szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A Féline maga az angyalbőrbe bújt ördög. Szelídnek álcázott bamba harcsaszája azonnal cápavigyorba csap át, ha valaki felhergeli. A 307-es csúcsváltozata annak való, aki a végletekben él, aki nem képes uralkodni vágyai fölött, de tud gyengéd is lenni, olykor racionális, sőt néha könyörtelenül szigorú.

© Peugeot

Az importőrrel a 307-es egyhatos, lomha, de takarékos dízelváltozatát beszéltük meg, ezért csodálkoztam, mikor egy ezüstszínű, hatalmas kerekeken álló, diszkrét, szexi szárnnyal felszerelt háromajtóst nyitott ki a kezembe adott kulcs. Látom, bőr a belseje, pont olyan, mint a korábban meghajtott 307CC. Gondoltam, biztos parádés a dízel felszereltsége. Észrevettem a bal első sárvédőn díszelgő piros 180-as feliratot, gondoltam, valami különleges széria lehet. Még akkor sem kapcsoltam, amikor láttam, hogy nyolcezerig van skálázva a fordulatszámmérő. Gondoltam spóroltak, mindegyikbe ezt rakják. Aztán beindítottam a motort, picit ráléptem a gázpedálra és elsápadtam. Ez bizony nem dízel. Kapom elő a forgalmit, 130 kW, azaz 180 lóerő, kétezres, benzines Féline csúcsverzió. Nem estem kétségbe, s bár nem az alkalomhoz illően öltöztem, vallatóra vettem a Peugeot kis tigrisét.

© hvg.hu

A meglepetések sora nem ért itt véget, az ötödik másodpercben az ülésemelő kar egyszerűen a kezemben maradt. Szerencsére csak a csavarok adták meg magukat. Miután visszaszereltem sikerült beállítanom a sportos bőrfotelt, és indulhatott a féktelen száguldás, azaz, csak hatott, mert ez az autó elsőre nem repített, már azt hittem, nem megy valamelyik henger. Teltek az órák, és rá kellett érezni a Féline ízére, nehezen nyílt meg a kicsike. A türelem felejthetetlen élményeket teremtett. Az autó - Hofi szavaival élve -, utógyújtásos, akkor kapcsol rá, amikor azt hinnénk, elfogyott a szufla, na olyakor felbődül a gyönyörűen hangolt sportkipufogó, és olyan erővel ránt magával az autó, hogy azt elmesélni nem érdemes.

Esztétikai élmény, silány összeszerelés

© hvg.hu

A belső bordó bőr és alumínium díszítések egyvelege, fantasztikusan néz ki, de ez kívülről is igaz. Gondosan, érzéssel megtervezett autó, csak sajnos az összerakás minősége elmarad a várakozásoktól és az autó árától. A csúcsverzióban természetes a hatlemezes cd-tár, a sportos kormány, az alumínium pedálok, a tolatóradar, az ülésfűtés. A könyöktámasz helyén van egy kisebb tároló, két feles palackot el tudunk helyezni a kézifék kar mellett, az ajtózsebekben elfér még kettő. A kesztyűtartó méretes és hűthető. Az első ülések alatt tároló fiókot találunk. A csomagtartó nem túl nagy – három-négy utazótáska azért befér -, de az ülések előredöntésével növelhetjük a térfogatot. Hátul szűkös a hely, maximum két felnőtt fér el nem túl kényelmesen, ráadásul a hátsó könyöktámasz egy az egyben megadta magát és leszakadt.

Ami bőr, vagy bőrutánzat, az nagyon rendben van, viszont, ami műanyag, az nagyon silány. Ne felejtsük, ez a csúcsváltozat. Kívülről csak a 17 hüvelykes felniken feszülő Pirelli PZero Rosso 205/50 R17 gumik, a már említett aprócska felirat, a vaskos kipufogó és a pici hátsó szárny jelzik, nem hétköznapi Peugeot húzott el mellettünk.

 

[[ Oldaltörés: Vezetése minden baját feledteti (Oldaltörés) ]]

 

© hvg.hu

Picik a visszapillantó tükrök, a hátralátás nagyon korlátozott, szerencsére a parkolássegítő hanggal figyelmeztet tolatáskor. Az ülés mélységének és sportosságának, valamint az autó meredeken lejtő orrának köszönhetően, csak a szűzmáriában bízhatunk, amikor előre araszolunk, ugyanis az autó orrából semmit sem látunk. Szerencsére hamar megszoktam kompakt méreteit. A kilátást a nagyon lelógó középső visszapillantó is zavarja. Az ablaktörlő franciásan hisztériás. Ha egy kis koszt vél felfedezni az automatika, akkor képes nem abbahagyni, ráadásul a leggyorsabb fokozaton csinálta, úgyhogy kikapcsoltam, inkább manuálisan töröltem.

