Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"840fd48e-cdf3-4f94-8406-86fa6cb95ea3","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A nyolcemeletes plázában sokan voltak, amikor tűz ütött ki egy étteremben. Az emberek a tetőre menekültek.","shortLead":"A nyolcemeletes plázában sokan voltak, amikor tűz ütött ki egy étteremben. Az emberek a tetőre menekültek.","id":"20250103_Kigyulladt-egy-bevasarlokozpont-Del-Koreaban-tobben-az-epuletben-rekedtek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/840fd48e-cdf3-4f94-8406-86fa6cb95ea3.jpg","index":0,"item":"5d178653-8f41-418a-b9d2-f369c1bb75f4","keywords":null,"link":"/vilag/20250103_Kigyulladt-egy-bevasarlokozpont-Del-Koreaban-tobben-az-epuletben-rekedtek","timestamp":"2025. január. 03. 10:49","title":"Kigyulladt egy bevásárlóközpont Dél-Koreában, többen az épületben rekedtek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4cf19c83-465a-43c4-9d13-3b8002c4ec72","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A németek nem örültek túlzottan a <strong>látottaknak</strong>. ","shortLead":"A németek nem örültek túlzottan a <strong>látottaknak</strong>. ","id":"20250102_herbert-diess-vw-kinai-auto-nio-et9","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4cf19c83-465a-43c4-9d13-3b8002c4ec72.jpg","index":0,"item":"7a58afe6-6082-4ee8-a6ef-c05525fef832","keywords":null,"link":"/cegauto/20250102_herbert-diess-vw-kinai-auto-nio-et9","timestamp":"2025. január. 02. 10:49","title":"Kínai autóról áradozik a Volkswagen elbocsátott vezére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dd2fc4f1-60cd-4fd4-ace4-12e4013db0ee","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Starlinket is megelőzve elsőként ért el 100 Gbps sebességet a kínai Chang Guang Satellite Technology lézeres műhold-Föld internete.","shortLead":"A Starlinket is megelőzve elsőként ért el 100 Gbps sebességet a kínai Chang Guang Satellite Technology lézeres...","id":"20250103_kina-chang-guang-satellite-technology-lezeres-internet-fold-muhold-kapcsolat-rekord-100-gpbs","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dd2fc4f1-60cd-4fd4-ace4-12e4013db0ee.jpg","index":0,"item":"31153ae0-3a79-46d4-9f0c-dc22d7dd6f22","keywords":null,"link":"/tudomany/20250103_kina-chang-guang-satellite-technology-lezeres-internet-fold-muhold-kapcsolat-rekord-100-gpbs","timestamp":"2025. január. 03. 17:03","title":"Kipróbálták a 100 gigabites internetet – és működött","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"04241ff9-a8d7-4f7b-b4d4-fc444018a2e7","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Brit kutatók olyan okosórás alkalmazást fejlesztettek, ami figyeli a felhasználó kézmozdulatait, és jelez, ha azt érzi, az illető dohányzik. A Bristoli Egyetem tudósai szerint mindez hatékonyan segítheti a leszokást.","shortLead":"Brit kutatók olyan okosórás alkalmazást fejlesztettek, ami figyeli a felhasználó kézmozdulatait, és jelez, ha azt érzi...","id":"20250102_dohanyzas-leszokas-ujevi-fogadalom-okosora-alkalmazas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/04241ff9-a8d7-4f7b-b4d4-fc444018a2e7.jpg","index":0,"item":"f6ced400-6cc7-41cb-a525-bc77c025b1c5","keywords":null,"link":"/tudomany/20250102_dohanyzas-leszokas-ujevi-fogadalom-okosora-alkalmazas","timestamp":"2025. január. 02. 20:03","title":"Megfogadta, hogy leszokik a dohányzásról? Lenne itt egy új ötlet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1c2c9b70-46e6-48a8-a6cf-59e6458e2348","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A japán márka összességében is piacvezető. ","shortLead":"A japán márka összességében is piacvezető. ","id":"20250102_suzuki-vitara-uj-auto-eladas-piacvezeto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1c2c9b70-46e6-48a8-a6cf-59e6458e2348.jpg","index":0,"item":"95959936-8431-4e2d-8ef0-f932cdcd73c7","keywords":null,"link":"/cegauto/20250102_suzuki-vitara-uj-auto-eladas-piacvezeto","timestamp":"2025. január. 