Meglepetésként érte a klímapolitika iránt elkötelezett szakpolitikusokat is, hogy az Európai Bizottság által 12 hónapja, már javaslattevéskor ambiciózus Fit for 55 klíma- és energia csomagjának céljait tovább szaporíthatja a robbanásszerű energiaár-növekedés és az ellátás biztonságát fenyegető ukrán háború.
2005-ös életbelépése óta az Európai Unió emissziókereskedelmi rendszerének (ETS) legnagyobb módosítását szavazta meg június végén az Európai Parlament. Mielőtt azonban átlagos fogyasztóként és polgárként legyintve tovább klikkelne az olvasó, jelezzük, mostantól távolról sem csak a nagyipari szennyezőket érinti a kredit alapú szennyezési adó, amellyel kereskedni is lehet.
Egy globális felmérés szerint a 16-25 éves korosztály tartja a legsürgetőbbnek a klímaváltozás elleni valóban hatékony fellépést. Az össznépességben kisebb arányban vannak az aggódók. Bár a társadalmi nyomást érezve egyre több vállalat is komolyan veszi a zöldülést, sok cég a valóságosnál jobb képet fest magáról.
Mostantól az ETS-t kiterjesztik a repülési és hajózási szektorra és egy hasonló új rendszert vezetnek be a kisipari szennyezőkre, épületekre, autókra és kisteherjárművekre. Egyrészt tehát szigorítják az eddigi ETS-ben az ingyenes és kedvezmények kvóták osztását és felhasználási feltételeit, másrészt kiterjesztik az előbb részletezett üvegházhatású gázt kibocsátó szektorokra.