Zuhan a Fidesz-média – visszaütött Orbán mondása, hogy „a szív végül legyőzi a pénzt”?
Fideszes körökben sem lehet valami vonzó a propaganda: a kormánybarát nagy hírportálok nézettsége a közpénzből fizetett Facebook-hirdetések és a mind gyakoribb vezetőcserék, tulajdonosváltások ellenére is esik. Ez is szerepet játszhatott abban, hogy a Fidesz átstrukturálja sajtóját, és az online térben erősítene harcosaival.
Az olvasottsági adatok és a kiélezett politikai helyzet tükrében elkeseredett próbálkozásként is értelmezhető a Harcosok Klubja, amellyel a kormánypárt az online térben próbálja uralni a pillanatot és összehangolt véleményözönnel irányítani a diskurzust. Az erősítés el is kelne a Fidesznek, mert a kormánymédiának a szinte korlátlanul felhasznált közpénzmilliárdok ellenére sem sikerül megtartania olvasótáborát; mintha a kormánypárti körökben sem lenne már vonzó a propaganda.
A 2022-es országgyűlési választások idején már tudható volt, hogy Orbán Viktor nem elégedett az őket támogató hagyományos sajtó teljesítményével, meg is szüntette a Figyelőt, a Pesti TV-t, valamint a szinte kizárólag az ellenzéki városokban, ingyenesen terjesztett City7-et. Közben egyre több pénzt csatornáztak át a Megafon Digitális Inkubátor Központ Kft.-be, amely politikai influenszereivel próbálja mutatni az irányt a párt szavazóinak. Ekkoriban pörgették fel a fideszes sajtó jelenlétét a közösségi médiában is, jellemzően fizetett posztok formájában.
Közben a megmaradt lapok és hírportálok látogatottsága minden erőfeszítés – főként a százmilliárdokban mérhető állami támogatások és hirdetések – ellenére drámaian zuhan. Elég csak a Mediaworks egykori zászlóshajója, az Origo adatait megnézni: a kormányzati üzeneteket hiányos öltözetű nők képei és alacsony színvonalú politikai bulvár közé elhelyező hírportálra közel két éve egyre kevesebben és mind kevesebbet kattintanak.