Mindenki tudja, hogy manipulatív a Fidesz módszere, de akkor mire jó a Voks 2025?
A nemzeti konzultációk soha nem vonják be érdemben az embereket semmilyen döntés-előkészítésbe.
A Himnusszal és Széchenyi István terveinek felidézésével kezdődött az az ünnepségsorozat, amellyel a Déli pályaudvar 150 éves fennállására és a kanizsai vonal megépülésére emlékezik a MÁV.
Az eseményen Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár és Szarvas Ferenc, a MÁV elnök-vezérigazgatója egyaránt arról beszélt, hogy a vasút fejlesztése mennyire fontos. Hivatkoztak az Európai Unió készülő Fehér Könyvének tervezetére, miszerint az európai nagysebességű vasútvonalak hosszát háromszorosára kell növelni.
Völner Pál hangsúlyozta, hogy 650 milliárd forintot költenek a magyar vasútvonalak fejlesztésére EU-források felhasználásával. Több mint kilencven kilométer újul meg, többek között az a balatoni vasútvonal is, amely a Déli pályaudvarról indult ki 150 évvel ezelőtt.
A Déli Vasút építésekor 1861. április elsején indult meg az első menetrendben meghirdetett személyvonat. (Széchenyi István már az 1820-as évkben megfogalmazta a vasútvonal megépítésének szükségességét, de ez csak jóval az 1848-as forradalom után valósulhatott meg.)
A nemzeti konzultációk soha nem vonják be érdemben az embereket semmilyen döntés-előkészítésbe.
Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
Ma egy éve szűnt meg a kötelező akciózás, a kormány azonban nem tudta elengedni.
Visszaállt a háború kitörése előtti vámrendszer az EU és Ukrajna között.
Még mindig téma a szombati budapesti Pride a világsajtóban.
A szakértő szerint Európa vezetői végre ráébredtek a geopolitikai veszélyekre.