Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"8e05dd05-9716-4fd0-9f0f-d4b37217d060","c_author":"Marabu","category":"gazdasag","description":"","shortLead":"","id":"20250130_Marabu-Feknyuz-Hasznos-es-haszontalan-szankciok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8e05dd05-9716-4fd0-9f0f-d4b37217d060.jpg","index":0,"item":"e7dfb5e8-167d-4fec-a689-b361c0b0d4ec","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250130_Marabu-Feknyuz-Hasznos-es-haszontalan-szankciok","timestamp":"2025. január. 30. 05:05","title":"Marabu Féknyúz: Hasznos és haszontalan szankciók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4d462522-1624-4aed-a4e8-662790d99620","c_author":"Imre Réka, Vörös László","category":"itthon","description":"Le kellene-e mondania Balog Zoltánnak? Meg lehet-e bocsátani neki? Egyáltalán hogyan alakulhat ki olyan közeg, amiben a kegyelmi botrány egyáltalán megtörténhet? Református lelkészek konferenciát tartottak az egyház jövőjéről, miközben azok, akik nem szólalhattak fel a rendezvényen, egy tüntetésen Balog Zoltán lemondását követelték. Videó.","shortLead":"Le kellene-e mondania Balog Zoltánnak? Meg lehet-e bocsátani neki? Egyáltalán hogyan alakulhat ki olyan közeg, amiben...","id":"20250130_reformatus-egyhaz-tuntetes-balog-zoltan-kegyelmi-botrany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4d462522-1624-4aed-a4e8-662790d99620.jpg","index":0,"item":"f66cf0ad-621f-4788-8edb-ced1ebb2aed9","keywords":null,"link":"/itthon/20250130_reformatus-egyhaz-tuntetes-balog-zoltan-kegyelmi-botrany","timestamp":"2025. január. 30. 10:41","title":"Tojást vitt magával a lelkész, hogy megdobálhassák őt a Balog Zoltán ellen tüntetők – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a988f357-d95a-4679-8ebf-0908aa0cabfd","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ilyen autókat vár a többség a Fiattól. ","shortLead":"Ilyen autókat vár a többség a Fiattól. ","id":"20250130_Igazi-retrokedvencet-ujitana-meg-a-Fiat-a-Panda-4x4-et","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a988f357-d95a-4679-8ebf-0908aa0cabfd.jpg","index":0,"item":"fede2b44-8305-4921-89d1-1cf4b86afdef","keywords":null,"link":"/cegauto/20250130_Igazi-retrokedvencet-ujitana-meg-a-Fiat-a-Panda-4x4-et","timestamp":"2025. január. 30. 08:12","title":"Jöhet a Fiat Grande Panda 4x4, az olasz falvak új királya","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dcdf7d05-3bd1-45b5-b6df-02b7f4137a97","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Fővárosi Közgyűlés ülése előtt a Tisza párt elnöke arról is beszélt, az óellenzéki pártok meg akarják akadályozni, hogy olyan cégvezetőket válasszanak, akik jó gazda módjára tudják vezetni a fővárosi cégeket.","shortLead":"A Fővárosi Közgyűlés ülése előtt a Tisza párt elnöke arról is beszélt, az óellenzéki pártok meg akarják akadályozni...","id":"20250129_Nev-szerinti-szavazast-fog-kerni-Magyar-Peter-a-mini-Dubajrol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dcdf7d05-3bd1-45b5-b6df-02b7f4137a97.jpg","index":0,"item":"10ff8ef0-213a-4352-b166-7a56c994b5d2","keywords":null,"link":"/itthon/20250129_Nev-szerinti-szavazast-fog-kerni-Magyar-Peter-a-mini-Dubajrol","timestamp":"2025. január. 29. 