Egyre népszerűbbek a podcastok, csak az a kérdés, mi számít annak

Magyarországon is több százezres már a podcastok hallgatói tábora, komolyabb sikert azonban az új műfajban is a rég ismert nevek hoztak.

Egyre népszerűbbek a podcastok, csak az a kérdés, mi számít annak

Nem világos, hogy pontosan mik azok, de egyre népszerűbbek az úgynevezett podcastok Magyarországon is. Amikor tavaly az online reklámpiacot figyelő Interactive Advertising Bureau magyarországi irodája felmérést végzett a podcasthallgatási szokásokról, a válaszadók tekintélyes része Sebestyén Balázsék Rádió1-en hallható reggeli műsorát, valamint a Kossuth rádió kabaréját jelölte meg mint amit online felületen – Spotify vagy Apple Music – hallgat meg. Bár formailag mindkét műsor megfelel a műfaj – egyébként meglehetősen tág – kritériumainak, a piac nem tekinti őket podcastnak, hiszen más médiumból, ez esetben a rádióból kerültek át az online térbe. Így azt is fenntartásokkal kell kezelni, hogy az IAB becslése szerint körülbelül 800 ezer magyar hallgat podcastokat heti rendszerességgel.