Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"39b9e99e-a37d-4b6e-b088-7bd7fbdbda68","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Szabad Európa Intézet vezetője szerint zajlik az Európai Birodalom jogot áthágó hatalmi expanziója.","shortLead":"A Szabad Európa Intézet vezetője szerint zajlik az Európai Birodalom jogot áthágó hatalmi expanziója.","id":"20250412_Szajer-Jozsef-szerint-az-Europai-Unio-hatalomgyakorlasa-olyan-mint-a-Szovjetunioe","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/39b9e99e-a37d-4b6e-b088-7bd7fbdbda68.jpg","index":0,"item":"d24b9cf7-ae77-4cf3-a324-5cbe8a4052e2","keywords":null,"link":"/itthon/20250412_Szajer-Jozsef-szerint-az-Europai-Unio-hatalomgyakorlasa-olyan-mint-a-Szovjetunioe","timestamp":"2025. április. 12. 09:16","title":"Szájer József szerint az Európai Unió hatalomgyakorlása olyan, mint a Szovjetunióé","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"261b840b-543a-4f51-898c-35df2e016824","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Vita fajulhatott el, a megkéselt férfit a mentők kórházba szállították. ","shortLead":"Vita fajulhatott el, a megkéselt férfit a mentők kórházba szállították. ","id":"20250410_berlin-villamos-keseles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/261b840b-543a-4f51-898c-35df2e016824.jpg","index":0,"item":"39e8255b-6102-47e8-8287-d08d4f00069e","keywords":null,"link":"/vilag/20250410_berlin-villamos-keseles","timestamp":"2025. április. 10. 14:40","title":"Késsel támadtak egy férfira egy berlini villamoson, a támadó szökésben van","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"54aa521a-fc8f-433d-b98d-d01a808c0079","c_author":"Domány András","category":"gazdasag","description":"Eltérő előírások vonatkoznak majd a beruházások előkészületi és beüzemelési szakaszára.","shortLead":"Eltérő előírások vonatkoznak majd a beruházások előkészületi és beüzemelési szakaszára.","id":"20250411_Modosulnak-a-vendegmunkasok-foglalkoztatasanak-szabalyai","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/54aa521a-fc8f-433d-b98d-d01a808c0079.jpg","index":0,"item":"af7616eb-7268-438e-ad87-72c11b26c610","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250411_Modosulnak-a-vendegmunkasok-foglalkoztatasanak-szabalyai","timestamp":"2025. április. 11. 07:24","title":"Módosulnak a vendégmunkások foglalkoztatásának szabályai","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d522326b-4b36-4087-89e7-03a8a9ca799a","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Kósa Lajos – aki annak idején kijelentette, hogy a jegybanki alapítványokba tolt pénz „nem közpénz” – most, hogy botrány van az alapítványok körül, úgy látja, érezték, hogy valami nem stimmel, de nem tehettek semmit, mert az Európai Központi Bank nem hagyta. Ezzel együtt úgy látja, most alaposan ki kell vizsgálni, mi történt, és ha valóban loptak a közből, az illetőt el kell ítélni, mert lopni tilos. ","shortLead":"Kósa Lajos – aki annak idején kijelentette, hogy a jegybanki alapítványokba tolt pénz „nem közpénz” – most...","id":"20250411_Kosa-Lajos-az-MNB-botranyrol-el-kell-kapni-el-kell-itelni-akarhogy-hivjak-Matolcsy-Adam-vagy-mas-mert-lopni-tilos-kozbol-meginkabb","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d522326b-4b36-4087-89e7-03a8a9ca799a.jpg","index":0,"item":"faa5bc33-6b2a-4693-8a07-c005f7b407f9","keywords":null,"link":"/itthon/20250411_Kosa-Lajos-az-MNB-botranyrol-el-kell-kapni-el-kell-itelni-akarhogy-hivjak-Matolcsy-Adam-vagy-mas-mert-lopni-tilos-kozbol-meginkabb","timestamp":"2025. április. 11. 12:45","title":"Kósa Lajos az MNB-botrányról: „El kell kapni, el kell ítélni, akárhogy hívják, Matolcsy Ádám vagy más, mert lopni tilos, közből méginkább”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5cf68b60-db24-4093-bcad-85287f322ad7","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Korábban nyolc évig volt a Fidesz országgyűlési képviselője.","shortLead":"Korábban nyolc évig volt a Fidesz országgyűlési képviselője.","id":"20250412_Meghalt-Tiffan-Zsolt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5cf68b60-db24-4093-bcad-85287f322ad7.jpg","index":0,"item":"84d8b591-b489-4a59-820b-3098f9149b5a","keywords":null,"link":"/itthon/20250412_Meghalt-Tiffan-Zsolt","timestamp":"2025. április. 