Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"6c661bdb-354c-4781-b3ab-6c994f132443","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Igaz, ezúttal újoncot indított a kormánypárt Vadász Sándorral szemben, aki köztartozás miatt vesztette el mandátumát.","shortLead":"Igaz, ezúttal újoncot indított a kormánypárt Vadász Sándorral szemben, aki köztartozás miatt vesztette el mandátumát.","id":"20250519_hajduhadhaz-idokozi-valasztas-vadasz-sandor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6c661bdb-354c-4781-b3ab-6c994f132443.jpg","index":0,"item":"7fd13ca4-eb78-418e-a4b7-8685225d2cde","keywords":null,"link":"/itthon/20250519_hajduhadhaz-idokozi-valasztas-vadasz-sandor","timestamp":"2025. május. 19. 08:21","title":"A hajdúhadházi időközin még jobban kikapott a Fidesz, mint a tavalyi választáson","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d6ac4557-f5a8-4713-b744-aca2b2dc6866","c_author":"Lőrincz Tamás","category":"itthon","description":"A MÁV több olyan bérlakást is kiürített a budapesti Keled úton, amely a hivatalos szakértői vélemény szerint lakhatásra alkalmatlanná vált. A HVG információi szerint költöznie kellett egy háromgyerekes családnak is, de miután nem kaptak semmilyen kompenzációt – pénzt vagy lakhatási alternatívát –, így lényegében az utcára kerültek. A vasúttársaságnál azt közölték, hogy mindenben a törvények szerint jártak el, az érintett lakóknak pedig akkor is ajánlottak valamilyen segítséget, ha jogcím nélkül tartózkodtak az ingatlanban. Ennél valamivel többet ígért a MÁV, amikor a tervezett Mini-Dubaj projekt érdekében kellett kiüríteni rákosrendezői ingatlanokat. A tapasztalatok alapján három gyerekkel még albérletet is nehéz találni Magyarországon.","shortLead":"A MÁV több olyan bérlakást is kiürített a budapesti Keled úton, amely a hivatalos szakértői vélemény szerint lakhatásra...","id":"20250519_Csaladbarat-kormany-Kompenzacio-nelkul-kerult-az-utcara-egy-haromgyerekes-csalad-az-allami-MAV-berlakasabol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d6ac4557-f5a8-4713-b744-aca2b2dc6866.jpg","index":0,"item":"cefadb1e-82f5-426f-b687-87ddc1d89c9c","keywords":null,"link":"/itthon/20250519_Csaladbarat-kormany-Kompenzacio-nelkul-kerult-az-utcara-egy-haromgyerekes-csalad-az-allami-MAV-berlakasabol","timestamp":"2025. május. 19. 07:09","title":"Családvédelem a hétköznapokban: az utcára került egy háromgyerekes család a MÁV bérlakásából","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c99f67c8-2278-4c24-b15a-79d2deb3b13f","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A Népszava számítása szerint majdnem 30 forinttal volt drágább az orosz gáz magyarországi átlagára, mint az uniós átlagár.","shortLead":"A Népszava számítása szerint majdnem 30 forinttal volt drágább az orosz gáz magyarországi átlagára, mint az uniós...","id":"20250519_orosz-gaz-marciusi-ara-Nepszava","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c99f67c8-2278-4c24-b15a-79d2deb3b13f.jpg","index":0,"item":"4221bcaf-fb61-4555-9320-fa6123b98d14","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250519_orosz-gaz-marciusi-ara-Nepszava","timestamp":"2025. május. 19. 08:02","title":"Hét uniós országnak is olcsóbban adta Oroszország a gázt márciusban, mint nekünk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"551acd2f-9b4e-477f-b25a-35aa6d8ba291","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A férfit 2016-ban jogerősen ítélte el a bíróság egy tizenkettedik életévét be nem töltött gyerek ellen elkövetett szexuális erőszak miatt.","shortLead":"A férfit 2016-ban jogerősen ítélte el a bíróság egy tizenkettedik életévét be nem töltött gyerek ellen elkövetett...","id":"20250518_orban-viktor-harcosok-klubja-pedofil-elitelt-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/551acd2f-9b4e-477f-b25a-35aa6d8ba291.jpg","index":0,"item":"24e6b99a-d3de-4a79-b015-5a94c5085f5d","keywords":null,"link":"/itthon/20250518_orban-viktor-harcosok-klubja-pedofil-elitelt-ebx","timestamp":"2025. május. 18. 