02. 12:15","title":"A Suzuki Vitara lett itthon a legnépszerűbb új autó tavaly","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8bbd5e06-b6ef-4b8e-a4d3-4efe09916b1b","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Előbb gyengült, majd kissé erősödött a forint, de egyelőre 411 felett az euró árfolyama.","shortLead":"Előbb gyengült, majd kissé erősödött a forint, de egyelőre 411 felett az euró árfolyama.","id":"20250102_forint-arfolyama-euroarfolyam-valutapiac-devizapiac","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8bbd5e06-b6ef-4b8e-a4d3-4efe09916b1b.jpg","index":0,"item":"48e947b7-0d48-48e3-9f12-8001a9e11275","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250102_forint-arfolyama-euroarfolyam-valutapiac-devizapiac","timestamp":"2025. január. 02. 09:17","title":"Tétovázva futott neki az új esztendőnek a forint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9f6182ed-b24b-443a-8a1f-38582b77ff3e","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Hol van az a fogyasztási szint, ami fölött már nem leszünk boldogabbak? Meglepően alacsonyan Takács-Sándor András humánökológus szerint, aki megmutatja, hogyan tudunk szembeszállni a válságba került fogyasztói társadalommal anélkül, hogy mindenestül kivonulnánk belőle. Az általa ajánlott életmód ugyan lemondásokkal járhat, de az érmének van egy másik, fontosabb oldala is: a teljesebb élet lehetősége. ","shortLead":"Hol van az a fogyasztási szint, ami fölött már nem leszünk boldogabbak? Meglepően alacsonyan Takács-Sándor András...","id":"20250104_boldogsag-titka-kulcsa-fogyasztas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9f6182ed-b24b-443a-8a1f-38582b77ff3e.jpg","index":0,"item":"9876243c-bcd8-4c76-a955-085ef0dd0b80","keywords":null,"link":"/elet/20250104_boldogsag-titka-kulcsa-fogyasztas","timestamp":"2025. január. 04. 05:50","title":"Tényleg kell az új kocsi vagy a nagyobb ház? – Az önkéntes egyszerűség lehet a boldog élet titka","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2365c5f7-0bb3-4bb4-9077-8a1acf04a559","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Egy videó elég volt ahhoz, hogy beinduljon a kurtabaing-henger, és agyonverje a dévérkeszeget és a paptetűt.","shortLead":"Egy videó elég volt ahhoz, hogy beinduljon a kurtabaing-henger, és agyonverje a dévérkeszeget és a paptetűt.","id":"20250102_roman-elnokvalasztas-ev-hala-szavazas-influenszer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2365c5f7-0bb3-4bb4-9077-8a1acf04a559.jpg","index":0,"item":"df42d5d6-5688-4d4c-a70b-cada758595a1","keywords":null,"link":"/elet/20250102_roman-elnokvalasztas-ev-hala-szavazas-influenszer","timestamp":"2025. január. 02. 16:36","title":"Nem elég a román elnökválasztás, már az év hala szavazásba is beavatkoztak a TikTokon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
2007 az izgalmas autók éve lesz, ám a formabontó dizájn és forradalmian új technológiák, valamint csodaszép kupék, kabriók és sportkocsik mellett jövőre várható a flottakirály VW Golf Variant, az Audi A5, a megújult Ford Mondeo és a kisautók piacát felkavaró Skoda Fabia. Lássuk az újdonságokat!
Flottakirály: VW Golf Variant A régóta várt kombi Golfot ne csupán málházó autóként képzeljék el, hanem igazi életmód-járműként. Az új PQ 35-ös padlómezre épülő (Golf, Golf Plus, Jetta) Variant a 2008-ban esedékes hatodik generációs Golfnak lesz az előfutára. A VW mexikói üzemében készülő 4,55 méteres kombit telepakolták a Jettából már ismerős krómdíszítésekkel, a hátsóját a Golf Plusból átvett LED-es lámpák díszítik. A csomagtartója alapban 470 literes, de a hátsó ülések előredöntésével, hatalmas, 1,5 köbméteres szabad teret kapunk (1480 liter).
