szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A Féline maga az angyalbőrbe bújt ördög. Szelídnek álcázott bamba harcsaszája azonnal cápavigyorba csap át, ha valaki felhergeli. A 307-es csúcsváltozata annak való, aki a végletekben él, aki nem képes uralkodni vágyai fölött, de tud gyengéd is lenni, olykor racionális, sőt néha könyörtelenül szigorú.

© Peugeot

Az importőrrel a 307-es egyhatos, lomha, de takarékos dízelváltozatát beszéltük meg, ezért csodálkoztam, mikor egy ezüstszínű, hatalmas kerekeken álló, diszkrét, szexi szárnnyal felszerelt háromajtóst nyitott ki a kezembe adott kulcs. Látom, bőr a belseje, pont olyan, mint a korábban meghajtott 307CC. Gondoltam, biztos parádés a dízel felszereltsége. Észrevettem a bal első sárvédőn díszelgő piros 180-as feliratot, gondoltam, valami különleges széria lehet. Még akkor sem kapcsoltam, amikor láttam, hogy nyolcezerig van skálázva a fordulatszámmérő. Gondoltam spóroltak, mindegyikbe ezt rakják. Aztán beindítottam a motort, picit ráléptem a gázpedálra és elsápadtam. Ez bizony nem dízel. Kapom elő a forgalmit, 130 kW, azaz 180 lóerő, kétezres, benzines Féline csúcsverzió. Nem estem kétségbe, s bár nem az alkalomhoz illően öltöztem, vallatóra vettem a Peugeot kis tigrisét.

© hvg.hu

A meglepetések sora nem ért itt véget, az ötödik másodpercben az ülésemelő kar egyszerűen a kezemben maradt. Szerencsére csak a csavarok adták meg magukat. Miután visszaszereltem sikerült beállítanom a sportos bőrfotelt, és indulhatott a féktelen száguldás, azaz, csak hatott, mert ez az autó elsőre nem repített, már azt hittem, nem megy valamelyik henger. Teltek az órák, és rá kellett érezni a Féline ízére, nehezen nyílt meg a kicsike. A türelem felejthetetlen élményeket teremtett. Az autó - Hofi szavaival élve -, utógyújtásos, akkor kapcsol rá, amikor azt hinnénk, elfogyott a szufla, na olyakor felbődül a gyönyörűen hangolt sportkipufogó, és olyan erővel ránt magával az autó, hogy azt elmesélni nem érdemes.

Esztétikai élmény, silány összeszerelés

© hvg.hu

A belső bordó bőr és alumínium díszítések egyvelege, fantasztikusan néz ki, de ez kívülről is igaz. Gondosan, érzéssel megtervezett autó, csak sajnos az összerakás minősége elmarad a várakozásoktól és az autó árától. A csúcsverzióban természetes a hatlemezes cd-tár, a sportos kormány, az alumínium pedálok, a tolatóradar, az ülésfűtés. A könyöktámasz helyén van egy kisebb tároló, két feles palackot el tudunk helyezni a kézifék kar mellett, az ajtózsebekben elfér még kettő. A kesztyűtartó méretes és hűthető. Az első ülések alatt tároló fiókot találunk. A csomagtartó nem túl nagy – három-négy utazótáska azért befér -, de az ülések előredöntésével növelhetjük a térfogatot. Hátul szűkös a hely, maximum két felnőtt fér el nem túl kényelmesen, ráadásul a hátsó könyöktámasz egy az egyben megadta magát és leszakadt.

Ami bőr, vagy bőrutánzat, az nagyon rendben van, viszont, ami műanyag, az nagyon silány. Ne felejtsük, ez a csúcsváltozat. Kívülről csak a 17 hüvelykes felniken feszülő Pirelli PZero Rosso 205/50 R17 gumik, a már említett aprócska felirat, a vaskos kipufogó és a pici hátsó szárny jelzik, nem hétköznapi Peugeot húzott el mellettünk.

 

[[ Oldaltörés: Vezetése minden baját feledteti (Oldaltörés) ]]

 

© hvg.hu

Picik a visszapillantó tükrök, a hátralátás nagyon korlátozott, szerencsére a parkolássegítő hanggal figyelmeztet tolatáskor. Az ülés mélységének és sportosságának, valamint az autó meredeken lejtő orrának köszönhetően, csak a szűzmáriában bízhatunk, amikor előre araszolunk, ugyanis az autó orrából semmit sem látunk. Szerencsére hamar megszoktam kompakt méreteit. A kilátást a nagyon lelógó középső visszapillantó is zavarja. Az ablaktörlő franciásan hisztériás. Ha egy kis koszt vél felfedezni az automatika, akkor képes nem abbahagyni, ráadásul a leggyorsabb fokozaton csinálta, úgyhogy kikapcsoltam, inkább manuálisan töröltem.