20:28","title":"Egy elítélt pedofil is ott ült Orbán Viktor Harcosok Klubjában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"48b43ccb-0620-4600-a87f-d154cc31bec9","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Pavel Durov, a Telegram orosz alapítója egy hangulatjellel utalt arra, melyik nyugati ország akarhatta befolyásolni a román elnökválasztást, még a vasárnapi voksolás előtt.","shortLead":"Pavel Durov, a Telegram orosz alapítója egy hangulatjellel utalt arra, melyik nyugati ország akarhatta befolyásolni...","id":"20250519_roman-elnokvalasztas-nicusor-dan-george-simion-telegram-pavel-durov","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/48b43ccb-0620-4600-a87f-d154cc31bec9.jpg","index":0,"item":"9cdba6a1-bfd6-4690-8e11-727297aef0c7","keywords":null,"link":"/tudomany/20250519_roman-elnokvalasztas-nicusor-dan-george-simion-telegram-pavel-durov","timestamp":"2025. május. 19. 09:03","title":"„Befolyásolni akarta egy nyugati ország a román elnökválasztást” – állítja a Telegram orosz alapítója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"959e0644-3c49-4bc6-9f16-f719b09ec7d0","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Közel negyven autót küldtek soron kívüli műszakira. ","shortLead":"Közel negyven autót küldtek soron kívüli műszakira. ","id":"20250519_szombatesti-gyori-tuningos-talalkozo-utan-razzia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/959e0644-3c49-4bc6-9f16-f719b09ec7d0.jpg","index":0,"item":"0bec8144-ab8e-4e48-bae6-b756496cb23d","keywords":null,"link":"/cegauto/20250519_szombatesti-gyori-tuningos-talalkozo-utan-razzia","timestamp":"2025. május. 19. 14:47","title":"Illegális autós buli volt Győrben, de megjelentek a rendőrök is – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d120894e-70e9-45f8-9fcc-9e04c3e8c5fa","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Mercedes sofőrje szándékosan nekihajtott a NAV-osok autójának. ","shortLead":"A Mercedes sofőrje szándékosan nekihajtott a NAV-osok autójának. ","id":"20250519_autos-uldozes-utan-kaptak-el-egy-cigicsempeszt-az-M3-ason","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d120894e-70e9-45f8-9fcc-9e04c3e8c5fa.jpg","index":0,"item":"f8a435d9-9418-4968-8e76-f05814f17670","keywords":null,"link":"/cegauto/20250519_autos-uldozes-utan-kaptak-el-egy-cigicsempeszt-az-M3-ason","timestamp":"2025. május. 19. 08:21","title":"Filmbe illő autós üldözés után kaptak el egy cigicsempészt az M3-ason","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b75779f3-f794-470e-9b86-b59132fe6b31","c_author":"MTI","category":"sport","description":"Kikapott, csak hetedik lett Gulácsi Péter és Willi Orban csapata.","shortLead":"Kikapott, csak hetedik lett Gulácsi Péter és Willi Orban csapata.","id":"20250517_Low-Zsolt-nem-jutott-ki-a-Leipziggel-a-nemzetkozi-kupakba","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b75779f3-f794-470e-9b86-b59132fe6b31.jpg","index":0,"item":"3f6757f0-cb03-446b-bac8-800002b6b172","keywords":null,"link":"/sport/20250517_Low-Zsolt-nem-jutott-ki-a-Leipziggel-a-nemzetkozi-kupakba","timestamp":"2025. május. 17. 18:39","title":"Lőw Zsolt nem jutott ki a Leipziggel a nemzetközi kupákba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
2007 az izgalmas autók éve lesz, ám a formabontó dizájn és forradalmian új technológiák, valamint csodaszép kupék, kabriók és sportkocsik mellett jövőre várható a flottakirály VW Golf Variant, az Audi A5, a megújult Ford Mondeo és a kisautók piacát felkavaró Skoda Fabia. Lássuk az újdonságokat!
Flottakirály: VW Golf Variant A régóta várt kombi Golfot ne csupán málházó autóként képzeljék el, hanem igazi életmód-járműként. Az új PQ 35-ös padlómezre épülő (Golf, Golf Plus, Jetta) Variant a 2008-ban esedékes hatodik generációs Golfnak lesz az előfutára. A VW mexikói üzemében készülő 4,55 méteres kombit telepakolták a Jettából már ismerős krómdíszítésekkel, a hátsóját a Golf Plusból átvett LED-es lámpák díszítik. A csomagtartója alapban 470 literes, de a hátsó ülések előredöntésével, hatalmas, 1,5 köbméteres szabad teret kapunk (1480 liter).
