hvg360: Kezdjük a piszkos anyagiakkal: hogyan épül fel az Aeroexpress Légiközlekedési Zrt. tulajdonosi háttere?
Somogyi-Tóth Dániel: Anyacégünk, a BASe Airlines Zrt. az egyik felét adja a tulajdonosi körnek. Ezt a családi vállalkozást 31 éve alapították, de a fiatalabb generációnak szintén van részesedése a cégünkben: az ő kft-jüknek húsz százaléka van. A maradék nálam és Vadász Dániel kollégámnál van. Ő szintén a kultúrából érkezett a repülés világába, vele 2009 óta beszélünk a repülésről, igaz, eleinte csak a vízi repülés jött szóba – magam sem gondoltam volna, hogy ilyen magasra jut ez az egész. Az egész úgy kezdődött, hogy nagyon szerettük volna betölteni azt az űrt, ami a regionális légi közlekedésben Magyarországon van, ehhez pedig a BASe meglévő, de régóta külföldön érvényesülő kapacitását szerettük volna hasznosítani. A Kárpát-medencének vannak kritikusan nehezen megközelíthető részei, ezek egy része magyarlakta terület, így ha valahol, hát nálunk van keresnivalója annak a kapacitásnak, amelyet jelenleg a BASe Helsinki központtal hasznosít.
hvg360: A BASe Airlines Zrt. a finn állam beszállítója, menetrendszerű járatokat üzemeltetnek Finnországban. Miért van szüksége egy ilyen cégnek arra, hogy egy magyar közvetítővel – jelen esetben az Aeroexpress Légiforgalmi Zrt.-vel együtt – jelenjen meg a magyar repülés piacán? Miért nem teszik ezt meg közvetlenül?