szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Nissan hatósági engedélyt kapott Japánban a legújabb, nagynyomású hidrogénnel üzemeltetett 280 Nm-es üzemanyagcellás X-Trail FCV nyilvános közúti próbájára és bérbeadására.

Óránként 150 kilométeres sebességre képes
© Nissan
A legújabb üzemanyagcellás szabadidőautót a Nissan által kifejlesztett üzemanyagcella-köteg látja el energiával, amelynek méretét 60 százalékkal csökkentették a 3 évvel korábbi cellához képest. Ennek ellenére az új üzemanyagcella teljesítménye 90 kW, ami negyven százalékkal nőtt. A jármű végsebessége 150 kilométer/óra. A korábbi FCV-modell végsebessége 145 kilométer/óra volt.

Az autót Japánban és Kanadában tesztelik
© Nissan
Az új környzetkímélő Nissant kisméretű, nagynyomású (35 Mpa), henger alakú hidrogén-tároló tartállyal szerelték fel, hatótávolsága 370 kilométer. A Nissan kifejlesztett egy olyan változatot is, amelynek hidrogéntároló hengere 70 Mpa nyomású, hatótávolsága pedig meghaladja az 500 kilométert. A Nissan 1996 óta foglalkozik az üzemanyagcellás járművek fejlesztésével. A Japánban végzett tervezés és technológiai fejlesztés mellett, kiterjedt tesztelés és fejlesztés folyik más piacokon is, főként Észak-Amerikában.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Alkoholt fogyaszt a zöld Golf

A Volkswagen a Nemzetközi Zöld Hét alkalmából növeli a bioetanol és a benzin keverékéből készült bioüzemanyag arányát az Otto-motoros autók meghajtásánál. Az új Golf GT keverék-üzemanyaggal is tankolható.

hvg.hu Autó

Camry hibrid motorral

Detroitban bemutatták az új Toyota Camry-t, amelyet a Highlanderhez hasonlóan hibrid hajtással is forgalmaznak majd.

hvg.hu Autó

Hibridautót is tudnak a franciák

A francia PSA-konszern (Citroen és Peugeot) bemutatott két olyan hibrid tanulmányautót, amely a jövő egyik lehetséges megoldása energiaproblémáinkra és a nagyvárosok légszennyezettségének enyhítésére.