A motorok között nem okoz majd meglepetést a a már megszokott 1,6-os benzines és kétliteres FSI, azaz közvetlen befecskendezéses párja. Később természetesen a kombi megkapja a Touranban is bizonyító 1,4-es 140 lovas TSI motort, valamint a kínálat csúcsát jelentő 3,2 literes V6-os FSI-t. Ezeket egészíti ki az 1,9 literes gyengébb és a kétliteres izmosabb dízel.
Meseautó: BMW 3-as kabrió A már idén októberben bemutatkozó hármas kabrió 2007 márciusában lesz elérhető. Sok meglepetésre nem kell számítani, a kocsi alapját a nemrég megjelent, de még nálunk be sem mutatott új hármas kupé jelenti. A márka egyetlen keménytetős kabriója négyüléses. Megkapja az újdonságnak számító közvetlen befecskendezéses háromliteres 272 lovas hathengerest, de nem maradnak el belőle a jövő évre tervezett bajor technikai újdonságok, mint a fékezési energiát újrahasznosító akkumulátor, a start-stop rendszer. A kabrióhoz legjobban illő motor természetesen a dupla feltöltős 335i, amely 306 lóerőt mozgósít ha kell, de a 218 lovas 2,5 literes alapmodellel sem fogunk szégyenkezni. 2008 közepe táján az M3-as kabrió koronázza meg a kínálatot.
Vérbeli kupé: Audi A5 Hosszú szünet után a jövő év közepén érkezik egy vérbeli négyüléses kupé a karikás márkától. A 4,6 méteres kocsi oldalát két hosszanti borda teszi egyedivé. Kevés üvegfelület és sok izgalmas részlet jellemzi majd az A5-öst. Ebben a típusban próbálják ki az új moduláris hosszanti kasztniépítést, amellyel a következő A4-es is épül majd. Az új padlólemezen, akárcsak az A8-asban a differenciálmű nem a hajtómű mögött, hanem előtte kap helyet, így a motor jelentősen hátrébb került, javítva a jármű kezelhetőségét.
Az autó orrában építették be az összkerékhajtásért felelős rendszert is. Ehhez csatlakoznak a hathengeres FSI-motorok, amelyeket a V8-as FSI követ majd. Ezek után elképzelhető majd négyliteres közvetlen becskendezésű benzines- és dízelmotorok megjelenése is. A hosszban beépített motorokhoz duplakuplungos áttétellel hatsebességes kézi- és automatikus váltókat társítanak.
A középkategória nyertese: Ford Mondeo A 2005-ös Iosis-tanulmány izgalmas vonalait kapta meg a különlegesen megszépülő új Ford Mondeo. Méreteiben a jelenlegi modell és az új S80-as Volvo között helyezkedik el, helykínálata vetekszik a svéd márka csúcsmodelljével. Rossz hír viszont, hogy nem készül összkerekes hajtással.
A középkategóriás flottasláger négy- és öthengeres benzinmotorokat kap, a 2,5 literes turbó 230 lóerővel ijesztgeti majd az úton levőket. A szomjasabb pacik alternatívájaként a Ford kínál erős kétliteres dízeleket is maximum 140 ló erejével, de ezt később egy 2,2 literes 170 lovas izmosabb öngyulladós társa követi. A hatsebességes kézi váltó mellett az autó hatfokozatú automatával is elérhető majd.
A trónkövetelő: Mercedes MLK A crossover és SUV kategóriát átrendező Mercedes a koreai és japán modellek ellen indul harcba, kérdés, hogy árban állja-e majd a versenyt. A Mercedes-Benz ML modelljének kisebb változata a bajorok által megírt receptet követi, az X5/X3 mintájára készül. A Frankfurtban jövőre bemutatkozó terepjáró technikája a következő C-osztályban köszön majd vissza, amelyet az MLK-hoz hasonlóan a csillagos márka brémai üzemében gyártnak.
A markáns bordákkal épített 4,5 méteres autó ötszemélyes, négy és hathengeres motorokkal szerelik. A négykerékhajtású változat mellet készül olcsóbb hátsókerekes MLK is. Ennek ára várhatóan 36 ezer euró körül lesz. A hobbiautó 2008 első hónapjaiban érkezik.
