Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
30 éves lett ugyan a V4-es csoport, de sok ünneplése nincs ok, mert mára nem sok maradt a alapító atyák, Havel, Antall József és Walesa elképzeléséből - így értékeli a helyzetet az EUobserverben közzétett elemzésében Viktória Jancoseková, az Európai Néppárt uniós ügyekkel foglalkozó intézetének igazgatója.
Ahogy Jancoseková rámutat, a négyek választás előtt állnak: a szövetség egyaránt lehet halott emlékmű, de a regionális együttműködés modellje is. Ám a kilátásokat igencsak zavarja, hogy térség milyen önző módon reagált a migrációs válságra és nem sok jót ígér az sem, hogy Magyarország és Lengyelország megvétózta az uniós költségvetést, mert meg akarta buktatni a jogállami mechanizmus tervét.
A demokrácia állapotának rosszabbodását tükrözi a Klubrádió sorsa, a lengyel bíróságok függetlenségének korlátozása, valamint az is, hogy a szlovák közvélemény egyre súlyosabbnak tartja a hazai korrupciót.
A négy államfő minap tartott csúcstalálkozója után olyan közlemény jelent meg, amely szóval sem állt ki a brutális módon elnyomott orosz civil társadalom mellett. E kiábrándító, de nem meglepő, mert a közösség minden eddiginél jobban megosztott Európa jövőjét illetően. Moszkvával szemben szokás szerint a lengyelek a legkritikusabbak, a cseh elnök és Magyarország viszont feltűnően barátságos Putyinnal.
Volt Spiegel-főszerkesztő: Európa a legjobb a világhatalmak közül
Dicsérni jött az EU-t, nem temetni a Spiegel hosszú esszéjének szerzője, Ullrich Fichtner, a lap volt főszerkesztője.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.