A váltó pont nem sportos, nem feszes, hanem imbolygó mozgással kissé hosszú úton kapcsolja a sebességfokozatokat. Ezekből csak öt van, a hatodik fokozat még elkelt volna. A fékpedál és a kormány egy kicsit nyöszörög. Az utóbbi fogása jó, de az autóhoz képest kissé nagynak tűnk. A hatalmas első ajtók szégyenletes módon zörögnek becsukáskor és kinyitáskor is, a kísérő hang felér egy szentségtöréssel. Az úthibákat az autó fenekén lehet érezni, a futómű nem sportos, de nem is lágy, inkább komfortos hangolású, ez is az autó kétlakiságát hivatott bizonyítani.

A fék határozott, harapós, kemény, kétséget nem hagy afelől, hogy biztonságosan meg fog állni. 5000-es fordulatszám fölött elkezdődik a koncert, élvezetes hallgatni, ahogy a szívómotor belehergeli magát. Ilyenkor szereti meg az ember, és ettől kezdve elnéző lesz bosszantó hibáival szemben.

 

[[ Oldaltörés: A sövényen túl (Oldaltörés) ]]
© hvg.hu

Nem lehet kilőni vele, nem gyorsulási bajnoknak tervezték, hanem arra, hogy mindig, minden körülmények között legyen benne tartalék. Ez a Féline vezetőjét büszkeséggel és biztonságérzettel tölti fel, ha egyszer megindul, feltartóztathatatlanul lenyomja minden vetélytársát, hangját meghallva, menekül minden halandó. Hétezres fordulatszám fölött szereti a pörgést, ám az ember inkább 3-4 ezres fordulaton szeret autózni. Nem városi sportoló, itt ugyanis annyira kell nyomni neki, hogy az már fáj, ráadásul sokba kerül. De ha kiszabadul, a sövényen túl ő a király, vagy a királynő – ahogy tetszik.

El kell menni vele a végletekig, itt nincs mese, nyomni kell a gázt, szinte könyörög a benzinért. Sima autózáshoz értelmetlen. De ha az ember érez magában egy kis pislákoló életkedvet ebben a szürke világban, és szeretné kiélni vágyait, legalábbis, ami a vezetést illeti, akkor bátran szálljon be a volán mögé. Borsódzik az ember háta vezetés közben. Egy-egy komolyabb hajtás után, kiszálláskor érezni a vas szagát, nyomot hagy. Egyre jobban megkedveltem, és ugyanaz az érzés maradt meg bennem, mind a CC-teszt után, hogy minden hibája ellenére el tudnám képzelni hosszú távon vele az életem.

© Peugeot

A kilométerórát 240-ig skálázták, végsebessége 220 kilométer/óra, én 180-190-nél nem mertem többet menni vele, ugyanis meghazudtolja a tér-idő törvényeit, a párhuzamosok hirtelen összeérnek az út végén, szinte vízióvá alakul a száguldás. Csak erős idegzetűek próbálják ki végsebességét, még az is lehet, hogy a gyári adatnál többet is tud. A kanyarokat szereti, a hatvanas táblával jelölt kanyart 90-nel magától értetődő bevenni. A 180 ló annyira nem is volt szomjas, vegyes használatban a 400 kilométeres tesztút során beérte 9,5 liter benzinnel.

Ha cégautóként kellene meghatároznunk, akkor egy sietős üzletasszony alá képzelném el, aki idegesen rohangál egyik ügyfelétől, vagy boltjától a másikig és közben a cédé mellett szeretné hallani mérges kocsija üvöltését, süvöltését.

