Közösségi oldalak nélkül ma nincs turizmus, igaz, így több bunkó turista kerül a szemünk elé
Gyökeresen megváltoztak az utazási szokások a közösségi oldalak hatására, s az idegenforgalmi cégek már tudják, hogy a digitális világ nemcsak segítséget, hanem komoly hátrányokat is jelent számukra.
A turisztikai cégek által legfontosabbnak tekintett Y generációhoz – az 1981 és 1996 között születettek közé – tartozó utazók 85 százaléka a közösségi médiumok segítségével szervezi meg útjait, 34 százalékuk a más felhasználók által írt vélemények alapján választ szállodát, s 43 százalékuk nem megy olyan helyre, ahol nem biztos, hogy folyamatosan meg tudja osztani a nyaralásról készült képeket és videókat.
A statisztikák azt mutatják, hogy azok a turisztikai vállalkozások, illetve városok és országok, amelyek nem fektetnek hatalmas energiát a közösségi oldalakon való jelenlétbe, azok általában a forgalom gyors és látványos visszaesésére számíthatnak.