A motorok között nem okoz majd meglepetést a a már megszokott 1,6-os benzines és kétliteres FSI, azaz közvetlen befecskendezéses párja. Később természetesen a kombi megkapja a Touranban is bizonyító 1,4-es 140 lovas TSI motort, valamint a kínálat csúcsát jelentő 3,2 literes V6-os FSI-t. Ezeket egészíti ki az 1,9 literes gyengébb és a kétliteres izmosabb dízel.
Meseautó: BMW 3-as kabrió A már idén októberben bemutatkozó hármas kabrió 2007 márciusában lesz elérhető. Sok meglepetésre nem kell számítani, a kocsi alapját a nemrég megjelent, de még nálunk be sem mutatott új hármas kupé jelenti. A márka egyetlen keménytetős kabriója négyüléses. Megkapja az újdonságnak számító közvetlen befecskendezéses háromliteres 272 lovas hathengerest, de nem maradnak el belőle a jövő évre tervezett bajor technikai újdonságok, mint a fékezési energiát újrahasznosító akkumulátor, a start-stop rendszer. A kabrióhoz legjobban illő motor természetesen a dupla feltöltős 335i, amely 306 lóerőt mozgósít ha kell, de a 218 lovas 2,5 literes alapmodellel sem fogunk szégyenkezni. 2008 közepe táján az M3-as kabrió koronázza meg a kínálatot.
Vérbeli kupé: Audi A5 Hosszú szünet után a jövő év közepén érkezik egy vérbeli négyüléses kupé a karikás márkától. A 4,6 méteres kocsi oldalát két hosszanti borda teszi egyedivé. Kevés üvegfelület és sok izgalmas részlet jellemzi majd az A5-öst. Ebben a típusban próbálják ki az új moduláris hosszanti kasztniépítést, amellyel a következő A4-es is épül majd. Az új padlólemezen, akárcsak az A8-asban a differenciálmű nem a hajtómű mögött, hanem előtte kap helyet, így a motor jelentősen hátrébb került, javítva a jármű kezelhetőségét.
Az autó orrában építették be az összkerékhajtásért felelős rendszert is. Ehhez csatlakoznak a hathengeres FSI-motorok, amelyeket a V8-as FSI követ majd. Ezek után elképzelhető majd négyliteres közvetlen becskendezésű benzines- és dízelmotorok megjelenése is. A hosszban beépített motorokhoz duplakuplungos áttétellel hatsebességes kézi- és automatikus váltókat társítanak.
A középkategória nyertese: Ford Mondeo A 2005-ös Iosis-tanulmány izgalmas vonalait kapta meg a különlegesen megszépülő új Ford Mondeo. Méreteiben a jelenlegi modell és az új S80-as Volvo között helyezkedik el, helykínálata vetekszik a svéd márka csúcsmodelljével. Rossz hír viszont, hogy nem készül összkerekes hajtással.
A középkategóriás flottasláger négy- és öthengeres benzinmotorokat kap, a 2,5 literes turbó 230 lóerővel ijesztgeti majd az úton levőket. A szomjasabb pacik alternatívájaként a Ford kínál erős kétliteres dízeleket is maximum 140 ló erejével, de ezt később egy 2,2 literes 170 lovas izmosabb öngyulladós társa követi. A hatsebességes kézi váltó mellett az autó hatfokozatú automatával is elérhető majd.
A trónkövetelő: Mercedes MLK A crossover és SUV kategóriát átrendező Mercedes a koreai és japán modellek ellen indul harcba, kérdés, hogy árban állja-e majd a versenyt. A Mercedes-Benz ML modelljének kisebb változata a bajorok által megírt receptet követi, az X5/X3 mintájára készül. A Frankfurtban jövőre bemutatkozó terepjáró technikája a következő C-osztályban köszön majd vissza, amelyet az MLK-hoz hasonlóan a csillagos márka brémai üzemében gyártnak.
A markáns bordákkal épített 4,5 méteres autó ötszemélyes, négy és hathengeres motorokkal szerelik. A négykerékhajtású változat mellet készül olcsóbb hátsókerekes MLK is. Ennek ára várhatóan 36 ezer euró körül lesz. A hobbiautó 2008 első hónapjaiban érkezik.