Fura szépség: Volvo C30 A 2006 januárjában bemutatott, az Audi A3 és az 1-es BMW ellenfelének szánt kis Volvo gyártása már az év végén elkezdődik. 2007-től évi százezer gyártását tervezik. A különleges hátsót kapó C30-as 4,24 méter hosszú, a Focus/S40/Mazda 3 rövidített alaplemezét használja és csupán négyszemélyes. A motorok között találunk majd izmos négyhengeres benzinest és dízelt, de nem marad ki a kínálatból az öthengeres 260 lovas Otto-erőforrás sem.
Lancia Fulvia A 2003-ban Frankfurtban bemutatott Lancia-tanulmány jövőre válik szériaéretté. A Punto alapjain készül sportos ajánlólevéllel. Induló motorja a 110 lovas 1,6 benzines, illetve a 130 lovas 1,9-es dízel szív.
Audi R8 A Porsche Turbo ellen küldi harcba már idén szeptemberben az Audi az R8-ast. Kezdetben a 4,2 nyolchengeres FSI-motorral szerelik, amelynek legnagyobb teljesítménye ebben a járműben 420 lóerő. Ez a változat nem lesz drágább 100 ezer eurónál. Később egy 500 lovas V10-essel is árulják majd.
Audi TT Roadster A győri gyár a jövő év elején kezdi meg az új TT kabrió változatának, a TT Roadsternek a gyártását kétliteres FSI és TFSI, illetve 3,2 literes hathengeres motorokkal, várhatóan az elődnél borsosabb áron.
Mercedes C-osztály A Mercedes legkisebb limuzinját márciusra várják, kinézetében az S-osztályra üt, megnőnek a méretei, főként belső hasznos tere. Technikája szintén a nagytestvér fejlettségével vetekszik majd (intelligens, alkalmazkodó fényszórók, pre safe balesetmegelőzési rendszer stb.)
BMW 5-ös A bajor luxuslimuzin márciusban átesik egy ráncfelvarráson, start-stop rendszerrel szerelik fel és új motorokkal gazdagszik: 520i 163 lóerővel, 520d 177 lóval és 525d 177 lovas teljesítménnyel.
BMW 1-es kupé A bajor mini kupé, amelyről a jövő évi genfi szalonon hullik le a lepel a márka harmadik háromajtósa lesz 118i, 120i, 130i és 120d variánsokban. Csajoknak jó hír, hogy lesz nyitott tetejű változata is.
VW Golf SUV Az első-, illetve összkerékhajtással érkező 4,42 méter hosszú terepjáró Golf 2007 végén mutatkozik be, 2008-tól vásárolható majd meg 25 ezer eurós alapáron.
Fiat 500 A frankfurti kiállításon mutatják be az olaszok kultuszautóját, a Ford Ka testvérét Panda alapokon. A járművet a lengyelek gyártják majd 1,1 és 1,2 literes benzinmotorral és 1,3-as dízellel.
Skoda Fabia A 2008-ban érkező VW Polót előrevetítő Fabia különösen nagy térkínálattal, a Roomsterben bemutatott dizájnnal készül átrendezni újra a kisautók piacát.
Opel GT A legenda visszatér. A Pontiac Solstice és a Saturn Sky európai testvére 260 lovas turbómotort kap az Opletől. A kupé a jövő év elején várható.
Lexus Supersport Az idén januárban bemutatott álomtanulmány 2007 végére válik valósággá. A kétülésesben 500 lovas V8-as dübörög majd, hétsebességes váltójával könnyedén eléri majd a 300 kilométer/órás végsebességet.
Milyen autóval járna, ha úgy tele lenne a zsebe, mint Bill Gatesnek, vagy a világ többi mágnásának? A legújabb Ferrariban feszítene, vagy elporoszkálna egy hétéves nyitott Porschével? A Forbes magazin összeállításában az a meglepő, hogy a világ legtehetősebbjei, az igazi milliárdosok nem jelképként, hanem használati eszközként tekintenek autóikra.
A nagyobb, jobban felszerelt autó természetesen drágább, mint egy szerény képességű kiskocsi. De mitől kerül egy presztízs- vagy egy luxusautó akár milliókkal többe, mint az azonos műszaki tartalmú középkategóriások?
