Szédítően szép helyeken vannak meglehetősen rosszul – itt vannak a gazdaggyűlölő filmek, és az emberek imádják
Harmadszor térnek vissza a luxusnyaraláson unatkozó gazdagok A Fehér Lótusz című sorozatban. Ahogy nyílik az olló az elit és a társadalom szegényebb rétegei között, úgy nő a népszerűsége az „Eat the rich!” témájú filmeknek és sorozatoknak. Nem mindenki elégedett azonban e mozgóképes feldolgozások fáradtan ironikus megközelítéseivel, szerintük radikálisabb hangra lenne szükség.
Hawaii és Szicília után ezúttal egy thaiföldi luxusnyaralóhelyre invitál az HBO sikersorozata, A Fehér Lótusz harmadik évada. Mike White forgatókönyvíró-rendező a 2021-es induláshoz képest szinte semmit sem változtatott a bevált recepten, amit a nézők egyelőre mégsem unnak. Ezúttal is egy rakás nagyon gazdag embert kísérhetnek figyelemmel, akik a világ egyik szédítően szép helyén, exkluzív körülmények között érzik meglehetősen rosszul magukat.
A gazdagok mellett most is feltűnnek a szolgák, vagyis a szálloda személyzetének tagjai, akik kedves mosollyal és szolgálatkészen leplezik valódi érzéseiket a vendégek előtt. A harmadik csoportot ezúttal is azok alkotják, akik nem tartoznak sem ide, sem oda. A gazdag emberek kísérői, alkalmazottai, szeretői, barátai vagy távoli rokonai ők, akik látszólag ugyanabban a kényelemben részesülnek, mégis alapvetően más helyzetben vannak. A csoportok közötti feszültség egy ponton kitör, és erőszakba torkollik.
Amikor az HBO 2021-ben elindította A Fehér Lótuszt, némileg kényszerből cselekedett. Javában tombolt a koronavírus-járvány, a forgatásokat hol leállították, hol újraindították. Mike White történetének nagy előnye volt, hogy szinte végig egyetlen helyszínen játszódott, nem kellett hozzá óriási stáb, sok színész. És bár luxuskörnyezetben forgattak, valójában A Fehér Lótusz nem számított különösen drága produkciónak. A színészek között több ismert, jó nevű művészt találni, de kiemelkedően híres, A kategóriás sztárok nem játszanak benne. Ehhez képest a sorozat óriási sikert aratott, csak Emmy-díjból tizenötöt zsebelt be eddig.
A tizenötből kettő is jutott Jennifer Coolidge-nak, aki a sorozat egyik legnépszerűbb karakterét, Tanya McQuoid-Huntot alakította. Coolidge azzal lett világhírű, hogy a kétezres évek népszerű tinivígjátékaiban, az Amerikai pite filmekben ő alakította Stifler mamáját, a legikonikusabb karaktert, a kamasz fiúk álmát. Annyira rajta ragadt ez a szerep, hogy évtizedekkel később is csak Stifler mamájaként emlegették. A Fehér Lótusz változtatott ezen, Coolidge olyan népszerű lett a bizonytalan, alkohol- és gyógyszerfüggő örökösnő szerepében, mint annak idején az Amerikai pitében. Arra, hogy a karaktere mémesedik és magával ragadja a fiatal nézőket is, még Mike White sem számított.

Coolidge két évad után kiszállt A Fehér Lótuszból, és kérdéses, hogy az új évadban is lesz-e hasonlóan kedvelt karakter. A gazdagok a thaiföldi epizódokban sincsenek hízelgőbb színben feltüntetve, mint korábban. Ezúttal is van egy diszfunkcionális család, amely azért megy Thaiföldre, hogy a lány, Piper (Sarah Catherine Hook), a diplomamunkájához interjúzhasson egy buddhista szerzetessel. Akad a családban sötét pénzügyleteket bonyolító apa (Jason Isaacs), gyógyszerfüggő anya (Parker Posey) és gyanúsan Trump-szavazónak tűnő szexista báty (Patrick Schwarzenegger) is.
Ahogy a korábbi évadokban, ezúttal is képviseltetik magukat a szórakoztatóiparban vagy a techvilágban meggazdagodott karakterek, és mindazok, akik életük korábbi, még az egyszerű földi halandók között töltött időkből maradtak velük. A Michelle Monaghan alakította sorozatsztár például két gyerekkori barátnőjét viszi magával Thaiföldre, de a mosolyok mögött érzékelhető a feszültség a híres, gazdag és az „átlagos” nők között. A Z generáció képviselői most is erős kritikával viszonyulnak a felnőttek döntéseihez és életmódjához, ugyanakkor természetesnek veszik és kiélvezik a szüleik nyújtotta jólétet.