szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Volkswagen a Nemzetközi Zöld Hét alkalmából növeli a bioetanol és a benzin keverékéből készült bioüzemanyag arányát az Otto-motoros autók meghajtásánál. Az új Golf GT keverék-üzemanyaggal is tankolható.

Sportkocsi alkoholos állapotban
© VW
A Nemzetközi Zöld Héten mutatkozik be a Golf GT az újszerű TSI-technológiával. A TSI egy közvetlen befecskendezésű benzinmotorban kombinálja a két töltési koncepciót, vagyis a turbó-feltöltőt és a kompresszort. A Volkswagen ezzel a rendkívül erős, ugyanakkor takarékos motorral kívánja demonstrálni, hogy a mai, modern közvetlen befecskendezésű benzinmotorok képesek az E10-es keverék-üzemanyaggal is működni. - A Volkswagen mai innovatív meghajtási koncepciói képesek arra, hogy az üzemanyagba (E10) 10%-ig kevert bioetanol segítségével létrejövő új üzemanyag-normájú hajtóanyaggal is működjenek. Az etanol-keveréken alapuló üzemanyagokkal is működő motortechnológia segítségével a Volkswagen támogatja a biogén üzemanyagok elterjedését – nyilatkozta Matthias Rabe, a Volkswagen AG kutatócsoportjának vezetője.

A modern benzinmotoroknak az üzemanyag minőségével kapcsolatos elvárásai miatt a Volkswagen a hatályos DIN EN 228 szabvány értelmében a bioetanolt ETBE, vagyis etil-tetrabutilát formájában alkalmazza. Ez azt jelenti, hogy a benzinhez vagy 15 tömegszázalék ETBE-t, vagy öt százalék etanolt kevernek. Az EU bio-üzemanyag előírásai 2010-re azonban a jelenlegi üzemanyag-normák további bővítését írja elő. Ehhez a benzin esetében nagyobb, mintegy 9 tömegszázalékos etanol alkalmazására van szükség. A Volkswagen éppen ezért aktívan támogatja a jövőbeni E-10-es üzemanyagnorma eléréséhez megfelelő üzemanyagok kidolgozását.

Az Európa Parlament 2003/30/EG számú, a bio-üzemanyagokról szóló rendelkezése 2010 végéig a benzines és a dízelmotorok hajtóanyagában jelentős, 5,75%-os részesedét tűz ki célul a bio-üzemanyagoknak. Ez a cél a bioetanol és a biodízel (RME) felhasználásával érhető el. A Volkswagen a tiszta bio-üzemanyag alkalmazásával szemben a jelenlegi és a jövőbeni normák meghatározásánál a ma használatos benzin, illetve dízel-üzemanyagok etanollal történő vegyítését támogatja. A Volkswagen számára az etanol-keverékű üzemanyag jelenti az ökonómiailag értelmes megoldást arra, hogy 2010-ig Európa-szerte tömegesen és gyors ütemben terjedjen el a bio-üzemanyag. Nem utolsósorban az sem elhanyagolható szempont, hogy mindez a jelenlegi infrastruktúra, azaz az üzemanyag-töltő állomások hálózatának segítségével valósulhat meg.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Autó

Alternatív hajtású járművek versenye Győrben

Alternatív meghajtású járművek versenyét hirdette meg a győri Széchenyi István Egyetem Hallgatói Külügyi Bizottsága. A megmérettetésre olyan, 2-7 fős csapatok jelentkezését várják, amelynek tagjai alternatív energiaforrással működő járművet terveznek, majd építenek.

hvg.hu Autó

Erős, takarékos és tiszta dízelt mutattak be Detroitban

Detroitban mutatták be a létező legtisztább dízelmotorral hajtott Mercedes E 320 Bluetec-et, amelyet idén ősszel vezetnek be az amerikai piacra. A hathengeres dízel a V8-as motorok erejét a négyhengeresek fogyasztásával egyesíti: csúcsteljesítménye 211 lóerő, nyomatéka 540 Nm, átlagfogyasztása 6,7 liter.

hvg.hu Világ

Flottabajnok lehet az új Golf-kombi

2008-tól versenytársat kap a kategóriájában egyedülálló Mercedes CLS. A trónkövetelő szintén német, a VW a Passat Coupéval támadja majd a stuttgarti négyajtós kupét. Bemutatták a 2007-es Golf-utód sportos terepjáró (SUV) és olcsóbb kombi változatát is.

hvg.hu Autó

Zöld útra tér a VW

Bernd Pischetsrieder, a VW-konszern vezetője a detroiti autókiállításon bejelentette, hogy a Volkswagen egy eddiginél tisztább üzemű bio-üzemanyag fejlesztésén dolgozik.