szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A Nissan a felső kategóriájú limuzinok térkínálatát ötvözte a kis ferdehátúak fürgeségével és az egyterűek praktikumával, így született meg a Note, a divatos, egyedi és sokoldalú családi autó.

A 2004-es Párizsi Autószalonon bemutatott Tone koncepcióautó alapján kifejlesztett Note-ot úgy tervezték, hogy az érzelmekre és az értelemre is hasson. Amellett, hogy kategóriájában, az új B+ szegmensben a legnagyobb a beltere, a kocsi vezetése is örömteli.

Túlnőtte a Micrát

© Nissan
A Note a Nissan rendkívül termelékeny angliai gyárában (Sunderland) gyártják – ahol percenként legördül egy-egy autó -, az „Alliance B” padlólemez meghosszabbított változa-tának felhasználásával. Ez a padlólemez, amely elsőként a jelenlegi, 2003-ban bemutatott Micra alapjául szolgált, majd a Micra C+C is megkapta, de a japánok stratégiai partnere, a Renault is felhasználta a Modus és az új Clio III modellekhez.

© Nissan
A Note tengelytávja 2600 milliméter, teljes hossza éppen meghaladja a 4 métert. Nagyon nagy a hely a hátsó fertályon is, de úgy hogy közben méretes csomagteret is kapott a szép formájú autó. A dizájn nem ment a kényelem rovására, a 16 centis síkban előre, hátra tolható hátsó üléspad tág teret nyújt a kompromisszummentes utazásokhoz. A legkisebb 280 literes csomagtér-méret 437 literre nő az ülések előretolt helyzetében, és 1332 literes méretet ér el, ha a hátsó ülést előrehajtják. A maximális átalakíthatóság érdekében az első utasülés támlája is előrehajtható, így lakár 2,4 méteres tárgyakat is szállíthatunk, vagy díványként használva el lehet nyújtózkodni rajta.

[[ Oldaltörés: Polc hátán polc (Oldaltörés) ]]

© Nissan
A csomagtér kialakítása is szokatlan, mivel a padlólemezt megkettőző, állítható rakodópolccal szerelték fel. A Flexi-Board nevet viselő megoldás, a kettős fémvázas polc felső állásában sík rakodó felületet képez, alatta egy „titkos rekesszel”, míg az alsó állásban a legnagyobb egybefüggő rakodótér hozható létre. A polcok terhelhetősége 50 kilogramm. A rakodópolcok megfordíthatók, egyik felületük szőnyegborítású, míg a másik felület vízálló, így például rárakható a sáros lábbeli, a kerti növények, a sícipő, a nedves fürdőruha stb., anélkül, hogy félni kellene attól, hogy ezek beszennyezik a belső teret, igaz ezt a jótékony fejlesztést csak a közepes felszereltségi szinttől élvezhetik a vásárlók. Akárcsak azokat a hátsó tárolókat és a lehajtható asztalkát, amelyek a gyerekekkel való közlekedést teszik még könnyebbé.

© Nissan
Nem érheti kritika az autót tárolórekeszek tekintetében, a hatalmas – és fűthető vagy hűthető – kesztyűtartó (12 doboz sört képes elnyelni) fedelén kialakított hasznos részlet a külön térképtartó, a középkonzolon pedig tágas tartó helyezkedik el érmék, mobil telefon és CD-k számára. Az első utasülés alatt szintén találunk egy titkos tárolóhely.



[[ Oldaltörés: 140-ig hangtalan (Oldaltörés) ]]

© Nissan
A hevesi tesztút során nem csupán az egynégyes alapmotor rugalmasságáról, az autó kényelméről győződhettünk meg, hanem a biztos futóműről, a jó kanyartartásról és kiemelkedő vezetési élményről győződhettünk meg. Ez utóbbi abból is adódik, hogy magas az üléshelyzet, jó a kilátás, az autó könnyedén uralható. Ebben a vezetőt MacPherson-rendszerű első felfüggesztés és hátsó torziós rúgók segítik.

A bemutatástól kezdve négyféle motorból választhatnak a vevők, két benzines és két dízel közül. Mindkét benzinmotor Nissan fejlesztés, és kielégíti az Euro4-es normákat. Az 1,4-es moci teljesen alumíniumból készült, 16 szelepes, 88 lovas és és 128 Nm nyomatékú. Az 1,6-os erőforrás – a Nissan HR motorcsaládjának tagja – szintén alumínium szerkezetű és hengerenként 4 szelepes, 1598 köbcentis hengerűrtartalmával 81 kW (110 LE) teljesítményt és 153 Nm nyomatékot ad le.

Az 1.5 literes dízelmotorok a Renault fejlesztései. Mindkét turbófeltöltésű, töltőlevegő-visszahűtésű, közvetlen befecskendezésű, 1461 köbcenti lökettérfogatú dCi dízelmotor Euro4-es környezetvédelmi besorolású, közös nyomócsöves befecskendezési technikát alkalmaz. Kétféle teljesítménnyel állnak rendelkezésre: 50 kW (68 LE) és 160 Nm nyomaték, illetve 63 kW (86 LE) és 200 Nm. Mindegyik változatba a Renault által kifejlesztett 5 fokozatú mechanikus sebeségváltó került, de az 1,6-os benzinmotor mellé új, Nissan-fejlesztésű négyfokozatú automataváltó is rendelhető.

