Ma elképzelhetetlen, hogy úgy épüljön meg valami, mint 125 éve a földalatti - Fotógaléria

A közpénzből végzett hazai nagy beruházások közt nincs olyan, amelyik határidőre felépül és a tervezett költségvetést sem lépi túl. 1896-ban ez még megtörténhetett, így készült el a Kisföldalatti – hivatalos nevén a Millenniumi Földalatti Vasút.

Ma elképzelhetetlen, hogy úgy épüljön meg valami, mint 125 éve a földalatti - Fotógaléria

Alig két év alatt felépült a világ legkorszerűbb földalattija, hiszen annyi látogatót vártak a rendkívüli eseményre, hogy másképp nem lehetett volna megoldani a közlekedést. Nem a pekingi olimpia előtti metróépítésről van szó (ott egyébként is három vonal készült el hamar a 2008-as világversenyre). A szóban forgó rekord 1896-os. Teljesítése nyomán május 2-án, az ezeréves évfordulós ünnepségsorozat egyik nyitóeseményeként Ferenc József császár kegyeskedett felavatni a – a köznyelvben jóval később Kisföldalattinak elnevezett/lefokozott, de 125 évvel ezelőtt igen komolynak számító – pesti vonalat (a földalatti legutóbbi 125 évéről alább fotógalériát is láthat).

Az állami alkalmazottakon spórol a kormány, nehogy mások érezzék a megszorítást

Az állami alkalmazottakon spórol a kormány, nehogy mások érezzék a megszorítást

Muszáj költségvetési szigort felmutatnia a kormánynak, de ennyi idővel a választás előtt ezt úgy kell megcsinálnia, hogy ne az átlagember szenvedje meg igazán. Az eredmény: az állami cégeknek kell spórolniuk a dolgozóikon. Az állam nem omlik össze, a költségvetés viszont bajban van, úgy is, hogy már a sokadik hasonló lépést tették meg.