Fátylat borítanak rájuk: jól megy a hidzsábüzlet Németországban

3 perc

2022.03.12. 06:30

Vallásos viseletre is lehet bizniszt építeni, elsősorban mert az is lehet menő. Egy frankfurti példa legalábbis ezt mutatja.

Divathírünk: 2022 trendje a szemérmes, decens divat lesz, nemzetközi nevén a Modest Fashion. A hír forrása Latifa Dadi, és az előrejelzés nem teljesen elfogulatlan. A marokkói származású, most 29 éves frankfurti üzletasszony alapította a Hijabi Store boltot, amely – mint neve is mutatja – a muszlim nők fejkendőjére szakosodott a nagy német bankközpontban.

Sokan kiborultak Németországban a Kortárs Muzulmán Divattól

A muszlim divatnak szenteltek kiállítást Frankfurtban. Nem mindenki értékelte.

A belvárosi üzlet immár a múlté: Dadi az internetes kereskedelemben látta meg az igazi lehetőséget. Raktárt és irodát bérel Frankfurt peremén, így terjeszti a Hijabi márkanevű divatcikkeket. A kendők és hasonló fejfedők, valamint kellékeik mellett a kínálatban szerepelnek a jellegzetes, hosszú, bő ruhák és ízléses imaszőnyegek is. A ruhadarabok finom kelmékből, elegáns pasztell- és földszínekben készülnek. A bolt stílus- és divattanácsadással is szolgál. Dadi elegáns alkalmakra sifont, hétköznapra dzsörzét ajánl. Amikor a Frankfurter Allgemeine Zeitung február végén beszámolt a divatfejleményről – igaz, nem a gazdasági, hanem a helyi rovatában –, akkor növekvő piacnak minősítette a muszlim női divatot, a fejkendőt pedig egyenesen kúlnak nevezte.