Hiába környezetkímélőbbek a hibridek, az emberi tényező itt is közbeszól

Szimpla átverésnek is beillik az, ahogy az autógyártók a konnektorról tölthető autóik kibocsátási adataival zsonglőrködnek. A plug-inek egy friss kutatás szerint sokkal kevésbé környezetkímélők, mint amilyennek beállítják őket. A HVG-nek nyilatkozó európai szakértők szerint ettől még a technológia jó, csak máshogy kellene ösztönözni a használatát, mint ahogy a kormányok jelenleg hozzáállnak.

Hiába környezetkímélőbbek a hibridek, az emberi tényező itt is közbeszól

Komoly botrány lett a holland kormány plug-in hibrid (PHEV) támogatási rendszeréből, amely a villannyal spórolás jelszavával nagyobb és drágább céges autók vásárlását eredményezte. Ezeket ugyanis jórészt benzinnel és gázolajjal hajtják – hiába az akkumulátor, ha az autótulajdonosok nem töltik és használják. Mire a hágai kormány észbe kapott, az adókedvezménnyel Európa legnagyobb plug-inpiacát hozta össze, a drágább autók vásárlóit 6–7 ezer eurós kedvezményekkel jutalmazva. Az eset jól példázza, milyen könnyen félrecsúszhat még egy jó szándékú zöldítő szabályozás is.

Befellegzett a robbanómotoroknak? Európában sokan ezt szeretnék

Miközben az európai szabályozók a dízelbotrány utóhatásaként még mindig az Euro 6 kibocsátási szabványok szigorításával vannak elfoglalva, már készülnek a belső égés korának végét ígérő szabályok.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.