Atlanta és Hongkong viszi a prímet a globális reptérrangsorban

Még csak most kapaszkodik vissza a légi utasforgalom és áruszállítás a járvány előtti szintre. A legforgalmasabb repterek között már nincsenek EU-s légikikötők. HVG-ténytár.

Atlanta és Hongkong viszi a prímet a globális reptérrangsorban

Megközelítette a 8,7 milliárd főt a globális légi utasforgalom 2023-ban, ezzel csaknem sikerült elérni a pandémia előtti, 2019-es adatokat. A jelentős, 2022-höz képest 30 százalékos emelkedést a Repülőterek Nemzetközi Tanácsának (ACI) 185 ország 2700 repterének adatait összesítő jelentése az ázsiai forgalom növekedésével magyarázza, például a tokiói nemzetközi repülőtéren 55 százalékkal több utas fordult meg, mint egy évvel korábban.

A húsz legnagyobb utasforgalmú légikikötő 1,41 milliárd utazónak, vagyis a 2023-ban repülőgépre szállók 16 százalékának az induló- vagy célállomása volt.

A friss rangsorban már egyetlen EU-s reptér sem fért be a legnépszerűbb tíz közé. A világjárvány előtt a párizsi Charles de Gaulle még az előkelő 9. hellyel büszkélkedhetett, 2023-ban azonban a 11. helyre csúszott vissza (2024-es számaival az olimpiarendezés miatt nyilván jobb helyezést ér majd el). Az első húszban Amszterdam, Madrid és Frankfurt kapott még helyet.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.