Véleményt alkotunk a munkatársunkról, a sarki kisbolt eladójáról és az ismerőseinkről is. Címkéket aggatunk mindenkire, ahogy mások is ezt teszik velünk a mindennapok során. A personal branding azon várakozásoknak és elképzeléseknek összessége, ami mások fejében rólunk él. Mindenki rendelkezik ezzel, ha akarja, ha nem. Így a kérdés nem az, hogy szükséges-e foglalkozni vele, hanem sokkal inkább az, hogy mennyire tudatosan tesszük ezt. Énmárkája ugyanis nem csak Mark Zuckerbergnek van!
Társadalmi státuszunk kialakításában kulcsfontosságú, hogy mit sugárzunk a külvilág felé. Például nem mindegy mit árul el rólunk a Facebook profilunk, és hogyan írunk meg egy levelet partnerünknek. Egy nyitott pozíció elnyeréséhez is számos versenytárssal kell megküzdenünk, ezért fontos, hogy láthatóvá tegyük magunkat a szakma és a HR-es szakemberek számára. Fontos, hogy ez nem épülhet hazugságra, az alapja mindig a hiteles és őszinte kommunikáció legyen. A leghatékonyabb a karrierépítés szempontjából a szakmai tudás, az egyéni készségek és erősségek kiemelése.
Azt pedig nem kell magyarázni, hogy mennyivel könnyebb az üzleti vagy szakmai előbbre jutás, ha képességeinkkel és erősségeinkkel más is képben van. Ebben kulcsfontosságú a networking, kapcsolataink tudatos építése. Érdemes a proaktivitásra törekedni és bármilyen partnerrel is kerülünk kapcsolatba. Legyünk nyitottak és bátran csatlakozzunk közösségekhez, keressük a fórumokat, hol személyesen találkozhatunk a szakma képviselőivel.
Ehhez például remek fórumot jelen a 2015. szeptember 23-24-én megrendezésre kerülő HVG Állásbörze. Találkozzon hazánk meghatározó cégeinek képviselőivel, regisztráljon az eseményre az itt.
Az oldalon elhelyezett tartalom a Jobline.hu közreműködésével jött létre, amelynek előállításában és szerkesztésében a hvg.hu szerkesztősége nem vett részt.