Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"6cd9c56c-aaf7-4c41-a074-e36a84e25391","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A bestsellerszerző 91 éves volt. ","shortLead":"A bestsellerszerző 91 éves volt. ","id":"20241125_Meghalt-Barbara-Taylor-Bradford","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6cd9c56c-aaf7-4c41-a074-e36a84e25391.jpg","index":0,"item":"8b47f47a-0828-4050-8aa7-8b4dfb96aca9","keywords":null,"link":"/kultura/20241125_Meghalt-Barbara-Taylor-Bradford","timestamp":"2024. november. 25. 14:59","title":"Meghalt Barbara Taylor Bradford","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"00f4b164-c261-48e7-bd45-066335a7b5a7","c_author":"Üdülés Ausztriában","category":"brandchannel","description":"A ragyogó nyár és az aranyló ősz után minden évben elkerülhetetlenül megérkezik a folyton borús égbolt és a szitáló eső időszaka. Reggel szürkeség fogad, aztán minden átmenet nélkül, délután 4-kor beáll az este, majd pár ehhez hasonló hét után megérkezik a még kevesebb napsütéssel kecsegtető tél.","shortLead":"A ragyogó nyár és az aranyló ősz után minden évben elkerülhetetlenül megérkezik a folyton borús égbolt és a szitáló eső...","id":"20241122_feelaustria_napfeny_D-vitamin","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/00f4b164-c261-48e7-bd45-066335a7b5a7.jpg","index":0,"item":"bbff2391-a21a-4a61-a159-7ab3b5431ebd","keywords":null,"link":"/brandchannel/20241122_feelaustria_napfeny_D-vitamin","timestamp":"2024. november. 26. 15:30","title":"Napfény és vitalitás: miért fontos a D-vitamin?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Üdülés Ausztriában","c_partnerlogo":"70c878ef-b3d1-46f9-bb8b-a23cffee679c","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"a36a8b82-b33f-4a77-b0dc-70927c8abd96","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A magyar rendező olyan magyar produkcióval nyert, amiben nem volt hazai támogatás.","shortLead":"A magyar rendező olyan magyar produkcióval nyert, amiben nem volt hazai támogatás.","id":"20241125_Mundruczo-Kornel-Parallax-Nestroy-dij-Ausztria","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a36a8b82-b33f-4a77-b0dc-70927c8abd96.jpg","index":0,"item":"12ebcf76-d8ea-4532-8502-361810e6c9e5","keywords":null,"link":"/kultura/20241125_Mundruczo-Kornel-Parallax-Nestroy-dij-Ausztria","timestamp":"2024. november. 25. 08:50","title":"Jelentős színházi elismerésben részesült Mundruczó Kornél – Ausztriában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c26b5ffd-c11c-4e89-b0fc-dd7dfc6f5435","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A Kínából, Kanadából és Mexikóból behozott termékekre.","shortLead":"A Kínából, Kanadából és Mexikóból behozott termékekre.","id":"20241126_donald-trump-usa-vam-kina-mexiko-kanada","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c26b5ffd-c11c-4e89-b0fc-dd7dfc6f5435.jpg","index":0,"item":"40e707f5-e6df-4b64-b94b-277faffeac63","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241126_donald-trump-usa-vam-kina-mexiko-kanada","timestamp":"2024. november. 26. 05:31","title":"Donald Trump már az első hivatali napján vámokat vetne ki","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"288b242e-c42d-4e38-9b08-1d9843ada27f","c_author":"Bedő Iván","category":"360","description":"Túl kevés se jó, de a sok is megárt: a tudósok most kezdik újraértékelni, miképpen érdemes adagolni a fluoridot a fogak védelmére. Szülők figyelmébe: a gyerek tényleg ne nyelje le a fogkrémet!","shortLead":"Túl kevés se jó, de a sok is megárt: a tudósok most kezdik újraértékelni, miképpen érdemes adagolni a fluoridot a fogak...","id":"20241125_fluorid-ivoviz-Robert-Kennedy-fogkrem-IQ","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/288b242e-c42d-4e38-9b08-1d9843ada27f.jpg","index":0,"item":"6d936a87-fe50-4db6-bd14-eba7a20f2c28","keywords":null,"link":"/360/20241125_fluorid-ivoviz-Robert-Kennedy-fogkrem-IQ","timestamp":"2024. november. 