09:56","title":"Név szerinti szavazást fog kérni Magyar Péter a mini-Dubajról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bda6c64d-2e6f-49e8-a022-a3877b583147","c_author":"Balogh Csaba","category":"360","description":"Egy erőtlen ütés csak arra jó, hogy felbosszantsa az ellenfelet. A kínai technológiák kézben tartóit pedig nem volt érdemes az amerikaiaknak felbosszantaniuk. Vagy legalábbis illett volna felkészülni arra, hogy aki nem fekszik ki, az vissza fog ütni. Vélemény.","shortLead":"Egy erőtlen ütés csak arra jó, hogy felbosszantsa az ellenfelet. A kínai technológiák kézben tartóit pedig nem volt...","id":"20250129_balogh-csaba-kina-usa-deep-seek-technologiai-innovacio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bda6c64d-2e6f-49e8-a022-a3877b583147.jpg","index":0,"item":"bd6ff02f-bd9e-4d40-b6a7-0ed74d89ec17","keywords":null,"link":"/360/20250129_balogh-csaba-kina-usa-deep-seek-technologiai-innovacio","timestamp":"2025. január. 29. 11:30","title":"Balogh Csaba: Most múlik pontosan","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"673329f5-aba2-4c34-ba1d-3bff52b95386","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"A rendelet kifejti, hogy a nemváltó beavatkozáson átesett fiatalok egész életükben magas gyógyszerkiadásokra kényszerülnek, valamint gyakorta élethosszig tartó egészségügyi komplikációk csapdájában találják magukat.","shortLead":"A rendelet kifejti, hogy a nemváltó beavatkozáson átesett fiatalok egész életükben magas gyógyszerkiadásokra...","id":"20250129_trump-nemvaltas-rendelet-usa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/673329f5-aba2-4c34-ba1d-3bff52b95386.jpg","index":0,"item":"dd279034-71ea-4291-affb-166e47a99dd4","keywords":null,"link":"/vilag/20250129_trump-nemvaltas-rendelet-usa","timestamp":"2025. január. 29. 05:28","title":"Donald Trump elnök rendeletet hozott a 19 év alatti fiatalok nemváltó beavatkozásainak korlátozásáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3762d29c-59af-4822-8740-540146739331","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A 81 éves oldschool legendának nincs se mobilja, se órája.","shortLead":"A 81 éves oldschool legendának nincs se mobilja, se órája.","id":"20250129_Christopher-Walken-meg-sosem-emailezett-soha","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3762d29c-59af-4822-8740-540146739331.jpg","index":0,"item":"234ce532-df1b-4ff9-9c04-f4bfef8133c5","keywords":null,"link":"/elet/20250129_Christopher-Walken-meg-sosem-emailezett-soha","timestamp":"2025. január. 29. 09:30","title":"Christopher Walken még sosem e-mailezett, soha!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fbcc3f53-3366-48f3-b242-c0e9fac3f618","c_author":"Serdült Viktória","category":"itthon","description":"A részletekről később fog dönteni a Magyar Bírói Egyesület. ","shortLead":"A részletekről később fog dönteni a Magyar Bírói Egyesület. ","id":"20250129_Tuntetest-szerveznek-a-magyar-birok-hogy-megvedjek-a-fuggetlenseguket","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fbcc3f53-3366-48f3-b242-c0e9fac3f618.jpg","index":0,"item":"280feeff-f9b5-40c8-a989-2749b31871af","keywords":null,"link":"/itthon/20250129_Tuntetest-szerveznek-a-magyar-birok-hogy-megvedjek-a-fuggetlenseguket","timestamp":"2025. január. 29. 18:26","title":"Tüntetést szerveznek a magyar bírók, hogy megvédjék a függetlenségüket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Volvo kombija márt járt a szerkesztőségünkben, de akkor a harmatgyenge egyhatost tettük próbára, amely csalódás volt, viszont tökéletesen képviselte a Volvo legújabb fejlesztéseit, arculatát, hamisítatlan életérzését. Az öthengeres turbódízellel és automatikus váltóval szerelt V50-es izgalmas sportkombi.
