Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"4c77700c-fda4-4e74-a83e-0b38d3a8b3f9","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Következménye nem lett, de így is nagy port kavart az, hogy a Signal üzenetküldő alkalmazásban egy újságírót is bevettek egy olyan beszélgetésbe, amelyben az amerikai kormány tagjai a jemeni húszik elleni támadás tervét beszélték meg. Pedig akkor még nem is lehetett tudni, hogy folytatásos történetről van szó, ugyanis napokban kiderült az is, hogy Pete Hegseth védelmi miniszter egy másik csetben a műveletekről többek között feleségével, bátyjával és ügyvédjével is értekezett. Elek Péter ennek kapcsán összeszedett jó pár történelmi baklövést, mert azokból bizony nem volt hiány, egynek majdnem áldozata lett Franklin D. Roosevelt amerikai elnök. ","shortLead":"Következménye nem lett, de így is nagy port kavart az, hogy a Signal üzenetküldő alkalmazásban egy újságírót is...","id":"20250423_duma-aktual-signal-gate-feher-haz-usa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4c77700c-fda4-4e74-a83e-0b38d3a8b3f9.jpg","index":0,"item":"33114150-548f-47cd-869c-972529951452","keywords":null,"link":"/360/20250423_duma-aktual-signal-gate-feher-haz-usa","timestamp":"2025. április. 23. 19:00","title":"Történelmi baklövések a nándorfehérvári csata tüzes afterjától egy végzetes vécélehúzásig","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"afa5e577-844b-48d3-b523-ccb24e7a79e4","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Világszerte 350 millióan tesznek fel legalább havi egyszer valamilyen kérdést a Gemini MI-nek, ami nem tűnik kevésnek – ám a Google maga közölt becsült adatokat arról, mennyien használják az OpenAI chatbotját. És úgy tűnik, bőven van mit ledolgoznia a keresőpiacot jelenleg uraló Google-nek.","shortLead":"Világszerte 350 millióan tesznek fel legalább havi egyszer valamilyen kérdést a Gemini MI-nek, ami nem tűnik kevésnek –...","id":"20250424_google-gemini-mesterseges-intelligencia-hasznalati-adatok-birosag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/afa5e577-844b-48d3-b523-ccb24e7a79e4.jpg","index":0,"item":"1ffb273f-0f50-4394-b38d-acd86080ae56","keywords":null,"link":"/tudomany/20250424_google-gemini-mesterseges-intelligencia-hasznalati-adatok-birosag","timestamp":"2025. április. 24. 09:03","title":"Kitárta lapjait a Google, ennyien használják a Geminit – és ekkora a lemaradásuk a ChatGPT mögött","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fdb3ce34-07b2-4238-b5f1-20c336a7511f","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Árpa egy négy évvel ezelőtti megjegyzésre reagált, amikor Cserhalmi egy interjúban azt találta mondani: ha Árpára azt mondják, hogy színész, akkor ő mi?","shortLead":"Árpa egy négy évvel ezelőtti megjegyzésre reagált, amikor Cserhalmi egy interjúban azt találta mondani: ha Árpára azt...","id":"20250425_Cserhalmi-Gyorgy-Arpa-Attila-nem-szinesz-tehetseg-kritika-valasz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fdb3ce34-07b2-4238-b5f1-20c336a7511f.jpg","index":0,"item":"64b480b5-d1d3-4026-a7cd-6bea8027c3e2","keywords":null,"link":"/elet/20250425_Cserhalmi-Gyorgy-Arpa-Attila-nem-szinesz-tehetseg-kritika-valasz","timestamp":"2025. április. 25. 09:54","title":"Árpa Attila Cserhalmi Györgyről: Elküldhet engem a jó édesanyámba, akkor is tisztelni fogom","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"502c9cb3-bb12-4035-9ac8-34c36926ca75","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az alelnök szerint némi területcserére is szükség lenne a megállapodáshoz.","shortLead":"Az alelnök szerint némi területcserére is szükség lenne a megállapodáshoz.","id":"20250423_vance-oroszorszag-ukrajna-bekefolyamat-amerika","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/502c9cb3-bb12-4035-9ac8-34c36926ca75.jpg","index":0,"item":"efd0daee-21e3-4438-9d26-95ab220e3759","keywords":null,"link":"/vilag/20250423_vance-oroszorszag-ukrajna-bekefolyamat-amerika","timestamp":"2025. április. 23. 