A váltó pont nem sportos, nem feszes, hanem imbolygó mozgással kissé hosszú úton kapcsolja a sebességfokozatokat. Ezekből csak öt van, a hatodik fokozat még elkelt volna. A fékpedál és a kormány egy kicsit nyöszörög. Az utóbbi fogása jó, de az autóhoz képest kissé nagynak tűnk. A hatalmas első ajtók szégyenletes módon zörögnek becsukáskor és kinyitáskor is, a kísérő hang felér egy szentségtöréssel. Az úthibákat az autó fenekén lehet érezni, a futómű nem sportos, de nem is lágy, inkább komfortos hangolású, ez is az autó kétlakiságát hivatott bizonyítani.

A fék határozott, harapós, kemény, kétséget nem hagy afelől, hogy biztonságosan meg fog állni. 5000-es fordulatszám fölött elkezdődik a koncert, élvezetes hallgatni, ahogy a szívómotor belehergeli magát. Ilyenkor szereti meg az ember, és ettől kezdve elnéző lesz bosszantó hibáival szemben.

 

[[ Oldaltörés: A sövényen túl (Oldaltörés) ]]
© hvg.hu

Nem lehet kilőni vele, nem gyorsulási bajnoknak tervezték, hanem arra, hogy mindig, minden körülmények között legyen benne tartalék. Ez a Féline vezetőjét büszkeséggel és biztonságérzettel tölti fel, ha egyszer megindul, feltartóztathatatlanul lenyomja minden vetélytársát, hangját meghallva, menekül minden halandó. Hétezres fordulatszám fölött szereti a pörgést, ám az ember inkább 3-4 ezres fordulaton szeret autózni. Nem városi sportoló, itt ugyanis annyira kell nyomni neki, hogy az már fáj, ráadásul sokba kerül. De ha kiszabadul, a sövényen túl ő a király, vagy a királynő – ahogy tetszik.

El kell menni vele a végletekig, itt nincs mese, nyomni kell a gázt, szinte könyörög a benzinért. Sima autózáshoz értelmetlen. De ha az ember érez magában egy kis pislákoló életkedvet ebben a szürke világban, és szeretné kiélni vágyait, legalábbis, ami a vezetést illeti, akkor bátran szálljon be a volán mögé. Borsódzik az ember háta vezetés közben. Egy-egy komolyabb hajtás után, kiszálláskor érezni a vas szagát, nyomot hagy. Egyre jobban megkedveltem, és ugyanaz az érzés maradt meg bennem, mind a CC-teszt után, hogy minden hibája ellenére el tudnám képzelni hosszú távon vele az életem.

© Peugeot

A kilométerórát 240-ig skálázták, végsebessége 220 kilométer/óra, én 180-190-nél nem mertem többet menni vele, ugyanis meghazudtolja a tér-idő törvényeit, a párhuzamosok hirtelen összeérnek az út végén, szinte vízióvá alakul a száguldás. Csak erős idegzetűek próbálják ki végsebességét, még az is lehet, hogy a gyári adatnál többet is tud. A kanyarokat szereti, a hatvanas táblával jelölt kanyart 90-nel magától értetődő bevenni. A 180 ló annyira nem is volt szomjas, vegyes használatban a 400 kilométeres tesztút során beérte 9,5 liter benzinnel.

Ha cégautóként kellene meghatároznunk, akkor egy sietős üzletasszony alá képzelném el, aki idegesen rohangál egyik ügyfelétől, vagy boltjától a másikig és közben a cédé mellett szeretné hallani mérges kocsija üvöltését, süvöltését.