A Jiangling Landwind kínai terepjáró töréstesztjének gyalázatos eredménye megrengette a világsajtót. A ma még gyatra minőségű autók azonban pár éven belül komoly versenytársai lesznek az európai, az amerikai és az ázsiai autógyártóknak. A legmerészebb elképzelések szerint 2020-ra Kína a világ vezető autógyártójává válik. Hamarosan az autónkon is ez áll majd: Made in China.
Az 1940-ben megálmodott önjáró autó egyelőre késik, de a legújabb fejlesztések nyomán a négykerekű már képes megelőzni a karambolt, önállóan beparkol, felébreszti az elszundikáló sofőrt, és navigációs rendszere még azokat is eligazítja, akiknek orientációs képességük nulla.
Az autógyűjtők nem a lóerőkre és a fejlett technológiákra buknak, még nem is a futurisztikus formákra, hanem az örök szépségre és az egyediségre. Újabban a veteránautók és a legendás sportkocsik mellett az aukciós házak kínálatában megjelentek kortalan és a jövőt hirdető tanulmányautók.
Használt autót adni-venni az interneten gyors, közvetlen és egyáltalán nem a legbiztosabb módja a minőségi adásvételnek. De a legelterjedtebb, legkézenfekvőbb és legkényelmesebb.
A Hummer egy ikon. Amerikai sportolók, rap- és tévésztárok legkedveltebb autója. Rajongói klubja van, rengeteg filmben szerepelt. Mindezt egy osztrák testépítőnek, Arnold Schwarzeneggernek köszönheti. Európát nehezen hódította meg a monstrum, Nagy Britanniába például csak januártól forgalmazzák, igaz, a legvisszafogottabb H3-as változatot. Nálunk mindhárom típus kapható. A legolcsóbb nettó 12 millió, a legdrágább nettó 35 millió. Türelem, ne rohanjanak, az ünnepek alatt kifogyott a hazai készlet.
Nyugat-Európában, Észak-Amerikában és Japánban már nem fordulnak meg egy elektromos, gázos vagy hibridhajtású autó láttán. A környezetkímélő négykerekű nálunk még ritka. Itthon a magas ár mellett negatív mítoszok is gátat szabnak elterjedésüknek. Íme 10 előítélet, amelyről lerántjuk a leplet.
Idén újabb autócsodákkal gazdagodik a hazai választék, szinte minden autómárka kínál teljesen új vagy felújított típust. A fejlődés annyira felgyorsult, a piac annyira mohó, hogy az autógyárak tervezői műhelyeiben nincs pihenés, már most a hatos Golf finomításán dolgoznak, pedig alig mutatták be elődjét.
Verseny nem csupán az izmos kocsik és a ravasz pilóták között zajlik. A legvehemensebb és legnagyobb téttel járó küzdelem az autógyárak csatája. Évek óta tudjuk, hogy előbb-utóbb a Toyota lekörözi Amerika büszkeségét, a szociális terhektől nyögő, folyton átszervezett General Motors-ot. A Toyota ma még csak a második legnagyobb autógyártó, ám a nyolcadik legtőkeerősebb cég, a jövő, és hamarosan az egész világ neki dolgozik.
A hazai újautó-eladások 4,3 százalékkal estek vissza a tavalyihoz képest – ez derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete által közzétett jelentésből. A márkák közül a legnagyobb növekedést a Dacia és a Subaru érte el, míg az Alfa Romeo, a Lancia, a Rover és a Tata nagyon gyengén szerepelt a személyautó-piacon. 2005-ben Magyarországon 199 068 újautót értékesítettek, az egy évvel korábban eladott 208 044-hez képest.
Nem teljesítik a széndioxid-kibocsátás megcélzott csökkentését az Európai Unió autógyártói. Egy év alatt csupán egyetlen százalékkal sikerült mérsékelni a környezetet szennyező széndioxid mennyiségét.
A hatvanas évek nagy teljesítményű modelljei iránti nosztalgiát igyekeznek meglovagolni az amerikai autógyárak, amelyek sorra rukkolnak elő legendás típusaik modernizált változatával. A retródivatot a Volkswagen Bogárja indította el, Európára mégsem jellemző a múltidézés.
Szerinte a Harcosok Klubja azt mutatja, hogy valódi tartalmi és személyi változást nem tervez a Fidesz, csak technológiai-módszertani módosításokat hajt végre.