szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Cáfolták a smart autómárka eladásának a hírét. - A DaimlerChrysler német-amerikai járműipari konszernnek esze agában sincs eladni a smart autókat gyártó részlegét - jelentette be a részleg szóvivője hétfőn Detroitban.

A büszke vezér és a GL Mercedes
© AP
A cáfolat azután jelent meg, hogy Dieter Zetsche konszernfőnök a Financial Times Deutschland című lapnak azt mondta, hogy a veszteségek miatt szóba került a smart-üzletág eladása. Sőt azt is hozzátette: az érdeklődők forduljanak a Goldman Sachs befektetési tanácsadóhoz.

A hírre reagálva amerikai piaci elemzők elmondták, akkor sem találnak vevőt az üzletágra, ha a DaimlerChrysler fizetne érte. Ebből is látszik, hogy az USA-ban nem kedvelik a smartokat, ezért nem is forgalmazzák a miniket a tengerentúlon, ahol nem tudnák felvenni árban a versenyt az olcsó japán kiskocsikkal. A lekicsinylő vélemények dacára, a smart-üzletág a korábbi 600 millió eurós veszteség ellenére, az év közepétől fellendült, és azt remélik, 2007-re már nyereséget is termelnek.

Flottában vonzó
A kiskocsikból 2005-ben 143 ezer példány gördült le a gyártósorról, igaz ez a szám meg sem közelíti a folyamatos növekedést produkáló négymilliós konszern-eladásokat. Itthon főleg flottában veszik, idén 30 talált így gazdára. A kétüléses fortwo utódját 2007 őszén vezetik be a piacra. Ugyanakkor a márkával kapcsolatos bizonytalanságot erősíti, hogy még tavasszal döntöttek két gyártósor megszüntetéséről, és 700 dolgozót érintő munkahely-csökkentésről.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Smart forfour teszt: Nyomd a gázt, és huss!

Hatalmas a kontraszt az ötajtós smart kihívó külseje és puritán, ám célszerű belseje között. Szinte el is megy a kedve az embernek a kis divatautótól. De aztán bepöccen a motor és egy kis barátkozást követően megindul a száguldás. A nagy smart ezerötös változatát erre teremtették.