A horizonton a profit is feltűnik – túlvan a Covid-válságon a luxushajózás, sőt
Egy új osztályú, rekordméretű tengeri luxushajó első útja is jelzi az óceánjárós nyaralások töretlen népszerűségét. Az ágazat tavaly már túlszárnyalta a járvány előtti utasszámot.
A koronavírus-járvány korai szakaszának világszerte figyelemmel kísért epizódja volt a Diamond Princess luxushajó karantén alá helyezése Jokohama partjainál 2020 februárjában. Az utasok a kabinjaikba szorultak, amelyek egy részének ablaka sem volt, a zsúfoltan elhelyezett legénység fáradhatatlanul végezte a munkáját, miközben a vírus elszabadult. A fedélzeten tartózkodó több mint 3700 ember legalább ötöde fertőződhetett meg, és 14 halálesetet jelentettek. Azt, hogy a pandémiát mennyire elfeledte a luxushajó-iparág, mi sem jelzi jobban, mint a világ legnagyobb óceánjárója, az Icon of the Seas (Tengerek ikonja) minapi első útja.
A 250,8 ezer tonnás úszó szálloda január 27-én Miamiból indult útnak egyhetes kirándulásra a Karib-tengerre, pár nappal az után, hogy a futball argentin ikonja, Lionel Messi egy üveg pezsgővel – a régi hagyomány szerint – megkeresztelte a debütáló hajót.
A miami székhelyű Royal Caribbean társaság a saját rekordját döntötte meg, hiszen a hajó tonnára és térfogatra a flotta egy másik gyöngyszemét, a Wonder of the Seast (Tengerek csodája) előzte. A mintegy 360 méter – nagyjából három és fél futballpálya – hosszú óceánjárón 20 fedélzet magasodik, a 7600 utast 2350 fős személyzet szolgálja ki.