Fura szépség: Volvo C30 A 2006 januárjában bemutatott, az Audi A3 és az 1-es BMW ellenfelének szánt kis Volvo gyártása már az év végén elkezdődik. 2007-től évi százezer gyártását tervezik. A különleges hátsót kapó C30-as 4,24 méter hosszú, a Focus/S40/Mazda 3 rövidített alaplemezét használja és csupán négyszemélyes. A motorok között találunk majd izmos négyhengeres benzinest és dízelt, de nem marad ki a kínálatból az öthengeres 260 lovas Otto-erőforrás sem.
Lancia Fulvia A 2003-ban Frankfurtban bemutatott Lancia-tanulmány jövőre válik szériaéretté. A Punto alapjain készül sportos ajánlólevéllel. Induló motorja a 110 lovas 1,6 benzines, illetve a 130 lovas 1,9-es dízel szív.
Audi R8 A Porsche Turbo ellen küldi harcba már idén szeptemberben az Audi az R8-ast. Kezdetben a 4,2 nyolchengeres FSI-motorral szerelik, amelynek legnagyobb teljesítménye ebben a járműben 420 lóerő. Ez a változat nem lesz drágább 100 ezer eurónál. Később egy 500 lovas V10-essel is árulják majd.
Audi TT Roadster A győri gyár a jövő év elején kezdi meg az új TT kabrió változatának, a TT Roadsternek a gyártását kétliteres FSI és TFSI, illetve 3,2 literes hathengeres motorokkal, várhatóan az elődnél borsosabb áron.
Mercedes C-osztály A Mercedes legkisebb limuzinját márciusra várják, kinézetében az S-osztályra üt, megnőnek a méretei, főként belső hasznos tere. Technikája szintén a nagytestvér fejlettségével vetekszik majd (intelligens, alkalmazkodó fényszórók, pre safe balesetmegelőzési rendszer stb.)
BMW 5-ös A bajor luxuslimuzin márciusban átesik egy ráncfelvarráson, start-stop rendszerrel szerelik fel és új motorokkal gazdagszik: 520i 163 lóerővel, 520d 177 lóval és 525d 177 lovas teljesítménnyel.
BMW 1-es kupé A bajor mini kupé, amelyről a jövő évi genfi szalonon hullik le a lepel a márka harmadik háromajtósa lesz 118i, 120i, 130i és 120d variánsokban. Csajoknak jó hír, hogy lesz nyitott tetejű változata is.
VW Golf SUV Az első-, illetve összkerékhajtással érkező 4,42 méter hosszú terepjáró Golf 2007 végén mutatkozik be, 2008-tól vásárolható majd meg 25 ezer eurós alapáron.
Fiat 500 A frankfurti kiállításon mutatják be az olaszok kultuszautóját, a Ford Ka testvérét Panda alapokon. A járművet a lengyelek gyártják majd 1,1 és 1,2 literes benzinmotorral és 1,3-as dízellel.
Skoda Fabia A 2008-ban érkező VW Polót előrevetítő Fabia különösen nagy térkínálattal, a Roomsterben bemutatott dizájnnal készül átrendezni újra a kisautók piacát.
Opel GT A legenda visszatér. A Pontiac Solstice és a Saturn Sky európai testvére 260 lovas turbómotort kap az Opletől. A kupé a jövő év elején várható.
Lexus Supersport Az idén januárban bemutatott álomtanulmány 2007 végére válik valósággá. A kétülésesben 500 lovas V8-as dübörög majd, hétsebességes váltójával könnyedén eléri majd a 300 kilométer/órás végsebességet.
Milyen autóval járna, ha úgy tele lenne a zsebe, mint Bill Gatesnek, vagy a világ többi mágnásának? A legújabb Ferrariban feszítene, vagy elporoszkálna egy hétéves nyitott Porschével? A Forbes magazin összeállításában az a meglepő, hogy a világ legtehetősebbjei, az igazi milliárdosok nem jelképként, hanem használati eszközként tekintenek autóikra.
A nagyobb, jobban felszerelt autó természetesen drágább, mint egy szerény képességű kiskocsi. De mitől kerül egy presztízs- vagy egy luxusautó akár milliókkal többe, mint az azonos műszaki tartalmú középkategóriások?
