Lassan tíz éve, hogy a HVG Könyveknél megjelent magyarul is John Purkiss és David Royston-Lee Énmárka – Tedd magad eladhatóvá az interneten is! című könyve, amely azonban azóta is alapműnek számít. A kötet nem egy hagyományos útmutató a CV-íráshoz. Nem mondja meg, hogyan legyél influenszer, vagy hogy melyek a networkingelés alapszabályai. Sokkal inkább ahhoz ad iránymutatást, hogy miként ismerheted meg önmagad, az erőforrásaid, amiket aztán az érvényesüléshez hasznosítani tudsz. Purkiss és Royston-Lee bestsellere számos önismereti gyakorlatot tartalmaz ahhoz, hogy felfedezhessük képességeinket, értékeinket, felszínre hozhassuk valódi motivációinkat. Hiszen csak úgy tudunk kielégítő és sikeres életet élni, ha egyszerre csinálhatjuk azt, amit szeretünk és amiben a legjobbak vagyunk. Hírlevélsorozatunkban e gyakorlati feladatokat is tartalmazó könyvből szemezgetünk részleteket az olvasóink számára. Első rész.
Jó önmarketinggel könnyebb eladni magunkat
A legtöbben tisztában vannak azzal, hogy szükségük van önmarketingre. Önmarketing alatt azonban nem azt kell érteni, hogy mindenkinek, aki csak él és mozog, elküldjük az önéletrajzunkat, hiszen minden álláskereső ezt teszi. Ha viszont abbahagyjuk a dörömbölést, tudomásul kell vennünk, hogy megfeledkeznek rólunk. Mást jelent az önmarketing, és mást az, hogy eladjuk magunkat. Íme, a különbség:
- Az önmarketing azt jelenti, hogy kapcsolatokat építünk (régi ismerőseinket felkeressük, és új ismeretségeket kötünk); kiderítjük, kinek mire van igénye, és valahányszor csak alkalom nyílik rá, elmondjuk, mit tudunk nyújtani.
- Az önmarketing utolsó lépése az, hogy eladjuk magunkat. Ez az a pont, amikor meggyőzzük tárgyalópartnerünket, hogy végül velünk kösse meg a legjobb szerződést.
Sokan rosszul, rosszkor próbálják meg eladni magukat.