 

Peugeot 307 2.0 Féline
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1997
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő 180 lóerő 7000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 202 Nm 4750-as fordulaton 
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2608
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4211 / 1746 / 1514
Csomagtér 420
Saját tömeg (kg) 1286
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 220
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) 8,8
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Vegyes 7,7
Tesztfogyasztás 9,5
CO2 kibocsátás (g/Km) 184
ÁRA 5,820 millió Ft
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Kapható a legkisebb Peugeot

Elsősorban a női szívekre akar hatni a Peugeot legkisebb modellje, a mindig mosolygó arcú 107-es. A fiatalos, dinamikus kisautó bevezetését a Valentin-napra időzítették. Az autót kezdetben csak egyliteres benzines változatban forgalmazzák.

automenedzser.hu Autó

Peugeot 307 CC teszt: az oroszlán, a kabrió, a színész és a többiek

Mint egy ufó – ezzel fogadott a feleségem, amikor xenon-fényárban begördültem a kapun. A 307 CC valóban olyan, mint egy űrhajó, de persze annak is a luxus változata. Ajándék minden benne eltöltött perc, életérzést közvetít, bemutatja, milyen lehet sztárnak lenni.

automenedzser.hu Autó

Kicsi, de BMW

Hatsebességes váltó, mp3-lejátszó, sebességtartó automatika, elektromos tolótető, iPod-csatlakozó, igazi high-tech autó. De vajon hogy megy? Ez érdekelt a legjobban. A csalódás elmaradt, a legkisebb bömösben - hála a kétezres dízelmotor aszfaltszaggató erejének - igazi BMW-hangulat uralkodott.

hvg.hu Autó

Kapható az új Peugeot kupé

A 404, az 504 és a 406 után végre a színre lép a Peugeot 407 Coupé. A vadonatúj, exkluzív stílusú kupé elegáns és kifejező, ugyanakkor négy utast és azok poggyászait kényelmesen befogadja. Remek használhatóságát kiemelkedő dinamikai tulajdonságokkal egészíti ki, így pontosan megfelel a mai sportos utazóautók szellemiségének.

automenedzser.hu Autó

Mitsubishi Colt CZT - Egy kis piros bombázó

A városi zsebrakéták korában a Mitsubishi új életet és új értelmet lehelt a Coltba. Nagy teljesítményű, kis méretű, tudásához képest olcsó és biztonságos raliautót épített CZT néven. Vigyázat, csak felnőtteknek!

automenedzser.hu Autó

Raliautó üzletembereknek

A Legacyban egyesül a Subaru filozófia mindhárom tézise: modern, egyéni és bátor. Birtoklása kiváltság. Olyan cégvezetőknek ajánlott, akik minden áron győzni akarnak.

automenedzser.hu Autó

Peugeot 607 teszt: a főnök különgépe

A Peugeot 607 a hivatásos sofőrök rémálma. Ha a főnök egyszer a volánhoz ül, sosem fogja átengedni a vezetést. Én is nehezen engedtem el a volánt.

automenedzser.hu Autó

Kiugrasztja a kisördögöt

Nincs annál izgalmasabb, mikor egy törpe autó meglódul és lehagyja az egész sort, sőt az egész utcát, de még a várost is. A C2-es sportváltozata élő legenda, szerethető kis dög.

automenedzser.hu Autó

Alfa Brera - A belső sáv ura

Sportosság és elegancia, sajátosan exkluzív stílusba csomagolva, amihez az Alfa Romeo műszaki tökéletessége járul – ez az Alfa Brera, az új, vérpezsdítő presztízs-kupé. Tervezőinek szeme előtt egyetlen cél lebegett: az, hogy egy kimagasló kocsi vonalait kombinálják a luxuskocsik minőségével és komfortjával. Az olasz autózás mesterei bábáskodtak fölötte: neve Alfa, tervezője Giugiaro, és a Pininfarinánál készül. Amikor visszapillantójában összeszűkül a világ, akkor érti meg igazán az ember, miért teremtetett sikerre ez az autó.

hvg.hu Világ

Egymillió Peugeot részecskeszűrővel

Már egymillió Peugeot márkájú jármű jár olyan részecskeszűrővel, amelyet a cég zászlóshajója, a 607-es kapott meg először 2000-ben, és amelyet azóta fokozatosan beépítettek szinte az összes HDI-dízel autó katalizárotába.

euractiv.hu Gazdaság

Brit botrány a Peugeot szlovákiai gyára miatt

Felháborodva fogadták a brit szakszervezetek azt a hírt, hogy a Peugeot bezárja egyik gyárát Rytonban, miközben Pozsony mellett újabb üzemet nyit ki. A szlovákok szerint a két esemény között nincs kapcsolat. A média azt is felvetette, hogy a Peugeot gyár elköltöztetéséhez EU-alapok pénzét vették igénybe, ám a Bizottság ezt határozottan cáfolja.

MTI/hvg.hu Autó

Jól szerepel Kínában a Peugeot

A francia PSA Peugeot Citroen autóipari csoport kínai vállalata egyharmaddal növelte eladásait az idei év első negyedében az egy évvel korábbihoz képest az új modelleknek köszönhetően.