A Jeff Bezos-módszer – 4. rész: A kommunikátor "legfélelmetesebb" fegyvere

7 perc

2024.03.11. 17:30

2024.03.12. 13:50

Mesteri üzleti kommunikációval kiemelkedhetünk a versenytársaink közül, és hatékonyabban adhatjuk el az ötleteinket. Carmine Gallo könyvében az Amazon alapítója, Jeff Bezos szövegalkotási stratégiáit elemzi nyilvános beszédein, részvényeseknek írt levelein és e-mailjein keresztül. A vállalat egykori vezetőivel folytatott beszélgetései alapján azt is bemutatja, milyen kommunikációs trükköket lestek el főnöküktől az Amazon korábbi dolgozói, és hogyan vetették be őket saját vállalkozásaik felvirágoztatásához. A HVG Könyvek által megjelentetett kiadványból több részt is bemutatunk.

Az érthetetlen és az elcsépelt között félúton ott áll az analógia, amely a legtöbb új ismeretet közli.
Arisztotelész

Bill Carr élénken emlékszik az értekezletre, amely átalakította az Amazont, és ezzel elindította pályafutásának legizgalmasabb részét. Bár Carr nem tud mindent felidézni, amit Bezos mondott a teljes vállalatot érintő megbeszélésen, de egy történet megragadt benne. Ez adta neki a kellő önbizalmat, hogy igent mondjon egy kezdeményezésre, amelyet eleinte vonakodott elfogadni.

Carmine Gallo: A Bezos-módszer
A könyvet ide kattintva megrendelheti a kiadótól. Sorozatunk korábbi részeit itt olvashatja.

Négy évvel azután, hogy végigjárta az Amazon ranglétráját, és a Worldwide Media alelnöke lett, a főnöke felkérte, hogy vállalja el a cég új digitálismédia-üzletágának vezetését. Carr úgy érezte, nincs sok választása, mivel maga Bezos adta áldását a lépésre. Mindazonáltal szörnyen csalódott, mert a pályafutása épp felemelkedőben volt. Az Amazon könyv-, zene- és videórészlegének igazgatójaként olyan egységet vezetett, amely a vállalat teljes bevételének 77 százalékáért volt felelős.

Most viszont azzal keresték meg, hogy a vállalat legkisebb kezdeményezését vezesse. A digitális e-könyvek például a teljes könyvkategória kevesebb mint egy százalékát képviselték. Bár az Amazon elindította a szövegen belüli keresési funkciót, a cégnek szinte alig volt tapasztalata a digitális termékek és szolgáltatások terén, hardverterméket pedig még egyáltalán nem fejlesztettek. Az e-kereskedelemben azonban átütő volt a sikerük.