 

Peugeot 307 2.0 Féline
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1997
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő 180 lóerő 7000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 202 Nm 4750-as fordulaton 
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2608
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4211 / 1746 / 1514
Csomagtér 420
Saját tömeg (kg) 1286
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 220
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) 8,8
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Vegyes 7,7
Tesztfogyasztás 9,5
CO2 kibocsátás (g/Km) 184
ÁRA 5,820 millió Ft

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
hvg.hu Autó

Kapható a legkisebb Peugeot

Elsősorban a női szívekre akar hatni a Peugeot legkisebb modellje, a mindig mosolygó arcú 107-es. A fiatalos, dinamikus kisautó bevezetését a Valentin-napra időzítették. Az autót kezdetben csak egyliteres benzines változatban forgalmazzák.

automenedzser.hu Autó

Peugeot 307 CC teszt: az oroszlán, a kabrió, a színész és a többiek

Mint egy ufó – ezzel fogadott a feleségem, amikor xenon-fényárban begördültem a kapun. A 307 CC valóban olyan, mint egy űrhajó, de persze annak is a luxus változata. Ajándék minden benne eltöltött perc, életérzést közvetít, bemutatja, milyen lehet sztárnak lenni.

automenedzser.hu Autó

Kicsi, de BMW

Hatsebességes váltó, mp3-lejátszó, sebességtartó automatika, elektromos tolótető, iPod-csatlakozó, igazi high-tech autó. De vajon hogy megy? Ez érdekelt a legjobban. A csalódás elmaradt, a legkisebb bömösben - hála a kétezres dízelmotor aszfaltszaggató erejének - igazi BMW-hangulat uralkodott.

hvg.hu Autó

Kapható az új Peugeot kupé

A 404, az 504 és a 406 után végre a színre lép a Peugeot 407 Coupé. A vadonatúj, exkluzív stílusú kupé elegáns és kifejező, ugyanakkor négy utast és azok poggyászait kényelmesen befogadja. Remek használhatóságát kiemelkedő dinamikai tulajdonságokkal egészíti ki, így pontosan megfelel a mai sportos utazóautók szellemiségének.

automenedzser.hu Autó

Mitsubishi Colt CZT - Egy kis piros bombázó

A városi zsebrakéták korában a Mitsubishi új életet és új értelmet lehelt a Coltba. Nagy teljesítményű, kis méretű, tudásához képest olcsó és biztonságos raliautót épített CZT néven. Vigyázat, csak felnőtteknek!

automenedzser.hu Autó

Raliautó üzletembereknek

A Legacyban egyesül a Subaru filozófia mindhárom tézise: modern, egyéni és bátor. Birtoklása kiváltság. Olyan cégvezetőknek ajánlott, akik minden áron győzni akarnak.

automenedzser.hu Autó

Peugeot 607 teszt: a főnök különgépe

A Peugeot 607 a hivatásos sofőrök rémálma. Ha a főnök egyszer a volánhoz ül, sosem fogja átengedni a vezetést. Én is nehezen engedtem el a volánt.

automenedzser.hu Autó

Kiugrasztja a kisördögöt

Nincs annál izgalmasabb, mikor egy törpe autó meglódul és lehagyja az egész sort, sőt az egész utcát, de még a várost is. A C2-es sportváltozata élő legenda, szerethető kis dög.

automenedzser.hu Autó

Alfa Brera - A belső sáv ura

Sportosság és elegancia, sajátosan exkluzív stílusba csomagolva, amihez az Alfa Romeo műszaki tökéletessége járul – ez az Alfa Brera, az új, vérpezsdítő presztízs-kupé. Tervezőinek szeme előtt egyetlen cél lebegett: az, hogy egy kimagasló kocsi vonalait kombinálják a luxuskocsik minőségével és komfortjával. Az olasz autózás mesterei bábáskodtak fölötte: neve Alfa, tervezője Giugiaro, és a Pininfarinánál készül. Amikor visszapillantójában összeszűkül a világ, akkor érti meg igazán az ember, miért teremtetett sikerre ez az autó.

hvg.hu Világ

Egymillió Peugeot részecskeszűrővel

Már egymillió Peugeot márkájú jármű jár olyan részecskeszűrővel, amelyet a cég zászlóshajója, a 607-es kapott meg először 2000-ben, és amelyet azóta fokozatosan beépítettek szinte az összes HDI-dízel autó katalizárotába.

euractiv.hu Gazdaság

Brit botrány a Peugeot szlovákiai gyára miatt

Felháborodva fogadták a brit szakszervezetek azt a hírt, hogy a Peugeot bezárja egyik gyárát Rytonban, miközben Pozsony mellett újabb üzemet nyit ki. A szlovákok szerint a két esemény között nincs kapcsolat. A média azt is felvetette, hogy a Peugeot gyár elköltöztetéséhez EU-alapok pénzét vették igénybe, ám a Bizottság ezt határozottan cáfolja.

MTI/hvg.hu Autó

Jól szerepel Kínában a Peugeot

A francia PSA Peugeot Citroen autóipari csoport kínai vállalata egyharmaddal növelte eladásait az idei év első negyedében az egy évvel korábbihoz képest az új modelleknek köszönhetően.