#7. Hogyan adjuk el magunkat 3 másodperc alatt? – Így neveld az énmárkádat!

Olykor rendkívül kevés idő áll az ember rendelkezésére ahhoz, hogy a lehető legjobb benyomást keltse magáról, és hogy elmagyarázza a hallgatósága számára, pontosan mivel is foglalkozik. Az alábbi gyakorlatok abban segítenek minket, hogy tömören, röviden, meggyőzően és ami szintén nagyon fontos: megjegyezhetően sikerüljön a saját brandünk reklámozása.

  • hvg360 hvg360
#7. Hogyan adjuk el magunkat 3 másodperc alatt? – Így neveld az énmárkádat!

Lassan tíz éve, hogy a HVG Könyveknél megjelent magyarul is John Purkiss és David Royston-Lee Énmárka – Tedd magad eladhatóvá az interneten is! című könyve, amely azonban azóta is alapműnek számít. A kötet nem egy hagyományos útmutató a CV-íráshoz. Nem mondja meg, hogyan legyél influenszer, vagy hogy melyek a networkingelés alapszabályai. Sokkal inkább ahhoz ad iránymutatást, hogy miként ismerheted meg önmagad, az erőforrásaid, amiket aztán az érvényesüléshez hasznosítani tudsz. Purkiss és Royston-Lee bestsellere számos önismereti gyakorlatot tartalmaz ahhoz, hogy felfedezhessük képességeinket, értékeinket, felszínre hozhassuk valódi motivációinkat. Hiszen csak úgy tudunk kielégítő és sikeres életet élni, ha egyszerre csinálhatjuk azt, amit szeretünk és amiben a legjobbak vagyunk. Hírlevélsorozatunkban e gyakorlati feladatokat is tartalmazó könyvből szemezgetünk részleteket az olvasóink számára. Hetedik rész.

Legelőször is nagyon fontos, hogy felismerjük készségeinket és tapasztalatainkat. A következő gyakorlat ebben segít.

Gyakorlat: Készségeink és tapasztalataink


Soroljuk fel mindazon jártasságokat és tapasztalatokat, amelyekre eddig szert tettünk! Ezek valószínűleg az adottságainkból erednek. A következő kérdések segítenek azonosítani őket:

Mit tanultunk?

Milyen ágazatokban dolgoztunk?

Milyen nyelveket beszélünk?

  Felszólaltunk-e valaha nyilvánosság előtt? Milyen jellegű volt a közönség?

▪  A fejlődés mely fokán álló cégeknél dolgoztunk eddig: startupoknál, gyorsan fejlődő, konszolidált, hanyatló vagy felszámolás alatt álló vállalatoknál?

▪  Milyen munkafolyamatokban tettünk szert gyakorlatra: termékbevezetés, vállalati audit, függőségek hipnoterápiás kezelése, épületfelújítás, könyvírás, változásmenedzsment, gyártási folyamat irányítása, egy épület elektromos rendszerének felújítása stb.?

▪  Milyen mérhető, a jövőbeli munkaadók vagy ügyfelek érdeklődésére is számot tartó eredményeket tudunk felmutatni?

A gyakorlat segítségével már sokan rácsodálkoztak olyan készségeikre, amelyek addig elkerülték figyelmüket. Ezzel együtt azt is sikerült tisztázniuk, hogy mit tudnak nyújtani másoknak.

Hírlevélsorozatunk egyik első gyakorlatában azonosítottuk adottságainkat, ebben a mostaniban pedig készségeinket és tapasztalatainkat vettük sorra.

Most e két feladat eredményeit felhasználva adottságaink, készségeink és tapasztalataink egyedi kombinációját fedezzük fel. Azt a kombinációt keressük, amely a saját környezetünkben tesz minket egyedivé. Lehet, hogy a világ másik felén él valaki, aki pontosan olyan kombinációval rendelkezik, mint mi, ám ő nyilván más közegben dolgozik. Hacsak nem kizárólag elektronikus úton dolgozunk mindketten, nem számítunk versenytársaknak.