Csehov újratöltve: A jobb sorsra érdemes, sebeit nyalogató értelmiség kortalan látlelete
Dinamikus, szenvedélyes XXI. századi Csehov jelenik meg a Thália Télikertben. Új fordításban mutatták be a Ványa bácsit, módosult a cím is: Ványa bá.
Lehet-e más helyett élni? Elvéve a másik nőjét, pénzét, karrierjét, sikerét, birtokát? Az öregedő, szétesett, reménytelenül szerelmes Ványa bá alulmarad a Szerebrjakóv-félék önzésével, cinizmusával szemben.
- [[Fizetős tartalom elválasztó]]
A jobb sorsra érdemes, érzelmi sebeit nyalogató értelmiség kortalan látlelete Anton Csehov Ványa bácsi című drámája, amely ebben a verzióban a Ványa bá címet viseli.
Hamvai Kornél fordításában, mai nyelvezetre igazításában dinamikus, szenvedélyes XXI. századi Csehov jelenik meg a Thália Télikertben. Kelemen József plasztikus rendezése, a kopott vidéki kúria Bagossy Levente tervezte díszlete valaha jobb napokat látott embereket rejt.
Görög László tunya-lomha-lusta-életunt Ványája rengeteg színből, érzelemből építkezik. Huszonöt év kibeszéletlen fájdalma, forrongó dühe tör felszínre a majdnem gyilkosságba torkolló kirohanásban a kiszipolyozó ellen, aki el akarja adatni a fejük fölül a birtokot.
Alekszander Szerebrjakóv, a tudósember előbb Ványa imádott húgát vette feleségül, majd megözvegyülve az idős ember szerelmét, a nála jóval fiatalabb Jelénát. Egyoldalú szerelmek „kergetik” egymást, Szónya (Martos Hanga), a csúnyácska lány az elegáns, különc, erdész-orvos Ásztrovot imádja titkon, aki lehetne a jövő embere ökofejlesztési terveivel. Az extravagáns, kívülálló orvost átható férfiúi karizmával hozza Szabó Győző. Minden nőt felperzsel maga körül. Jeléna, „az osztályon felüli nő” Czakó Juli megformálásában, fuldokló halként zsémbes, köszvényes férje fogságában Ásztrov horgára akadhatna, de csak villámnyi vad egymásba fonódás jut kettejüknek.
Szervét Tibor a környezetét ugráltató hipochonder, pozőrséggel, a szegény vidéki rokonokat lenéző nagyvárosi dekadenciával kelti életre Szerebrjakóvot, korunk gátlástalan emberét.
Borítókép: Jelenet a Vány bá című előadásból / Fotó: Puskel Zsolt