Van, hogy a mozgás és a diéta sem elég – amit sok háziorvos is rosszul tud a magas koleszterinről
Nincs elég alacsony koleszterinszint – vallja a korszerű tudományos eredményekkel összhangban Harangi Mariann egyetemi tanár.
Az SUV-k ma már annyira sokfélék, hogy az ellenük vagy mellettük szóló előítéletek aligha általános érvényűek. Adhatók viszont praktikus vásárlási tanácsok.
James Bond is SUV volánjához ülne – legalábbis ha a felesége és két gyereke miatt családi autóra lenne szüksége. Igen, ez csak reklám. Jól jelzi viszont a kisebb-nagyobb autómonstrumok térhódítását, hogy a Bond-filmek egyik jelentős luxusautó-ellátója, a brit Aston Martin is beszállt erre a piacra, mégpedig a DBX 707 bevetésével. Ez azt is mutatja, hogy időközben az SUV igen általános kategória lett. A luxusszegmenssel ellentétes másik végletre példa a hasznaltauto.hu tavalyi közleménye, amely szerint a magyar SUV-vásárlók kedvence egy aprócska modell, az Esztergomban gyártott Suzuki Vitara. A hazai SUV-használtpiacon a másik két dobogós a BMX X5 és a Toyota Rav 4. Ugyanebből a forrásból lehet tudni, hogy idén tavasszal a magyar használtautó-piacon a legtöbben ferdehátú kocsit kerestek, de utána az SUV volt a legnépszerűbb, kissé megelőzve a kombikat és a szedánokat.
Bár a vásárlók nagy többségének nem mindennapi igénye, hogy síléceket vagy raktárkészleteket fuvarozzon – az SUV ugyebár sport- és haszonjárművet jelent –, a kategória népszerűsége világjelenség. 2023-ban az újautó-eladások 48 százaléka volt SUV, és bár a lendület azóta alábbhagyott, a kereslet továbbra is stabilnak látszik. A változó igények jegyében erősen nő az elektromos SUV-k eladása is.
Maga a kategória továbbra sem pusztán – és talán nem is elsősorban – a hasznossága miatt népszerű, hanem ízlés dolga, érzelmi kérdés. Érdekes hasonlattal élt nemrég az észt Journée Mondiale magazin: ahogyan bizonyos frizurák tömöttebbnek mutatják a ritkás hajat, úgy kölcsönzi az SUV a biztonság és a státus érzését a vásárlóknak.
Nincs elég alacsony koleszterinszint – vallja a korszerű tudományos eredményekkel összhangban Harangi Mariann egyetemi tanár.
A magyar autósok drágán megfizethetik az izraeli-iráni konfliktus árát.
A minisztérium szerint nincs „klímakrízis”.