Így tolta meg a kormánypárti médiabirodalom a fideszes polgármesterjelöltek kampányát
Több százezer forinttal szálltak be a kampányba a kormányközeli helyi lapok ott, ahol igazán szükség volt rá, de visszafogták magukat a biztos fideszes városokban, ahogyan magukra hagyták a garantáltan esélytelen kormánypárti jelölteket is.
Fájó leckét kaptak a közösségi média erejéről a kormánypártok 2019-ben, azóta pedig a Facebook-hirdetések legalább olyan fontos elemei a propagandagépezetnek, mint a kék óriásplakátok vagy a tévéreklámok. A fideszes jelölteket segítik a megafonos influenszerek is, de a kampány alatt a kormányközeli médiabirodalom sem volt rest akár fizetett hirdetésekkel is megtámogatni a kormánypártok polgármesterjelöltjeit.
A KESMA-lapok (és más, kormányközeli irányítás alatt álló sajtótermékek) néhány, jól beazonosítható sablont hasznosítottak a legtöbb jelölt esetében: néhány tízezer forint értékben hirdették egyes cikkeiket, amelyek akár a fideszes jelöltek választási plakátjai is lehettek volna. Az adott cikk lehetett propagandainterjú a támogatott jelölttel, beszámoló egy miniszteri látogatásról, valamilyen átadóról vagy akár csak egy-egy erősebb kijelentésről, amit a fideszes polgármester-aspiráns tett.
Mutatunk is egy kiváló példát egy ilyenre: