szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ha így maradnak a facebookos reklámok sikerességi mutatói, fellendülhet a közösségi oldal bevétele és hosszabb távon emelkedhet a részvényárfolyam is.

Nemrég számoltunk be róla, hogy a Facebook végre a felhasználók által egyre inkább preferált mobilos felületén is elkezdte a hirdetések megjelenítését. Az első jó hír már meg is érkezett az új megoldással kapcsolatban: a SocialCode adatai szerint a mobilos átkattintási arány 0.79 százalékos, ami sokkal erősebb a hagyományos ("asztali") Facebook-felületen mért átlagosan 0.327 százalékkal. A TBG mérései még ennél is jobb mobilos arányt mutatnak, 1.14 százalékot.

A kezdeti, erős számokkal kapcsolatban nem árt két fontos kitételt megfogalmazni. Az egyik a kijelzők különbségéből fakadó véletlenfaktor: jóval nagyobb eséllyel érünk hozzá véletlenül egy mobilos hirdetéshez (miközben mondjuk csak lefelé szerettünk volna görgetni), mint amennyi annak esélye, hogy egérrel egy ismerősünk megosztása helyett véletlenül egy facebookos reklámra kattintunk. Másrészt nem hagyhatjuk figyelmen kívül az újdonság erejét sem: a mobilos hirdetésmegjelenítés még csak két hete jelent meg, néhányan alighanem ezért is lekattintják.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!