25. 13:30","title":"Kell fluorid az ivóvízbe? Komcsi vagy cukoripari ördögi trükk? Igaza lehet Trump oltásellenes miniszterjelöltjének?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4ce4870d-6667-4825-9823-833bd826d8f4","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az utasok el tudták hagyni a vágányon ragadt járművet.","shortLead":"Az utasok el tudták hagyni a vágányon ragadt járművet.","id":"20241126_vonat-vasut-auto-almasfuzito-komarom","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4ce4870d-6667-4825-9823-833bd826d8f4.jpg","index":0,"item":"36f9b997-175d-455a-a032-8a61ed70f9a0","keywords":null,"link":"/itthon/20241126_vonat-vasut-auto-almasfuzito-komarom","timestamp":"2024. november. 26. 06:45","title":"Két irányból két vonat szakított szét egy sínen ragadt autót Komáromnál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bb1a4251-d41b-4ec2-b320-64f58eceafdc","c_author":"HVG","category":"360","description":"A világ nem lett jobb hely, de nem lett sokkal rosszabb sem. Mi lenne, ha Észak-Korea atomrakétát indítana el Washington D.C. felé? Hogyan válaszolna az Egyesült Államok? És mit tenne Oroszország? Milyen volt a trendi nő a szocializmusban és mit csinált a híresen bohém cseh író macskája? Miközben egy távolabbi világban megszületett egy nagy színész, egy közelebbiben egy másik. A nagybetűk szerelmesei a HVG szubjektív könyvmustrájában beléphetnek a képzelet és a valóság világába, ahol az információ diktatúrájáról elmélkedő filozófus és a jövőt egy üvegbúrában elképzelő fantaszta ugyanazt gondolja: minden csak a képzelet műve.","shortLead":"A világ nem lett jobb hely, de nem lett sokkal rosszabb sem. Mi lenne, ha Észak-Korea atomrakétát indítana el...","id":"20241125_hvg-konyvmustra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bb1a4251-d41b-4ec2-b320-64f58eceafdc.jpg","index":0,"item":"43508641-08d8-4f7a-8cc0-cfc6aa17d05c","keywords":null,"link":"/360/20241125_hvg-konyvmustra","timestamp":"2024. november. 25. 19:00","title":"Könyvet adna vagy kapna karácsonyra? A HVG szubjektív könyvmustrájával segítünk a döntésben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6c0b876a-f04a-4244-978a-b156f8f496a2","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"Bár az év elején gond nélkül bejegyezték, most már törölteti a cégbíróság azt a két hatalmas tőkeemelést, amely kétes hátterű brazil államkötvényekkel történt két magyar cégnél.","shortLead":"Bár az év elején gond nélkül bejegyezték, most már törölteti a cégbíróság azt a két hatalmas tőkeemelést, amely kétes...","id":"20241125_ezer-milliardos-tokeemeles-torlese-brazil-brasil-allamkotveny-hasznosito-zrt-donor-zrt-T-Janos-Gyorgy-cegbirosag-csalas-kkv","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6c0b876a-f04a-4244-978a-b156f8f496a2.jpg","index":0,"item":"8ed71c17-fab4-4880-8f55-f05f6c28e3f3","keywords":null,"link":"/kkv/20241125_ezer-milliardos-tokeemeles-torlese-brazil-brasil-allamkotveny-hasznosito-zrt-donor-zrt-T-Janos-Gyorgy-cegbirosag-csalas-kkv","timestamp":"2024. november. 25. 13:02","title":"Már bejegyzésükkor is törvényt sértettek, törölték a több ezer milliárddal kitömött cégek mesés tőkeemelését","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az autógyűjtők nem a lóerőkre és a fejlett technológiákra buknak, még nem is a futurisztikus formákra, hanem az örök szépségre és az egyediségre. Újabban a veteránautók és a legendás sportkocsik mellett az aukciós házak kínálatában megjelentek kortalan és a jövőt hirdető tanulmányautók.
