Egyre népszerűbbek a podcastok, csak az a kérdés, mi számít annak
Magyarországon is több százezres már a podcastok hallgatói tábora, komolyabb sikert azonban az új műfajban is a rég ismert nevek hoztak.
Nem világos, hogy pontosan mik azok, de egyre népszerűbbek az úgynevezett podcastok Magyarországon is. Amikor tavaly az online reklámpiacot figyelő Interactive Advertising Bureau magyarországi irodája felmérést végzett a podcasthallgatási szokásokról, a válaszadók tekintélyes része Sebestyén Balázsék Rádió1-en hallható reggeli műsorát, valamint a Kossuth rádió kabaréját jelölte meg mint amit online felületen – Spotify vagy Apple Music – hallgat meg. Bár formailag mindkét műsor megfelel a műfaj – egyébként meglehetősen tág – kritériumainak, a piac nem tekinti őket podcastnak, hiszen más médiumból, ez esetben a rádióból kerültek át az online térbe. Így azt is fenntartásokkal kell kezelni, hogy az IAB becslése szerint körülbelül 800 ezer magyar hallgat podcastokat heti rendszerességgel.