A vaskos kormány nagyon jó fogású, pontosan és gyorsan reagál a vezető akaratára, szinte előre tudja, mit kell tenni. A műszerfal, a középkonzol a skandináv egyszerűség és praktikusság csúcsa. A korábbi Volvók túlzsúfolt műszerfala után az új belső tér a protestantizmus szerénységének és fennköltségének iskolapéldája. Egy cédé-nyílás, négy tekerő és egy távirányítóhoz hasonlító kezelőpanel. Ezekkel mindent bekapcsolhatunk, állíthatunk. Az ülések koloniális bőrfotelek kényelmével vetekednek, panaszunk az ergonómiára sem lehet. A kapcsolók közelsége természetes. Intelligens és ízléses a beltér. A skandináv dizájnak és a skandináv stílusnak maradéktalanul megfelelő az enteriőr. A fedélzeti számítógép adatai magyarul jelennek meg a sötétben éjszakai üzemmódra váltó kijelzőn. A kormány multifunkciós, az audiorendszer és a sebességtartó automatika vezérelhető rajta.
A Volvo V50 tervezői úgy gondolták, hogy mivel kombi az autó, ezért tárolórekeszből nem sokat raktak az autóba. A nagy kesztyűtartó mellett van egy kinyitható könyöktámaszunk, és némi helyünk a vékony lebegő középkonzol mögött. Egy pénztárca, vagy egy kisebb fényképezőgép odafér. A többi cuccnak ott a 417 literes csomagtér és a sok apróságot befogadó hátsó ülések mögötti nyitható, hosszanti tárolórekesz. Érdekes, hogy nincs elöl pohár-, vagy palacktartónk. Ami annak látszik, az biztonságosan nem tartja meg a félliteres palackokat. Hátul jobb a helyzet, a középső kartámaszban minden van.
A 180 lovas D5 turbódízellel szerelt kombi nagyon izgalmas autó, ha kell fogcsikorgatva, az aszfaltot maga alá gyűrve, de úgy megindul, ahogy azt egyébként egy Volvótól el is várjuk. A motor együtt a Geartronic váltóval főnyeremény, ha én Volvót vennék, mindegy, hogy milyen típusút, ezzel a motorral kérném. Ezt azután mondom, hogy az S60 kétliteres turbója is lenyűgözött. De a 110 newtonméterrel több nyomaték, a 3 tizeddel jobb gyorsulás és a 2-3 literrel kevesebb átlagfogyasztás meggyőzőbb. A V50-es ráadásul nem kapható a kétliteres turbóval, így kombiban egyértelműen a D50 a legtökéletesebb választás, igaz egyben a legdrágább is.
A kilométerórát 260-ig skálázták, az autó végsebessége ennél jóval kevesebb: 225 kilométer óránként. Nem próbáltam ki, de hihetünk a svédeknek. Bár nagyon erős a kísértés, a V50-es kényelme és felépítése nem készteti az embert a száguldásra. Alig mentem vele 120-at, egyszerűen nem a cikázás a lényege, még akkor sem, ha a szekvenciális kapcsolgatásokkal könnyedén meg lehet vadítani. Kiegyensúlyozott, nyugodt autó, nem kell vele sietni, jó benne lenni. De ha ráfekszünk a gázra, akkor jutalmul élvezhetjük a mélyre hangolt kipufogók hangját. Vérpezsdítő muzsika. De ami egyik oldalt öröm, az a másikon bánat is.
A motorra csak egy panaszunk lehet: a hangja. Aki nem szereti a dízel traktorhangját, az ezt az autót utálni fogja. Főként hidegen nagyon erős a motorzaj, de nagy sebességnél is hallhatjuk, hogy öngyulladós fickó van alattunk. Futóműve kitűnő, komfortos, a macskakövek sem hozzák ki a sodrából. A komolyabb kátyúk azonban megijesztik, és ilyenkor rendesen felüt. A váltó nagyon finoman dolgozik, semmit nem érzünk abból, ahogyan sebességet vált az automatika. Téli üzemmóddal is ellátták, ilyenkor még inkább figyel arra, nehogy a kerekek megcsússzanak a nyomaték megváltozása miatt.