19:12","title":"Vance: Amerika kihátrál a békefolyamat mögül, ha Oroszország és Ukrajna nem fogadja el a javaslatát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ffeef052-982d-4ff4-ba0b-a9a7b6a63305","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Ázsiából, az egykori Szovjetunió tagállamaiból és afrikai országokból érkezett a legtöbb önkéntes.","shortLead":"Ázsiából, az egykori Szovjetunió tagállamaiból és afrikai országokból érkezett a legtöbb önkéntes.","id":"20250424_oroszorszag-kulfoldi-zsoldosok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ffeef052-982d-4ff4-ba0b-a9a7b6a63305.jpg","index":0,"item":"44378cf7-c75a-4d73-9105-23d4dded3b89","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250424_oroszorszag-kulfoldi-zsoldosok","timestamp":"2025. április. 24. 11:45","title":"Legalább 48 ország zsoldosai harcolnak Oroszország oldalán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ff0e1898-70b0-428b-94c2-de24650d660c","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Korlátot szabhat a Shorts-videók nézegetésének a YouTube új funkciója.","shortLead":"Korlátot szabhat a Shorts-videók nézegetésének a YouTube új funkciója.","id":"20250425_google-youtube-shorts-videok-figyelmeztetes-napi-limit","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ff0e1898-70b0-428b-94c2-de24650d660c.jpg","index":0,"item":"85222f87-afef-4efa-b55c-1f30339c24c4","keywords":null,"link":"/tudomany/20250425_google-youtube-shorts-videok-figyelmeztetes-napi-limit","timestamp":"2025. április. 25. 08:03","title":"Mára ennyi: fontos figyelmeztetést küld ki a YouTube, vége lehet a végtelen pörgetésnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"436e486c-614b-49fc-a019-a486aea1b79f","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A miniszterelnök lánya szerint Budapest nyitott és sokszínű város, ahol ha négycsillagos élményre készül az ember, könnyen ötcsillagos érzéssel távozik.","shortLead":"A miniszterelnök lánya szerint Budapest nyitott és sokszínű város, ahol ha négycsillagos élményre készül az ember...","id":"20250424_Orban-Rahel-nem-szereti-a-premiumturista-kifejezest","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/436e486c-614b-49fc-a019-a486aea1b79f.jpg","index":0,"item":"93ed305c-32ff-4904-9ab0-dc6f76dc6734","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250424_Orban-Rahel-nem-szereti-a-premiumturista-kifejezest","timestamp":"2025. április. 24. 11:07","title":"Orbán Ráhel nem szereti a prémiumturista kifejezést","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"148ae798-0116-4789-9d11-16a511e7c09d","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A kormányzati spórolás közepette több ezer dollárba kerülhetett az átalakítás.","shortLead":"A kormányzati spórolás közepette több ezer dollárba kerülhetett az átalakítás.","id":"20250423_pete-hegseth-pentagon-sminkszoba","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/148ae798-0116-4789-9d11-16a511e7c09d.jpg","index":0,"item":"0e89e9bb-57cd-458d-ac65-d41ec19ea684","keywords":null,"link":"/elet/20250423_pete-hegseth-pentagon-sminkszoba","timestamp":"2025. április. 23. 20:34","title":"Az amerikai védelmi miniszter sminkszobát csináltatott a Pentagonban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Nissan a felső kategóriájú limuzinok térkínálatát ötvözte a kis ferdehátúak fürgeségével és az egyterűek praktikumával, így született meg a Note, a divatos, egyedi és sokoldalú családi autó.
A 2004-es Párizsi Autószalonon bemutatott Tone koncepcióautó alapján kifejlesztett Note-ot úgy tervezték, hogy az érzelmekre és az értelemre is hasson. Amellett, hogy kategóriájában, az új B+ szegmensben a legnagyobb a beltere, a kocsi vezetése is örömteli.
A Note a Nissan rendkívül termelékeny angliai gyárában (Sunderland) gyártják – ahol percenként legördül egy-egy autó -, az „Alliance B” padlólemez meghosszabbított változa-tának felhasználásával. Ez a padlólemez, amely elsőként a jelenlegi, 2003-ban bemutatott Micra alapjául szolgált, majd a Micra C+C is megkapta, de a japánok stratégiai partnere, a Renault is felhasználta a Modus és az új Clio III modellekhez.
