Celeb küldi szívnek szívesen – Európát is meghódítja a legújabb startup-őrület
Szülinapi köszöntés Snoop Dogg-tól kilencszáz dollárért vagy meccs előtti biztatás Mike Tysontól ötszázért. Amerikában már óriási üzlet épül a hírességek személyre szóló üzeneteire, és a modell Európában is működni látszik.
Egyre szívesebben lehajolnak az aprópénzért is a hírességek, mióta kevesebb a szereplési lehetőség. Emiatt is egyre jobban pörög az amerikai Cameo és új európai utánzata, a Memmo. A szolgáltatás egyszerű és népszerű: a celebek hívei rövid videóüzeneteket kaphatnak kedvenceiktől. Lehet ez születésnapi jókívánság, pár biztató szó – mondjuk az amatőr meccs előtt, a híres bajnokoktól – vagy egy kis nosztalgiázás az öregedő hírességektől a nagyszülők felvidítására.
Az üzenetek tarifája általában két vagy három számjegyű összeg dollárban vagy euróban, attól függően, hogy a celeb mennyire taksálható. Az üzleti modell egyszerű: a szolgáltató levon 25 százalékot, a többi a közreműködőé.