Hajtás után: Ilyen a jó flottaautó
Sokkal nehezebb ma céges autót választani, mint 4-5 éve. Kulcskérdés a hajtás, de a szerviz- és alkatrészellátásra is figyelni kell, valamint arra, hogy el lehessen majd adni használt autóként.
Magyarországon az új autók piacát évek óta nem a magánvásárlók, hanem a vállalatok tartják életben. 2023-ban 108 ezer új autó került forgalomba, mintegy 70 százalékuknál szerepel a forgalmi engedélyen tulajdonosként valamilyen jogi személy – derül ki a Datahouse adataiból. Vagyis ezek a járművek cégekhez, flottakezelő vállalatokhoz kerültek.
„Az utóbbi években többször változott, hogy melyik autót favorizálták a cégek. Úgy is mondhatjuk, hogy minden korszaknak megvolt a maga kedvence” – mondja lapunknak Lakatos Gergely, az MHC Mobility üzletfejlesztési vezetője. Volt időszak, amikor az Opel Astra H számított az egyik legnépszerűbb céges autónak. Ez az a modell, amely a rendőrségnél is szolgált, sőt a mai napig található még belőlük néhány a kötelékben.
Az Opelt a Ford Focus kombi változata taszította le a trónról, majd jött a Skoda Octavia, amely hosszú évek óta piacvezető a középkategóriában. Ezt a pozíciót igyekszik megszerezni a Kia Ceed. A trónbitorlás a dél-koreai cégnek a koronavírus-járvány idején sikerült, mivel a vállalat még időben beraktározott chipekből, így a Kia ellátási lánca biztosabb volt, mint a versenytársaié. Ez a váltás 2021–2022 környékén következett be. Majd 2023-ban visszarendeződés és helycsere történt egyszerre.