NN lesz az ING Biztosítóból, de a lényeg nem változik
Névváltást jelentett be az ING Biztosító, április 1-től ugyanis NN Biztosítóként üzemel tovább a társaság. A név nem ismeretlen a hazai piacon, hiszen az életbiztosítások területén piacvezető vállalat 1991-ben Nationale-Nederlanden néven lépett az országba, de sokan már akkor is csak a rövidítést használták. Cornelia Coman, aki 2012 nyara óta áll a vállalat élén, azt tapasztalja, hogy az emberek máig emlékeznek az NN névre és pozitív emlékeket kapcsolnak hozzá. Ehhez mindenképp szükség volt arra, hogy mindig az ügyfeleket tekintsék a legfontosabbnak, s az ő érdekükben folyamatos innovációkkal álljanak elő.
A piacvezető életbiztosító névváltásának hátterében az áll, hogy a holland ING Csoport tavaly szétválasztotta banki és biztosítói üzletágát. Az NN Csoport – melybe a vagyonkezelési üzletág is bekerült – azóta önálló cégként működik, 2014 nyarán bevezették a holland tőzsdére is. 2015-től az ING Csoport életbiztosítási üzletága világszerte NN név alatt folytatja működését, míg az ING Bank változatlan néven nyújtja tovább a banki szolgáltatásokat. Magyarországon ez azt jelenti, hogy áprilistól az ING Biztosító változatlan formában, NN Biztosító néven folytatja tovább a tevékenységét, az ING Bank esetében viszont nincsen névváltozás. Cornelia Coman így fogalmaz: „Az NN név egyszerre utal a 170 éves múlttal rendelkező holland gyökerű vállalat hagyományaira és egy új, nemzetközi társaságra.”
Az ügyfeleket több csatornán keresztül, többek között személyre szóló levelekben is értesítik a váltásról. A névváltás kapcsán az ügyfeleknek semmilyen teendőjük sincsen, hiszen csak a vállalat neve változik, a szerződések változatlan feltételekkel élnek tovább. A magyarországi vállalatvezetés összetételében, szerkezetében, stratégiájában sem hoz semmilyen változást a névváltás, ugyanakkor számos új lehetőséget tartogat a jövőre nézve.
Március elején reklámkampány indult Ewan McGregor főszereplésével szintén a névváltás kapcsán. A skót színész közvetíti az NN Biztosító üzenetét, amely szerint a név megváltozik, de a lényeg változatlan. Ez utalás arra, hogy az NN Biztosító továbbra is az ügyfelek magas szintű kiszolgálását tartja a legfontosabb feladatnak.
Az NN Biztosító új jelmondata szerint „Ön számít”, amely több mint egy egyszerű szlogen, a vállalat legfontosabb értékeit – átláthatóság, odafigyelés, elkötelezettség – szeretné két rövid szóba sűríteni. A névváltással egy időben elindul a vállalat új honlapja is a NN.hu címen, ahol a korábbihoz képest még több és még átláthatóbb információval szeretnék tájékoztatni a meglévő és jövőbeli ügyfeleket.
Az NN Biztosító munkatársai számára a 2015-ös év azonban a névváltás mellett más feladatokat is tartogat. Évek óta nehéz piaci körülmények közepette teljesít jól a vállalat, és a biztosító számára az sem jelent nagy fejfájást, hogy sok tíz éves életbiztosítási szerződés jár le 2015-ben. Cornelia Coman azt mondja, ezt nem kihívásként éli meg, hanem sikerként, mely alkalmat ad az ünneplésre. Miért? „Mert minden lejáró szerződés azt mutatja, hogy az ügyfél elégedett volt, a biztosító pedig teljesítette ígéretét.” A vezérigazgató ennek kapcsán rámutat arra, hogy a szerződést futamidő alatt felmondó ügyfelek aránya soha nem volt még annyira alacsony cégénél, mint tavaly.
Komoly fokmérő az is, hogy a lejáró biztosítások tulajdonosai közül mennyien kötnek új szerződést. Az ING Biztosítónál tavaly az érintett ügyfelek több mint harmada így döntött, ehhez viszont nagy szükség volt arra, hogy vonzó új ajánlatokkal rukkoljanak elő. A portfólió frissítésének részeként négy új terméket vezettek be a piacra, melyek közül a Motiva névre keresztelt nyugdíjbiztosítás gyorsan az egyik legnépszerűbbé vált a piacon. Cornelia Coman büszkén emeli ki, hogy az új termékkel kevesebb, mint egy év alatt 10 ezer magyar család nyugdíjproblémáját tudta megoldani a biztosító.
A hazai lakosság egyébként nagyon alulbiztosított, az NN legfontosabb célja pedig növelni a magyar társadalom életbiztosítási védelmét. A cél megvalósítása érdekében innovatív, könnyen érthető és egyszerűen használható termékeket, aktuális élethelyzetekhez kapcsolódó szolgáltatásokat nyújt a biztosító. Ahogy Cornelia Coman fogalmaz „minden újítás és innováció csak akkor hasznos, hogyha az ügyfelek számára jobb terméket, szolgáltatást vagy kiszolgálást jelent.”
Az oldalon elhelyezett tartalom az NN Biztosító megbízásából jött létre, előállításában és szerkesztésében a hvg.hu szerkesztősége nem vett részt.