Shelby GT500 – Még nem gyártják, de már legenda
Az autós ritkaságok gyűjtése minden időben és minden féltekén jövedelmező hobbinak bizonyul. Bár naponta jelennek meg új gyártásra kész vagy csak a fantázia szülte autók, az automobilizmus hőskorának pőre szereplőiért nem sajnálják a gyűjtők a milliókat, sokszor dollárban sem. A gyűjtői szenvedély az utóbbi időben a tanulmányautók irányába fordult, a koncepcióautónál egyedibb járgány pedig nincs. Hosszú évek alatt készült, kutatók tucatjai dolgoztak rajta és magukban hordoztak egy darabot a jövőből. A gazdag gyűjtők pedig megveszik, hogy elmondhassák: először az én autómban voltak elektromosak az ablakok…
A tanulmányautók pedigréje tökéletes, ünnepelt dizájnerek és mérnökök adják hozzá nevüket, fejlesztésükre a gyártók nem kímélnek pénzt és energiát. Néhány hete a Barrett-Jackson aukciós ház kalapácsa alatt több mint 100 millió dollár értékű autó kelt el, többek között 4,320 millió dollárt adtak a General Motors Futureliner tanulmány buszáért. 3,024 milliót ért a 1954-es Pontiac Bonneville Special tanulmány, egy évvel korábban 648 ezret fizettek a Shelby Cobra GT500 Concept-ért.
Hemi Cuda Convertible
Az autógyűjtési szenvedély az utóbbi időben Amerikát hozta lázba. Tavaly dupla annyi értékes autót vettek az amerikaiak, mint egy évvel korábban. Főként az izmos igazi amerikai autókat kedvelik leginkább, egy 1970-es Hemi Cuda kabrióért nem sajnálták a 2,160 millió dollárt, a legelső Corvette 1,080 milliót ért meg egy gyűjtőnek, egy 1970-es Chevrolet Chevelle 1,242 milliót. A koncepcióautók mellett természetesen a legendás versenyautókért adnak a legtöbbet.
[[ Oldaltörés: Millió dolláros autók (Oldaltörés) ]]
Chrysler d'Elegance
1952-es Chrysler d’Elegance 2-Door Coupe – 1,188 millió dollár
A gesztenyebarna kétajtós kupé annak a Virgil Exnernek a munkája, aki meghatározta az 50-es évek Chrysler-arculatát. De nem csak azt, hisz ha jól megnézzük, ez a stílus köszön vissza a jelenlegi nagyágyú, a 300C-ről is. A Chrysler az autót 354 lovas Hemi motorral és dobfékkel szerelte fel, különleges volt az 12 Voltos elektromos rendszere.
Ferrari 860 Monza
1956 Ferrari 860 Monza – 2,5 millió dollár
Az ötvenes években a Maserati, a Jaguar és az Aston Martin autói uralták a versenypályákat. A Ferrari szeretett volna újra bajnok lenni, ezért megépítette ezt a négyhengeres szörnyeteget. Juan Manuel Fangio a három prototípus közül ezt választotta ki, meg is nyerte a világbajnokság Sebring-i futamát. Az autót 2003 augusztusában 2,5 millió dollárért adták el.
A 2,6 literes motorral szerelt szépség George Eystron kapitány vezényletével az 1933-as francia nagydíjon a harmadik helyen végzett. 1949-ben megnyerte a Bridgehampton-i Long Island közúti versenyt. 2002-ben adták el 2,53 millió dollárért.
Pontiac Bonneville Special
1954 Pontiac Bonneville Special Motorama Concept Car – 3,024 millió dollár Egy másik autó, ami Harley Earl munkáját dicséri. Az autó smaragdzöld fényezése teszi különlegessé ezt az autót, ilyen színben csupán kettő készült belőle. Nyolchengeres 268 lovas szívével ez volt az első GM-jármű, amely a Bonneville nevet viselte. Egy arizónai gyűjtő vette meg idén januárban 3,024 millió dollárért.