Az autót körbe műanyag borítással látták el, kőfelverődések ellen és parkolóban ajtót rácsapó társaink ellen egy minimális védelemmel így fel vagyunk szerelkezve, de mindenre a Volvónál sem gondolhatnak. Tesztautóm motorháztetején diónyi bemélyedés tátongott, egy bevásárlóközpont parkolójának nem kért szuvenírjeként.
A csomagtartó nyílás alja is műanyag, így bepakoláskor nem sértjük fel a fényezést. Az ajtók könnyedek, a csomagtér-ajtó egyenesen pilla könnyű, gondot okozott, hogyan hajtsam le úgy, hogy ne forduljanak hátra a járókelők a robajra. Alig kell hozzáérni, megérinteni, elég, ha hívogatjuk.
Tesztautóm igen jól felszerelt példány volt, a Summum felszereltségre még legalább 0,5 millió forintot rátettek a Volvónál, így az ülésfűtés, a bi-xenon fényszórók ugyanúgy természetesek, mint a kétzónás klíma, a csomagtér-roló, a kísérőfény, a 16 hüvelykes könnyűfém kerekek.
Alapban kapjuk viszont a hatalmas rakteret, amely az ülések síkba döntésével, az anyós ülés ledöntésével akár háromméteresre is növelhető. Nagyon rendben van a kocsi, igaz ennek megfelelően az ára is az, tesztautóm 10,5 milliót ért, Summum felszereltséggel, ezzel a motorral 9,89 milliót kérnek ezért az autóért. Vezetői autónak ezzel együtt tökéletes a V50. Gazdája mindig büszke lesz rá. Olyan vezetőknek ajánlott, akiknek nem érzik cikinek a praktikusságot, a családszeretett és a sportos haladást.
Főként városi használatban a 180 lovas gépünk 8,4 liter gázolajjal beérte 100 kilométerenként. Ez az érték egy ilyen autónál elfogadhatónak, mondható, ha a városi gyári adatot nézzük (9,7 liter) akkor kifejezetten jó, ha pedig az átlagot (7 liter), akkor rossz.
A sofőr és az utasok biztonságára intelligens vezető-információs rendszer (a kormánymozdulatokat figyelve visszatartja például a bejövő hívást, ha éppen nem tudnánk fogadni), és dinamikus menetstabilizáló ügyel, a szabadalmaztatott különleges orrész elnyeli az ütközési energiákat. Úgy tervezték, hogy motor nélkül törték össze a tesztautót, és csak ezután, a megmaradt helyre préselték be az erőforrást, így az esetlegesen bekövetkező balesetben jóval nagyobb az elöl ülők túlélési esélye. A műszerfal alatt megerősített kereszttartó védi az utasok térdét és lábát.
Mind az öt biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztet a rendszer, az alapfelszereltség része a hat légzsák, az oldalütközés-védelmi rendszer, és az ostorcsapás-nyaksérülés elleni védelem. A biztonsági övek nagyon könnyen bekapcsolhatók, kisgyerekek is egyedül köthetik be magukat.
A svéd Volvo beindítja Kínában az S40 alsó-középkategóriás személyautók gyártását. A Ford-konszernhez tartozó márka képviselő Pekingben bejelentették, hogy a versenyképesség érdekében a kínai S40-esek teljes gyártási folyamata helyben folyik majd
Legyen első a család, legyen első a cég, a Volvo V50 minden igényt kiszolgál. Kihívóan elegáns, megnyugtatóan biztonságos és páratlanul kényelmes. A benzines alapmotort viszont felejtsék el.
Az új S80 megalkotásakor a magasfokú komfortra, a kellemes vezethetőségre és a világszínvonalú biztonságra összpontosítottak. A legigényesebb vásárlók megnyerése érdekében összkerékhajtású V8-as változat és vadonatúj soros hathengeres motor az új S80 sorozat ütőkártyája.
A Challenge Bibendum 2006 innovációs autóipari kiállításon bemutatták azt a Volvo V70-est, amely ötféle hajtóanyaggal képes haladni. A benzin mellett szereti a hitánt, a biometánt, a földgázt és az E85 bioetanolt.