szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Összesen harminc pótlóbuszra számítanak a BKV-nál, ha a műszaki feltételeknek megfeleltek a járművek.

Egyelőre bizonyosan nem fognak metrópótlóként szolgálni azok a magyarnak mondott buszok, amelyeket múlt pénteken adott volna át a gyártó, az Ikarus Egyedi Kft. a BKV-nak – derült ki Bolla Tibornak, a fővárosi közlekedési cég vezérigazgatójának a Magyar Nemzet kérdésére adott válaszából. Az csak protokolláris esemény volt – mondta a lapnak.

„A két jármű műszaki vizsgálata jelenleg is zajlik, s a BKV csak akkor veszi át őket, ha a gyártó dokumentumokkal igazolja, hogy a csuklós buszok megfelelnek a típusengedélynek és a szigorú biztonsági előírásoknak.”

A Népszava úgy tudja, pénteken a Lepsényi István, a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára, Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes, valamint Bolla Tibor által bemutatott járművek nem egyeznek meg a forgalomban már bizonyított, üzemképes prototípussal.

A BKV harminc, egyenként 86 millió forintba kerülő buszt kapna metrópótlásra a Volán flottájába kerülő új buszokból idén áprilisig. Iyen az említett Modulo M168D típusú busz.

A gyártó cég, az IEAG ügyvezetője Mészáros Csaba, akinek érdekeltsége is van a cégben, a többségi tulajdonos pedig a Matolcsy György jegybankelnök unokatestvéréhez, Szemerey Tamáshoz köthető csehországi bejegyzésű Lugreda A.S. A fejlesztés és a gyártás költségeit a Magyar Külkereskedelmi Bank hitelezte és a pénzintézetnek 45 százaléka Mészáros Lőrinc kezébe került tavaly nyáron.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!