szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az Avensis az európai Toyota kínálat zászlóshajója, amely öregbíti a cég és a márka jó hírnevét a piac minden szegmensében. Az Avensis-t az európai piacra tervezték és fejlesztették ki, és mindemellett még az összeszerelése is Európában folyik. A modell ráncfelvarrott változatát a napokban mutatták be Madridban.

© Toyota
Az Avensis 2007 a jelenlegi modell sikerére épül, azonban az új modell a jobb minőség mellett nagyobb teljesítménnyel rendelkezik és jobb vezetési élményt nyújt. Az Avensis 2007 egy rendkívül versenyképes dízel motorsorozattal kerül piacra, amely tartalmazza az új kétliteres D-4D 125 típusú motort is. A vezetési élményt az üdítő hatású külső és belső megjelenés, a módosított felfüggesztés és a kormány tuning növeli. A megújult autó júniusában fog megjelenni az európai piacon.

Dinamikusabb külső és prémium belső

© Toyota
Az Avensis 2007 robosztusabb, de mégis finom vonásokkal rendelkező külső megjelenése teszi az autót sportosabbá és jellegzetesebbé. Az első lökhárító formáját tekintve teljesen megújult, követve a Toyota főbb modelljeire jellemző vonalvezetést. Megújult a hűtőrács, amelyet a Toyotát jelképező két ellipszis köré terveztek, ez adja meg a gépkocsinak a márka jelleget. Az új fényszóró dizájnnak köszönhető az Avensis 2007 sportos megjelenése, melynek két hengeres kialakítású lámpateste külön-külön biztosítja a tompított és országúti fényt. A foncsort speciális alumíniumborítással látták el.

Ezt a dinamikus stílust követi az Avensis 2007 hátulja is az új lámpakombinációval, ahol a lámpatestek kialakításában a hengeres alakzat szembetűnő. A burkolat rózsa vörösre változott, ami még jobban kiemeli a kontrasztot. Egyetlen részlet sem kerülte el a tervezők figyelmét, beleértve a külső visszapillantó tükrökbe épített LED-fényforrásokkal működő irányjelzőt, amely a gyakorlati jelentőségén kívül növeli a prémium érzetet. A külső visszapillantó tükrök mérete is megnövekedett, növelve ezzel a hátsó kilátást és a biztonságot.

A belső kialakításhoz felhasznált anyagok megújultak, tükrözve azt, hogy az autó egy modernebb, prémium érzetet keltő vonalat képvisel. A pára és esőérzékelő szenzor a Sol felszereltségű kategóriától felfelé alapfelszereltség lesz, míg az alapfelszereltségű gyári audió rendszert is továbbfejlesztették. A CD lejátszó már MP3 és WMA zenei állományok lejátszására is alkalmas.

Az új prémium felszereltség csak a hi-tech D-4D 180 Clean Power motorral felszerelt autókban lesz kapható. A prémium felszereltségű modellek egyedülálló jellemzőjeként 17 hüvelykes könnyűfém felnivel vannak felszerelve és sötétszürke első hűtőrácsuk krómozott kerettel bír. A belső tér is - ennek megfelelően - exkluzív, ezüstszürke varrattal ellátott bőrborítású kormánykerékkel és sebváltó köpennyel, valamint minőségi perforált Alcantara és bőr belső kialakítással rendelkezik majd.

Versenyképes dízelmotorok (Oldaltörés)


© Toyota
Az Avensis 2007 piacra dobásával a Toyota felvonultatja a rendkívül versenyképes, kiteljesedett dízel motor sorozatát, amely a cég európai piaci részesedésének növekedésében jelentős szerepet játszott és játszik. Az autóhoz a D-4D Clean Power dízelmotor sorozatból három motor választható: a teljesen új kétliteres D-4D 125, a 2,2 literes D-4D 150 és a kínálat csúcsán a 2,2 literes D-4D 180.

A D-4D 125 típusjelzésű motor fontos mérföldkő az új generációs Toyota dízelmotorok fejlesztési folyamatában. A 2,2 literes D-4D motorból származtatott és annak bizonyos technikai fejlesztéseit alkalmazó motortípus a rendkívüli erő mellet nagyon jó gazdaságossági mutatókkal rendelkezik, kielégítve így a jobb vezetési teljesítményre irányuló vásárlói igényeket. A motor teljesítménye 93 kW (126 LE), és 2000-2800 percenkénti fordulatszám tartományban 300 Nm körüli egyenletes forgatónyomatékot ad le, miközben alacsony CO2 kibocsátással (146 gr/km vegyes ciklusban) rendelkezik.

Az új D-4D 125 motor részecskeszűrővel kapható (DPF) - azokban az országokban, ahol a különösen alacsony szennyezőanyag kibocsátást a kormány anyagilag ösztönzi. Más országokban, mint Magyarországon is, a D-4D 125 motorok oxidáló katalizátorokkal (CCo) kerülnek forgalomba.

