Több olyan vasúti projekt műszaki megfelelőségét is Mészáros Lőrinc veje, Homlok Zsolt frissen megszerzett cége hitelesítette az elmúlt években, amelynek a kivitelezője a felcsúti milliárdos valamelyik vállalata vagy éppen Homlok érdekeltsége volt.
Sárvári István, a V-HÍD vezérigazgatója, Szijjártó Péter és Mészáros Lőrinc. Sínen vannak
Szijjártó Péter Facebook-oldala
Amozdonyüstje
Még meg sem kapták, máris ellopnák az uniós pénzt – így kommentálta Jávor Benedek, hogy a brüsszeli elfogadásra beterjesztett helyreállítási tervben szereplő számok szerint Magyarországon annyi pénzért újítanának fel egy alföldi vasúti vonalszakaszt, amennyiből máshol új, hegyes-völgyes vidéket átszelő szuperexpresszt építenek. A Párbeszéd korábbi EP-képviselője a már jóváhagyott dokumentumban szúrta ki: Mészáros Lőrinc V-Híd Építő Zrt.-je a Békéscsaba–Lőkösháza vasútvonal 30 kilométeres szakaszának felújításáért kilométerenként közel 5 milliárdot számlázna az államnak. Ez az árszint Jávor szerint megegyezik az Európában tervezett, teljesen új nyomvonalon, minimum 250 kilométeres óránkénti sebességgel közlekedő gyorsvasúti hálózat létesítésének kilométerenkénti költségével. Arra a talányos kérdésre, hogy mindez hogyan lehetséges, Jávor azt a megfejtést találta, hogy „a kérdéses nyomvonalra a valóságban a tendert már tavaly megnyerte Mészáros Lőrinc (V-Híd Építő Zrt.) és a Strabag konzorciuma”. Azt, hogy ennek kapcsán nem hivatalos egyeztetésekre is sor került, mi sem bizonyította jobban, mint egy lesifotó. A katatüntetés idején a budai Várban demonstrálók ugyanis kiszúrták, hogy a közlekedésügyben akkor illetékes tárca vezetője, Palkovics László miniszter egy étterem teraszán békésen együtt vacsorázott Sárváry Istvánnal, a Mészáros-féle V-Híd vezérigazgatójával.