Elképesztő Zuckerberg álma a metaverzumról, de még zsákutca is lehet

Virtuális valóságot, metavilágot építene Mark Zuckerberg, ezért is keresztelte Metára a Facebookot üzemeltető cégét. Elképzeléseinek már vannak kézzel fogható eredményei, de az egészet kiépíteni kockázatos és minden szempontból borzasztó sokba kerül.

Elképesztő Zuckerberg álma a metaverzumról, de még zsákutca is lehet

Nagyot ment a különleges fémeket gyártó kanadai Meta Materials részvényeinek árfolyama a múlt héten, de csak rövid ideig: a figyelmetlen befektetők rájöttek ugyanis, hogy nem meghökkentően olcsón jutnak a névváltoztató Facebook papírjaihoz, hanem teljesen más céget vettek ostrom alá.

Mark Zuckerberg röviddel korábban jelentette be, hogy a Facebook a közösségi háló neveként tovább él, de a mögötte álló vállalat neve Meta Plat­formsra változik. A szilícium-völgyi székhelyen a közismert, felfelé mutató hüvelyk­ujj helyét már át is vette az új jelkép, a végtelen kicsit oldalba ütött, kékre színezett szimbóluma. December 1-jétől a megszokott FB helyett MVRS lesz a részvény azonosítója, és a régi-új cégen belül két üzletágat hoznak létre. Az egyikben marad a Facebook, a WhatsApp és az Instagram, a másik pedig a Reality Labs nevet viseli, és Zuckerberg reményei szerint a közösségi médián túli jövőt képviseli.

Facebookból Meta: Mi haszna lehet a névcserének?

A Google, a Westel, a Guinness, a Philip Morris vagy akár a brit posta is próbálkozott látványos névváltoztatással - nem mindig sikeresen.

Szomoru Miklós: Mi sem vagyunk tökéletesek, ne akarjunk tökéletes kertet!

Szomoru Miklós: Mi sem vagyunk tökéletesek, ne akarjunk tökéletes kertet!

Fél évig 5-6 ember volt kíváncsi a kertészeti tanácsaira, ma már közel kétszázezres követő tábora van Szomoru Miklós „Egy kertész kertje Pilisszentkereszten” blogjának. A kertészmérnök szerint, aki brit mintára magánkert-látogatásokat is szervez, nem kell heti 8 óránál többet dolgozni azért, hogy bárkinek virágzó oázássá váljon a kertje. Erre a legjobb példa virágpompában úszó birodalma.