Ki tud ellenállni a csábításnak, ha ötven–hetven százalékos leértékeléssel kínálnak egy trendi ruhamárkát vagy egy rég vágyott elektronikai cikket a közösségimédia-fiók reklámsávjában? A márkajelzések a megszokottak, és black friday környékén még a hatalmas kedvezmény sem tűnik gyanúsnak.
Nagyjából ennyi inger elég is lehet ahhoz, hogy a csaló weboldalak valamelyikén találja magát az ember. Ezek lehetnek akár egy márka honlapjának hasonmásai vagy vegyes termékeket áruló webshopok. Közös bennük, hogy állandóan akciókat hirdetnek, és a legkülönbözőbb eszközökkel igyekeznek sürgetni a vásárlót: a 15 percen belüli rendelés vagy a regisztrálás utáni első vásárlás kedvezményével, esetleg annak elhitetésével, hogy a bolt bezár, és végkiárusítást tart. Mivel e csalások fő eszköze a pszichés nyomás, sokan a legordítóbb hibákat sem veszik észre.