Mercedes-Benz 540K Special Roadster
1937 Mercedes-Benz 540K Special Roadster – 3,63 millió dollár Egyike azoknak az első autóknak, amelyeket öröm volt vezetni. Az 1937-es berlini autókiállítás legfőbb ékét a Hollywood-i mogul, Jack Warner vette meg és vitte Amerikába. 26-ot gyártottak belőle, hat maradt meg eredeti állapotában. Ezt a példányt, amelyet 50 évig egy amerikai állatorvos birtokolt 2002-ben 11 ezer mérfölddel a kilométerórájában 3,63 millió dollárért adták el.
[[ Oldaltörés: Négymillió fölött (Oldaltörés) ]]
Alfa Romeo 8C 2900
1937 Alfa Romeo 8C 2900 – 4,07 millió dollár
Az autó, amellyel Piero Dusio 1938-ban megnyerte a Stelvio versenyt, 1989-ben bukkant fel Kaliforniában. 1992-ben restaurálták, a Christie’s aukciós ház értékesítette kevéssel 4 millió dollár fölött.
GM Futureliner
1950 GM Futureliner Parade of Progress Tour Bus – 4,320 millió dollár Az idei rekordáron elkelt vörös-fehér Futureliner egyike annak az eredeti 12-ből megmaradt kilenc tanulmánybusznak, amelyet Harley Earl tervezett. A légkondicionált járművet hathengeres 400 lovas négysebességes erőforrás hajtja, éveken keresztül reklámautóként rótta Kanada útjait, hirdetve a GM jövőképét.
Shelby Cobra Daytona Coupe
1964 Shelby Cobra Daytona Coupe – 4,4 millió A hatvanas évek Ferrari-dominanciáját ezzel a nyolchengeres 289 lovas erőgéppel próbálták megtörni az amerikai gyártók. Daytonában még nem sikerült győznie, de később a Sebringen már kimutatta foga fehérjét. A GT40 azonban hamar leváltotta a Cobrát, a megmaradt hat példányt pár ezer dollárért adták el. 2001-ben ez a példány már 4,4 millió dollárt ért.
Alfa Romeo Tipo B
1932 Alfa Romeo Tipo B – 5,6 millió dollár
Az GP Formula 1 1932-es szezonjában mutatkozott be, ez volt az első együléses versenyautó. Az hathengeres 2,6 literes Alfák 1932-ben öt futamon nyertek. Ebből a típusból hat készült összesen. A nagyon ritka autó néhány éve 5,6 millió dollárért cserélt gazdát.
Ferrari 330 TRI/LM
1962 Ferrari 330 TRI/LM – 6,5 millió dollár Az 50-es években a Ferrari dominálta versenypályákon a Testarossa volt az úr. 1962-ben új szabályokat és négyhengeres motorokat vezettek be a Le Mans-i versenyeken, a 330 TRI/LM volt minden idők legerősebb Testarossája. A 0808-as modell 1962-ben megnyerte a Le Mans-i viadalt, majd összetört és eladták. 2002-ben bukkant fel újszerű állapotban, 6,5 millió dollárt fizettek érte.
[[ Oldaltörés: A legdrágábbak (Oldaltörés) ]]
Bugatti Royale Type 41
1931 Bugatti Royale Type 41 – 8,7 millió dollár Míg más gyártók az erőre és a teljesítményre helyezték a hangsúlyt addig, a Bugatti luxusban utazott. A legfinomabb bőr, fa és fém került az autókba mesteremberek munkáját dicsérve. A pár száz dolláros autók korában a Bugatti Royale 42 ezer dollárt kóstált, így ne csodálkozzunk, hogy 1982-ben a Chrsitie’s-nél ezrek szeme láttára vitték el az utolsó ép példányt 8,7 millió dollárért.
Ferrari 250 GTO
1962 Ferrari 250 GTO – 16,6 millió dollár A Ferrari legdrágább kincse a versenyautó és a közúti autó csodálatos ötvözete. 300 lovas motorja az olasz istállót világbajnokká tette. Belseje pőre, még kárpitot sem raktak bele. 40 példány készült belőle, egyike a legritkább autóknak a világon. Egy szerencsés brit 1990-ben 16,6 millió dollárért adta el egy japán üzletembernek.