Az Avensis 2007 Európában 4 különböző benzinmotorral kerül forgalomba. Ezek az 1,6 VVT-i, 1,8 VVT-i, 2,0 literes közvetlen befecskendezésű, valamint a 2,4 literes közvetlen befecskendezésű benzinmotorok. Lehetőség nyílik majd ötsebességes kézi-, és négysebességes automata- (Magyarországon csak a kétliteres motorhoz) vagy ötsebességes automataváltó (csak 2,4 literes motorhoz) rendelésére is.

Jobb vezetési komfort

© Toyota
A vásárlók visszajelzései alapján, a Toyota mérnökei az Avensis összes paraméterét újragondolták minden aspektusból, annak érdekében, hogy csökkentsék a gépkocsi utazási zajszintjét, növeljék az utazási komfortot, javítsák a kormányozhatósági és úttartási paramétereket. Ezek a finomítások és a vezetési komfort növelésére való törekvés vezetett egy új sorozatú felfüggesztés, kormánymű és jármű aerodinamika kifejlesztéséhez.

Az Avensis 2007 modell szintén 9 légzsákkal kapható. Ezek között megtalálható a vezető oldali SRS térdlégzsák is. A vezető oldali és jobb első utas oldali légzsák esetében a kétlépcsős kinyílás mértéke szabályozott és így a légzsák hatásosabban véd, miközben a vezető oldali légzsák rendszer egy üléshelyzet érzékelő szenzorral rendelkezik.

Az Avensis 2007 a legkorszerűbb ABS rendszerrel van felszerelve, aminek hatékonyságát EBD (elektromos fékerő elosztó rendszer) és BA (fékasszisztens) is segíti. A biztonságtechnikailag ajánlott menetstabilizáló elektronika (VSC) és kipörgésgátló (TRC) az összes Avensis 2007 modellnél alapfelszereltség Európában (kivéve néhány piacon az 1,6 literes benzinmotoros változat esetében).

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Félelmetes a legnagyobb Toyota

A Tundrát már egyszer bemutatta a Toyota. 1999-es premierje után, a chicagói autószalonon láthatta a közönség a pick-up-ok új generációját.

MTI/hvg.hu Autó

17 százalékkal nőtt a Toyota nyeresége

A legnagyobb japán és a világon a második számú autógyár-csoport, a Toyota 1,372 billió jenes adózott eredményt jelentett a márciussal zárult üzleti évéről, 17 százalékkal többet az előző évi 1,171 billiónál.

MTI/hvg.hu Világ

Tíz százalékkal növeli termelését a Toyota

A Toyotánál jövőre 9,06 millió jármű gyártását tervezik, 10 százalékkal többet, mint 2005-ben. Világszerte 8,85 millió járművet szeretnének értékesíteni, 9 százalékkal haladva meg az idei 8,09 milliót. Külföldön várhatóan 12 százalékkal 6,38 millióra, Japánban 4 százalékkal 2,47 millióra nőhet az eladás. Ezzel az eredménnyel a Toyota megelőzheti az amerikai General Motorst, és a világ vezető autógyártójává válhat.

MTI/hvg.hu Autó

57 ezer Lexust hív vissza a Toyota

A Toyota 57 ezer Lexust hívott vissza, hogy kijavíthassa a hibás biztonsági övrögzítőt. A visszahívás 29 ezer Észak-Amerikában, 11 ezer Japánban, tízezer Európában forgalomba hozott, tavaly július és december között gyártott Lexus GS és IS modelleket érint.

MTI Autó

A Toyota a világ 8. legértékesebb cége

Tőkeérték szerint a japán Toyota Motor már a világ nyolcadik legnagyobb vállalata: a múlt héten a japán autógyártó részvényének árfolyama olyan szinten volt már, hogy a vállalat tőkeértéke túllépett a 200 milliárd dolláros vonalon, ezzel elérte az amerikai Wal-Mart áruházlánc, a tőkeértékét tekintve a világon nyolcadik helyen álló vállalkozás részvényeinek összesített aktuális értékét.

automenedzser.hu Autó

K.O.-val győznek az ázsiai autók Amerikában

Verseny nem csupán az izmos kocsik és a ravasz pilóták között zajlik. A legvehemensebb és legnagyobb téttel járó küzdelem az autógyárak csatája. Évek óta tudjuk, hogy előbb-utóbb a Toyota lekörözi Amerika büszkeségét, a szociális terhektől nyögő, folyton átszervezett General Motors-ot. A Toyota ma még csak a második legnagyobb autógyártó, ám a nyolcadik legtőkeerősebb cég, a jövő, és hamarosan az egész világ neki dolgozik.