A Jiangling Landwind kínai terepjáró töréstesztjének gyalázatos eredménye megrengette a világsajtót. A ma még gyatra minőségű autók azonban pár éven belül komoly versenytársai lesznek az európai, az amerikai és az ázsiai autógyártóknak. A legmerészebb elképzelések szerint 2020-ra Kína a világ vezető autógyártójává válik. Hamarosan az autónkon is ez áll majd: Made in China.
Az 1940-ben megálmodott önjáró autó egyelőre késik, de a legújabb fejlesztések nyomán a négykerekű már képes megelőzni a karambolt, önállóan beparkol, felébreszti az elszundikáló sofőrt, és navigációs rendszere még azokat is eligazítja, akiknek orientációs képességük nulla.
Az autógyűjtők nem a lóerőkre és a fejlett technológiákra buknak, még nem is a futurisztikus formákra, hanem az örök szépségre és az egyediségre. Újabban a veteránautók és a legendás sportkocsik mellett az aukciós házak kínálatában megjelentek kortalan és a jövőt hirdető tanulmányautók.
Használt autót adni-venni az interneten gyors, közvetlen és egyáltalán nem a legbiztosabb módja a minőségi adásvételnek. De a legelterjedtebb, legkézenfekvőbb és legkényelmesebb.
A Hummer egy ikon. Amerikai sportolók, rap- és tévésztárok legkedveltebb autója. Rajongói klubja van, rengeteg filmben szerepelt. Mindezt egy osztrák testépítőnek, Arnold Schwarzeneggernek köszönheti. Európát nehezen hódította meg a monstrum, Nagy Britanniába például csak januártól forgalmazzák, igaz, a legvisszafogottabb H3-as változatot. Nálunk mindhárom típus kapható. A legolcsóbb nettó 12 millió, a legdrágább nettó 35 millió. Türelem, ne rohanjanak, az ünnepek alatt kifogyott a hazai készlet.
Nyugat-Európában, Észak-Amerikában és Japánban már nem fordulnak meg egy elektromos, gázos vagy hibridhajtású autó láttán. A környezetkímélő négykerekű nálunk még ritka. Itthon a magas ár mellett negatív mítoszok is gátat szabnak elterjedésüknek. Íme 10 előítélet, amelyről lerántjuk a leplet.
Idén újabb autócsodákkal gazdagodik a hazai választék, szinte minden autómárka kínál teljesen új vagy felújított típust. A fejlődés annyira felgyorsult, a piac annyira mohó, hogy az autógyárak tervezői műhelyeiben nincs pihenés, már most a hatos Golf finomításán dolgoznak, pedig alig mutatták be elődjét.
Verseny nem csupán az izmos kocsik és a ravasz pilóták között zajlik. A legvehemensebb és legnagyobb téttel járó küzdelem az autógyárak csatája. Évek óta tudjuk, hogy előbb-utóbb a Toyota lekörözi Amerika büszkeségét, a szociális terhektől nyögő, folyton átszervezett General Motors-ot. A Toyota ma még csak a második legnagyobb autógyártó, ám a nyolcadik legtőkeerősebb cég, a jövő, és hamarosan az egész világ neki dolgozik.
A hazai újautó-eladások 4,3 százalékkal estek vissza a tavalyihoz képest – ez derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete által közzétett jelentésből. A márkák közül a legnagyobb növekedést a Dacia és a Subaru érte el, míg az Alfa Romeo, a Lancia, a Rover és a Tata nagyon gyengén szerepelt a személyautó-piacon. 2005-ben Magyarországon 199 068 újautót értékesítettek, az egy évvel korábban eladott 208 044-hez képest.
Nem teljesítik a széndioxid-kibocsátás megcélzott csökkentését az Európai Unió autógyártói. Egy év alatt csupán egyetlen százalékkal sikerült mérsékelni a környezetet szennyező széndioxid mennyiségét.
A hatvanas évek nagy teljesítményű modelljei iránti nosztalgiát igyekeznek meglovagolni az amerikai autógyárak, amelyek sorra rukkolnak elő legendás típusaik modernizált változatával. A retródivatot a Volkswagen Bogárja indította el, Európára mégsem jellemző a múltidézés.