Fangio és a Mercedes W196
1954 Mercedes W 196 – 24 millió dollár A versenysport grálja 1954-ben mutatkozott be és két éven át gyűjtötte a Formula 1 trófeákat. A forradalmian új szelepvezérlésű Mercedest Juan Manuel Fangio és Stirling Moss vezette diadalra, majd nyolcvanas években egy múzeumba vonult vissza. A múzeum felújítására kellett pénz, ezért néhány millióért eladták az autót, majd 1990-ben egy francia gyáros adott érte 24 millió dollárt. Napjainkban egy német üzletember a boldog tulajdonosa, állítólag féláron (12 millióért) vásárolta a 90-es évek végén.
Eladó álomautók
Ferrari 512 S – 2 millió euróért
A Stirling Moss és Harry Schell vezette Le Mans-i bajnok, a 450S Zagato Coupé az egyik legszebb Maserati. Ennek megfelelő az ára is a Sotheby’s 4-4,5 millió euró között kínálja. Egy másik ex-Scudeira Le Mans-i erőmű az 1955-ös Ferrari 121LM, amely Castelottival a kormánynál beállította a 280 km/órás rekordot a Mulsanne egyenesben. Irányára 2,5-2,9 millió euró. Teljesen más stílust képvisel a 70-es évek sztárja a 70-es születésű 512S/M Ferrari, amely ötödik lett az 1970-es Le Mans-i viadalon. 1,8-2 millió euróért odaadnák a kedves vevőnek. A 1961-es Ferrari Dinót, teljes nevén Ferrari Dino 246 SP/196 SP-t 2,4-2,9 millió euróért vesztegetik.
A nők általában a fürge, könnyen parkolható és jól áttekinthető autókat szeretik. Egyértelműen persze nem lehet meghatározni, hogy melyik az igazán női autó. Sok férfi úgy gondolja, a nőnek kiskocsi való, ám vannak hölgyek, akik kifejezetten nagy autókban érzik jól magukat. Gyakran látni Volvo XC90-et vagy Jeep Cherokee-t vezető hölgyeket, de S-osztályú Mercedest és 7-es BMW-t is vidáman elkormányoznak.
Ferrari Testarossa. Lamborghini Diablo. Dodge Viper. Ford Thunderbird. Chevrolet Corvette. Pontiac Firebird. Ford Mustang. Szép emlékek. Hová tűntek az ütős márkanevek? Az autógyártók milliókat áldoznak a beszélő nevekért, ám új autóik sokszor nyelvi zsákutcába hajtanak.
A Hummer egy ikon. Amerikai sportolók, rap- és tévésztárok legkedveltebb autója. Rajongói klubja van, rengeteg filmben szerepelt. Mindezt egy osztrák testépítőnek, Arnold Schwarzeneggernek köszönheti. Európát nehezen hódította meg a monstrum, Nagy Britanniába például csak januártól forgalmazzák, igaz, a legvisszafogottabb H3-as változatot. Nálunk mindhárom típus kapható. A legolcsóbb nettó 12 millió, a legdrágább nettó 35 millió. Türelem, ne rohanjanak, az ünnepek alatt kifogyott a hazai készlet.
A dubai autókiállításon bemutatták a leghosszabb és legpazarabb Volkswagent, a Phaeton Lounge luxus-tanulmányt. A 6,80 méter hosszú járművet 3 Phaeton karosszériából építették. Akinek nem tetszik a VW vehet 105 centivel megnövelt Mercedest, vagy 152 centivel megtoldott Rolls Royce-ot.
Idén újabb autócsodákkal gazdagodik a hazai választék, szinte minden autómárka kínál teljesen új vagy felújított típust. A fejlődés annyira felgyorsult, a piac annyira mohó, hogy az autógyárak tervezői műhelyeiben nincs pihenés, már most a hatos Golf finomításán dolgoznak, pedig alig mutatták be elődjét.