Taylor Swift legjobb úton van, hogy turnéjával minden eddigi rekordot megdöntsön
Dél-amerikai és ázsiai megállók után májusban érkezik Európába Taylor Swift koncertkörútja, mely már eddig is elképesztő sikert és bevételeket hozott.
A forgalmazó Universal Studios már két éve eldöntötte, hogy az eredeti, 1973-as film 50. évfordulójának nosztalgiáját meglovagló Az ördögűző: A hívő című horrorfilm bemutatója 2023. október 13-án pénteken legyen, ezzel még a babonát is bevonva a promócióba. A premiert mégis egy héttel előrehozták, miután kiderült, hogy aznap kerül a mozikba az amerikai Taylor Swift hatalmas, Eras (Korszakok) című koncertturnéját megörökítő, 169 perces film, ami elől az Ördögűző folytatásának producerei jónak látták kitérni. Swift rajongói – a swiftie-k – a stadionok után a filmszínházakba is tódultak, és az első hétvégén a becslések szerint 92,8 millió dollárt hagytak az észak-amerikai és további 30,7 milliót a külföldi jegypénztárakban.
A turnéfilm előzetese:
Az USA-ban a művész születési évére, illetve az azt is felidéző, 2014-es albuma címére utalva a felnőtteknek 19,89 dollár volt a belépő, a forgalmazást pedig a legnagyobb amerikai mozihálózat, az AMC vállalta, amely hajlandó volt rá, hogy az augusztusban zárult, 52 állomásból álló észak-amerikai turné után ilyen rövid időn belül bemutassa a koncertfilmet. Az ügylet újabb bizonyíték arra, hogy korunk pophercegnőjeként Swift nemcsak a zenéje tálalásában, hanem üzletasszonyként is felülmúlja a saját életműturnéját a minap a londoni O2 arénában indító, 65 éves Madonnát. A jegyeladásokból származó bevétel 57 százaléka illeti meg az AMC-t és Swiftet, és az oroszlánrész az énekesé lesz. A filmet legalább 13 hétig a moziban tartják, tovább, mint az utóbbi időben a hollywoodi blockbustereket szokták.