Csak az autósok járnak rosszul? Nem ilyen egyszerű a 30-as sebességkorlátozás hatása
Budapesten is szóba kerülhet, ami Európában egyre több városban vagy belvárosban valóság: a harmincas övezet. Eddig az derült ki, hogy kevesebb a halálos baleset és a zaj, javulnak az emberi kapcsolatok.
Lefékezik az autósokat a belvárosokban? Európában (különösen a kontinens nyugati felén) egyre több településen vezetik be a 30 km/h-s sebességkorlátozást, akár szinte a teljes utcahálózaton. Eddig már legalább 250 városban döntöttek így, köztük olyan metropoliszokban is, mint Brüsszel vagy Párizs. Spanyolországban idén májustól általános a harmincas korlát lakott területen, csak a kétszer két- vagy többsávos utakon szabad ötvennel hajtani. Ahol a járda egy szintben van az úttesttel, ott húszra kell lassítani.
Néhány hete az Európai Parlament is állást foglalt (a képviselők elsöprő többségének támogatásával) arról, hogy a halálos közlekedési balesetek minimálisra csökkentését a gépjárművek maximális sebességének harmincra korlátozásával lehetne elérni 2050-re.