© Nissan
Háromféle felszereltségi fokozat közül lehet választani – a belépő Visia változat, a bőségesebb Acenta és a csúcsot képviselő Tekna közül. Magyarországon az Acenta változat az összes motorral rendelhető, a Visia felszereltségi szinthez az 1,4 literes benzinmotor és az 50 kW-os 1,5 dCi-motor, míg a Tekna változathoz vagy az 1,6-os benzinmotor, vagy a 63 kW-os 1,5 dCi-motor rendelhető.

A biztonsági alapfelszereltség tartalmaz két légzsákot, az ABS automatikus blokkolásgátlót a vészfék-asszisztenssel (BAS) és elektronikus fékerő-elosztóval (EBD), míg a Tekna modellváltozat alapszereltségként tartalmazza az elektronikus menetstabilizátort is (ESP) és az oldallégzsákokat is. Az Isofix gyermekülés-rögzítő rendszer szintén az alapkivitel része. Az összes modellváltozat részét képezik az eltolható hátsó ülés, a központi zár és a ”hazakísérő fény”, míg a Flexi-Board polcrendszer, a titkos tárolórekesz, a háttámlára szerelt tálcák, az első és hátsó kartámasz, a hátsó ülészsebek, az Acenta szintől érhetők el.

A kipróbált egynégyes alap Note indulóára 3 millió 99 ezer forint, az automatikus váltóval szerelt egyhatos 3,864 milliótól vihető el, a legolcsóbb dízel 3,529 millióért kapható, de a legjobban felszerelt bőrös Tekna kivitelért sem kell többet fizetnünk 4,6 milliónál.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Küszöbön az intelligens autó

Magától értetődő, hogy négy légzsák, ABS, menetstabilizáló, mp3-lejátszó, kanyarkövető fényszóró, defekttűrő gumi és navigációs rendszer van az autónkban. A technikai újdonságok özönvízszerűen változtatják meg autózási szokásainkat. Íme három olyan felfedezés, amely pár év múlva benne lesz az új autókban.

hvg.hu Autó

Családi kisbusz 140 lóval

Tavaly a Seat Alhambra eladásai 73,8 százalékkal nőttek, a típus Magyarországon hosszú ideje szegmensének piacvezető modellje. Idén további vonzerőt jelenthet, hogy az Alhambra immár 140 lóerős dízel erőforrással is választható.

hvg.hu Autó

2005 a japán autók éve volt

A japánok tavaly 2,7 százalékkal több autót gyártottak, mint egy évvel korábban. 2005-ben 10,8 millió autó gördült le a japán gyártosorokról.

hvg.hu Autó

Egy Renault a jövőből

A genfi autókiállításon a Renault újabb jövőautót mutat be, ezúttal az Altica sportkombit, amely a sportkocsik rugalmasságát ötvözi a kombi variálható tágasságával. Ahhoz, hogy ez ne csak egy átlagos tanulmány legyen, a franciák becsempésztek néhány, a repülésből és a Forma 1-ből elcsent fejlesztést is. Ez utóbbi főként a beltér puritánságában, sportosságában és technikájában érhető tetten.

hvg.hu Autó

Holdjárók közúti forgalomba

A Nissan két merész tanulmányautót állít ki a március 2-án nyíló Genfi Autószalonon. A Terranaut terepjárót kutatóknak, felfedezőknek és olyan kalandot kedvelő vevőknek szánják, akik a földgolyó legextrémebb helyeire szeretnének eljutni.

MTI/hvg.hu Autó

Nő vezette az első autót

Százhúsz éve, 1886. január 29-én jelentette be a német szabadalmi hivatalban gázmotorhajtású járművét Karl Benz német mérnök. A DRP 37435 számú szabadalmi okirat volt az autó születési bizonyítványa. Első nyilvános útján Benz felesége vezette.

hvg.hu Autó

Nissan hidrogénnel

A Nissan hatósági engedélyt kapott Japánban a legújabb, nagynyomású hidrogénnel üzemeltetett 280 Nm-es üzemanyagcellás X-Trail FCV nyilvános közúti próbájára és bérbeadására.

automenedzser.hu Autó

Nissan Navara teszt: Szexis nagyvas

Vannak nők, akik irtóznak a szép fiúktól, a vágott arcú pasikat kedvelik. Autók között ilyen a Navara, félistenként magasodik a forgalom fölé, 174 lovas motorjával és megdöbbentően alacsony fogyasztásával csak papíron teherautó. Valójában egy sportos tank, egy szuperszonikus csatahajó.

hvg.hu Autó

Takarékos autók gyártása a cél

A növekvő üzemanyagárak mellett a cégek vezetői, a flottakezelők és magánszemélyek is sportos terepjárók és luxusautók helyett takarékos és lehetőleg hibrid-üzemű autókat vásárolnak az elkövetkező öt évben – áll a KPMG nemrég közétett felmérésében. Így gondolják legalábbis az autóipar döntéshozói.

MTI Autó

466 ezer autót hív vissza a Nissan

A Nissan japán autóipari vállalat pénteken bejelentette, hogy a benzinvezeték meghibásodása miatt visszahívja 466 ezer X-Trail sportos kivitelű terepjáróját.