A Note tengelytávja 2600 milliméter, teljes hossza éppen meghaladja a 4 métert. Nagyon nagy a hely a hátsó fertályon is, de úgy hogy közben méretes csomagteret is kapott a szép formájú autó. A dizájn nem ment a kényelem rovására, a 16 centis síkban előre, hátra tolható hátsó üléspad tág teret nyújt a kompromisszummentes utazásokhoz. A legkisebb 280 literes csomagtér-méret 437 literre nő az ülések előretolt helyzetében, és 1332 literes méretet ér el, ha a hátsó ülést előrehajtják. A maximális átalakíthatóság érdekében az első utasülés támlája is előrehajtható, így lakár 2,4 méteres tárgyakat is szállíthatunk, vagy díványként használva el lehet nyújtózkodni rajta.
A csomagtér kialakítása is szokatlan, mivel a padlólemezt megkettőző, állítható rakodópolccal szerelték fel. A Flexi-Board nevet viselő megoldás, a kettős fémvázas polc felső állásában sík rakodó felületet képez, alatta egy „titkos rekesszel”, míg az alsó állásban a legnagyobb egybefüggő rakodótér hozható létre. A polcok terhelhetősége 50 kilogramm. A rakodópolcok megfordíthatók, egyik felületük szőnyegborítású, míg a másik felület vízálló, így például rárakható a sáros lábbeli, a kerti növények, a sícipő, a nedves fürdőruha stb., anélkül, hogy félni kellene attól, hogy ezek beszennyezik a belső teret, igaz ezt a jótékony fejlesztést csak a közepes felszereltségi szinttől élvezhetik a vásárlók. Akárcsak azokat a hátsó tárolókat és a lehajtható asztalkát, amelyek a gyerekekkel való közlekedést teszik még könnyebbé.
Nem érheti kritika az autót tárolórekeszek tekintetében, a hatalmas – és fűthető vagy hűthető – kesztyűtartó (12 doboz sört képes elnyelni) fedelén kialakított hasznos részlet a külön térképtartó, a középkonzolon pedig tágas tartó helyezkedik el érmék, mobil telefon és CD-k számára. Az első utasülés alatt szintén találunk egy titkos tárolóhely.
A hevesi tesztút során nem csupán az egynégyes alapmotor rugalmasságáról, az autó kényelméről győződhettünk meg, hanem a biztos futóműről, a jó kanyartartásról és kiemelkedő vezetési élményről győződhettünk meg. Ez utóbbi abból is adódik, hogy magas az üléshelyzet, jó a kilátás, az autó könnyedén uralható. Ebben a vezetőt MacPherson-rendszerű első felfüggesztés és hátsó torziós rúgók segítik.
A bemutatástól kezdve négyféle motorból választhatnak a vevők, két benzines és két dízel közül. Mindkét benzinmotor Nissan fejlesztés, és kielégíti az Euro4-es normákat. Az 1,4-es moci teljesen alumíniumból készült, 16 szelepes, 88 lovas és és 128 Nm nyomatékú. Az 1,6-os erőforrás – a Nissan HR motorcsaládjának tagja – szintén alumínium szerkezetű és hengerenként 4 szelepes, 1598 köbcentis hengerűrtartalmával 81 kW (110 LE) teljesítményt és 153 Nm nyomatékot ad le.
Az 1.5 literes dízelmotorok a Renault fejlesztései. Mindkét turbófeltöltésű, töltőlevegő-visszahűtésű, közvetlen befecskendezésű, 1461 köbcenti lökettérfogatú dCi dízelmotor Euro4-es környezetvédelmi besorolású, közös nyomócsöves befecskendezési technikát alkalmaz. Kétféle teljesítménnyel állnak rendelkezésre: 50 kW (68 LE) és 160 Nm nyomaték, illetve 63 kW (86 LE) és 200 Nm. Mindegyik változatba a Renault által kifejlesztett 5 fokozatú mechanikus sebeségváltó került, de az 1,6-os benzinmotor mellé új, Nissan-fejlesztésű négyfokozatú automataváltó is rendelhető.