12. 11:43","title":"Meghalt Tiffán Zsolt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"46ef305c-e7d1-4255-96d9-3dc28d05dea8","c_author":"Serdült Viktória","category":"itthon","description":"Már a miniszterelnök pénteki rádióinterjújáig ért a Tisza európai parlamenti képviselőjének hétfői felszólalása, amelyet a kormánymédia úgy magyaráz, hogy Kollár Kinga – és vele együtt a teljes Tisza Párt – tönkre akarja tenni a magyarok életszínvonalát, hogy így jussanak hatalomra. Mielőtt azonban bárki kimenne Bayer Zsolttal együtt tüntetni, elmagyarázzuk a teljes történetet.","shortLead":"Már a miniszterelnök pénteki rádióinterjújáig ért a Tisza európai parlamenti képviselőjének hétfői felszólalása...","id":"20250411_Mit-mondott-valojaban-Kollar-Kinga-az-Europai-Parlamentben-es-milyen-kontextusban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/46ef305c-e7d1-4255-96d9-3dc28d05dea8.jpg","index":0,"item":"8849b7bf-a6fa-4de6-b176-5bb12e5006dc","keywords":null,"link":"/itthon/20250411_Mit-mondott-valojaban-Kollar-Kinga-az-Europai-Parlamentben-es-milyen-kontextusban","timestamp":"2025. április. 11. 14:26","title":"Mit mondott valójában Kollár Kinga az Európai Parlamentben, és milyen kontextusban?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f0d42774-f87f-45d9-a892-15d5997cf9f5","c_author":"MTI","category":"sport","description":"Egy rossz keresztpassz és egy üres kapus gól pecsételte meg a csapat sorsát.","shortLead":"Egy rossz keresztpassz és egy üres kapus gól pecsételte meg a csapat sorsát.","id":"20250411_magyar-noi-jegkorong-valogatott-japan-vilagbajnoksag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f0d42774-f87f-45d9-a892-15d5997cf9f5.jpg","index":0,"item":"ad19f02a-263f-4cf0-ae34-c35fbe9451d8","keywords":null,"link":"/sport/20250411_magyar-noi-jegkorong-valogatott-japan-vilagbajnoksag","timestamp":"2025. április. 11. 14:16","title":"Második meccsét is elvesztette az elitvébén a női hokiválogatott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fae9eff9-69cd-460c-9919-fae52e1d2220","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Firefox még kitart a Manifest V2-re támaszkodó bővítmények mellett, így a Mozilla böngészőjében ezután is működni fognak a klasszikus reklámblokkolók is.","shortLead":"A Firefox még kitart a Manifest V2-re támaszkodó bővítmények mellett, így a Mozilla böngészőjében ezután is működni...","id":"20250412_mozilla-firefox-manifest-v2-bovitmenyek-reklamblokkolok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fae9eff9-69cd-460c-9919-fae52e1d2220.jpg","index":0,"item":"a7852432-70a8-47da-af59-a7cd61c31f98","keywords":null,"link":"/tudomany/20250412_mozilla-firefox-manifest-v2-bovitmenyek-reklamblokkolok","timestamp":"2025. április. 12. 08:03","title":"A Chrome blokkolja a reklámblokkolókat. Akkor melyik böngészőt használjam Windowson?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nem kínál zsákbamacskát a Honda: hibridje egyszerűen megvalósítja a ma elvárható környezettudatosságot. Mindezt úgy, hogy alig kerül többe hagyományos versenytársainál.
Egy hibridtől elvárja az ember, hogy hangtalanul, nulla piszkot pöfögve suhanjon. A Honda megoldása kissé fapadosabb, de mindenképpen elismerésre méltó. A Civic csak a piros lámpánál, megállásnál halkul el teljesen, alapjáraton ugyanakkor nagyon csendes, suttogni lehet a beltérben. Ha keményebben rálépünk a gázpedálra rakétaszerűen felsüvít(enek) a motor(ok), de még mindig csendes, csak magas fordulaton, ötezer fölött érezzük igazán hangosnak a motorzajt. Azonban ebben a tartományban normális autózás során nem hergeljük az 1339 köbcentis motort. Maximum 3000-es fordulaton szépen elautókáztam egész héten, igaz 125 kilométer/óra sebességnél nem mentem gyorsabban. A CVT-váltó alapból nem egy fordulatszámgyilkos (tempomattal 110 kilométer/óra sebességnél 2000 alatt pörög a motor), még sportfokozatban sem. A váltónak van egy kapaszkodó, araszoló fokozata, sok hasznát sem ennek, sem a sportnak nem vesszük.
