A Microsoft most megmutatja, hogy már rég nem csak játék a játék
Kétféle rekordot is hozott a Microsoft vételi ajánlata az Activision Blizzardra: még soha nem adtak ennyit videójáték-fejlesztő cégért, és a redmondi szoftveróriás sem költött ekkora összeget felvásárlásra. Ami ezután következik, az is a pénzről szól majd.
A LinkedIn szakmai közösségi hálóért hat éve 26,2 milliárd dollárt fizetett a Microsoft. A vételár most 75 milliárd dollár, az Activision készpénztartalékának beszámításával ez 68,7 milliárdos kiadást jelent a redmondi vállalat számára, amely így a videójátékok piacán is igazi nagypályás játékossá válik. A bevételeket tekintve egy nagy ugrással a harmadik helyre lép elő a kínai Tencent és nagy riválisa, a japán Sony mögé.
A szegmens a koronavírus-járvány idején gyorsan nőtt, 2020-ban például 23 százalékkal, csaknem 180 milliárd dollárra (a tavalyi évről még nincsenek végleges adatok). A kijárási korlátozások idején a szenvedélyes játékosok még több időt töltöttek a képernyő előtt, s a hétköznapok unalmából a virtuális kalandokba menekülők is csatlakoztak hozzájuk. A becslések szerint világszerte már hárommilliárd ember használ valamilyen videójátékot több-kevesebb rendszerességgel konzolon, számítógépen és – mindinkább – okostelefonon. Ez a bevételeken is meglátszik. A 2020-as évben tovább nőtt a szektor előnye, hiszen a globális filmipar hiába lépte át először a százmilliárd dolláros bevételi határt, menthetetlenül le van szakadva, és az észak-amerikai profi sportligák is csak 75 milliárdnál tartanak.