Háromféle felszereltségi fokozat közül lehet választani – a belépő Visia változat, a bőségesebb Acenta és a csúcsot képviselő Tekna közül. Magyarországon az Acenta változat az összes motorral rendelhető, a Visia felszereltségi szinthez az 1,4 literes benzinmotor és az 50 kW-os 1,5 dCi-motor, míg a Tekna változathoz vagy az 1,6-os benzinmotor, vagy a 63 kW-os 1,5 dCi-motor rendelhető.
A biztonsági alapfelszereltség tartalmaz két légzsákot, az ABS automatikus blokkolásgátlót a vészfék-asszisztenssel (BAS) és elektronikus fékerő-elosztóval (EBD), míg a Tekna modellváltozat alapszereltségként tartalmazza az elektronikus menetstabilizátort is (ESP) és az oldallégzsákokat is. Az Isofix gyermekülés-rögzítő rendszer szintén az alapkivitel része. Az összes modellváltozat részét képezik az eltolható hátsó ülés, a központi zár és a ”hazakísérő fény”, míg a Flexi-Board polcrendszer, a titkos tárolórekesz, a háttámlára szerelt tálcák, az első és hátsó kartámasz, a hátsó ülészsebek, az Acenta szintől érhetők el.
A kipróbált egynégyes alap Note indulóára 3 millió 99 ezer forint, az automatikus váltóval szerelt egyhatos 3,864 milliótól vihető el, a legolcsóbb dízel 3,529 millióért kapható, de a legjobban felszerelt bőrös Tekna kivitelért sem kell többet fizetnünk 4,6 milliónál.
Magától értetődő, hogy négy légzsák, ABS, menetstabilizáló, mp3-lejátszó, kanyarkövető fényszóró, defekttűrő gumi és navigációs rendszer van az autónkban. A technikai újdonságok özönvízszerűen változtatják meg autózási szokásainkat. Íme három olyan felfedezés, amely pár év múlva benne lesz az új autókban.
Tavaly a Seat Alhambra eladásai 73,8 százalékkal nőttek, a típus Magyarországon hosszú ideje szegmensének piacvezető modellje. Idén további vonzerőt jelenthet, hogy az Alhambra immár 140 lóerős dízel erőforrással is választható.
A genfi autókiállításon a Renault újabb jövőautót mutat be, ezúttal az Altica sportkombit, amely a sportkocsik rugalmasságát ötvözi a kombi variálható tágasságával. Ahhoz, hogy ez ne csak egy átlagos tanulmány legyen, a franciák becsempésztek néhány, a repülésből és a Forma 1-ből elcsent fejlesztést is. Ez utóbbi főként a beltér puritánságában, sportosságában és technikájában érhető tetten.
A Nissan két merész tanulmányautót állít ki a március 2-án nyíló Genfi Autószalonon. A Terranaut terepjárót kutatóknak, felfedezőknek és olyan kalandot kedvelő vevőknek szánják, akik a földgolyó legextrémebb helyeire szeretnének eljutni.
Százhúsz éve, 1886. január 29-én jelentette be a német szabadalmi hivatalban gázmotorhajtású járművét Karl Benz német mérnök. A DRP 37435 számú szabadalmi okirat volt az autó születési bizonyítványa. Első nyilvános útján Benz felesége vezette.
A Nissan hatósági engedélyt kapott Japánban a legújabb, nagynyomású hidrogénnel üzemeltetett 280 Nm-es üzemanyagcellás X-Trail FCV nyilvános közúti próbájára és bérbeadására.
Vannak nők, akik irtóznak a szép fiúktól, a vágott arcú pasikat kedvelik. Autók között ilyen a Navara, félistenként magasodik a forgalom fölé, 174 lovas motorjával és megdöbbentően alacsony fogyasztásával csak papíron teherautó. Valójában egy sportos tank, egy szuperszonikus csatahajó.
A növekvő üzemanyagárak mellett a cégek vezetői, a flottakezelők és magánszemélyek is sportos terepjárók és luxusautók helyett takarékos és lehetőleg hibrid-üzemű autókat vásárolnak az elkövetkező öt évben – áll a KPMG nemrég közétett felmérésében. Így gondolják legalábbis az autóipar döntéshozói.
A Nissan japán autóipari vállalat pénteken bejelentette, hogy a benzinvezeték meghibásodása miatt visszahívja 466 ezer X-Trail sportos kivitelű terepjáróját.