A Civicben digitális kijelző mutatja a sebességet. Majdnem olyan űrhajós a beltér, mint az ötajtósban, itt is három folyadékkristályos képernyőn követhetjük a folyamatokat. A kormány mögött található a látványos, színes fordulatszámmérő, de itt van az akkuk töltését és pillanatnyi igénybevételét ábrázoló egység is. A kormány fölött, a műszerfal tetején a digitális kilométeróra mellett a fogyasztás 0, 6, 12-es egységekkel skálázott kijelzője, valamint az üzemanyagtank visszajelzője található.
Zsinórban teszteltem ugyanazzal a motorral három Hondát. Az 1,33-as i-VTEC erőforrás a négyajtós Civicet mozgatta a legdinamikusabban, köszönhetően a villanymotor plusz 20 lóerejének. Az IMA-nak becézett (Integrated Motor Assist) egységge úgy megy, mint egy hagyományos 1,6-1,8 literes benzines, de fogyasztása alacsonyabb, mint a Jazzé. A 350 kilométeres tesztút során vegyes üzemben 6,2 liter üzemanyagot égetett el 100 kilométerenként. Viszonyításképp, hasonló körülmények között az ötajtós Honda Civic 6,75, az új Honda Jazz 6,4 liter benzint fogyasztott.
A kormány pontos, az autó jól fekszi az utat, futóművét meglepően kényelmesre hangolták. Nem érezni az úthibákat, de nem is ringat. A fékezés eleinte furcsa, hisz a fékpedál lenyomását követően előbb a villanymotor töltődés közben lassít, csak utána dolgoznak a fékpofák. Ezért érezzük annyira falábúnak a hibrid Civicet. Komoly izommunka.
A stop/start üzemmód nagyon praktikus, ha az autót állóra fékezzük, leáll a motor, villog egy ikon a kijelzőn. Ha a fékpedált felengedjük, a motor halkan felpörög és már indulunk is. Az akkumulátorokat motorfékkel és fékezéssel töltjük folyamatosan, jó látni, hogy nem minden energiánk megy veszendőbe.
A beltérben sok a kopogós műanyag, a kormány mögötti betétek a teszt utolsó napjain megszólaltak. A nyiszogás elviselhető, legfeljebb tekerünk egyet a hangerőn. Jól szól a gyári zenelejátszó, a hátsó hangszórók a kalaptartóban kaptak helyet. A vezető praktikus tárolókba helyezheti el kacatjait, az ajtók oldalzsebei alig használhatók.
A kényelmes plüss ülések fűthetők, elektromosak az ablakemelők, alapfelszereltség a tempomat és az automatikus klíma, valamint a tükrök is elektromosan behajthatók. A kis oldalsó visszapillantók ellenére jó a kilátás az autóból.
Bár a nagy vetélytárs Toyota Prius környezetkímélő, tiszta üzemben is hajtható, a másfél milliós árelőny jobb helyzetbe hozza a Hondát. Az a cég, amelyiknek fontos a környezet védelme, könnyebben ad ki 5,5 millió forintot egy cégautóra, mint 7,13 milliót. Amíg a kormányzat nem díjazza ezeket a vásárlókat, azaz a 190 ezer forintos regisztrációs díj kedvezményén kívül nem ösztönzi a zöldautó vásárlókat, ne is csodálkozzunk, hogy ilyen kevés közlekedik a magyar utakon. Tíz alatt van azon cégek száma, ahol Civic hibrid fut flottában.
A takarékoskodás az aerodinamikánál kezdődik, a hibrid Civicet messziről felismerni tele 15 hüvelykes felnijeiről. A farán található Hybrid feliratra sokan felkapják a fejüket, mutogatnak és látszik arcukon az elismerés.
A Civic hibrid nagy hátránya a csomagtartó szűkössége és az, hogy a hátsó ülések háttámlája nem dönthető. Itt vannak az akkumulátorok. Kicsit félve ültem be magam mögé. Szerencsére nem kaptam elektrosokkot, remélhetően sugárfertőzést sem, és a kényelemmel is minden rendben volt. Fej-, láb-, válltér bőséges, öten szűken, négyen fejedelmien elférnek. A hátsó kartámaszban pohártartókat találunk.
Nem mondom, hogy szebb, de sokkal férfiasabb a négyajtós a csapott hátúnál. Ha nem lenne hét és fél millióm a Type R-re, és Hondára izgulnék, egy hibridet tartósan is kipróbálnék, természetesen szigorúan céges használatra. Magánautóként olcsóbb és praktikusabb változat jönne szóba.