Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d52ff107-cd0a-4933-bfa9-d056f005ce00","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A géntechnológia csillagaként indult egy amerikai startup, a 23andMe, azonban egy óriási adatszivárgást követően lefele tartó spirálba került. Jelenleg éppen kongresszusi vizsgálat folyik ellen, mivel egyre nagyobb a félelem, hogy amerikaiak millióinak legszemélyesebb és legállandóbb adatai kerülhetnek rossz kezekbe.","shortLead":"A géntechnológia csillagaként indult egy amerikai startup, a 23andMe, azonban egy óriási adatszivárgást követően lefele...","id":"20250426_23andme-vallalat-csod-usa-kongresszusi-vizsgalat-dns-tesztek-genetika","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d52ff107-cd0a-4933-bfa9-d056f005ce00.jpg","index":0,"item":"c6bf6c58-d8ce-48d2-a6a0-6f70b8e686e9","keywords":null,"link":"/tudomany/20250426_23andme-vallalat-csod-usa-kongresszusi-vizsgalat-dns-tesztek-genetika","timestamp":"2025. április. 26. 20:03","title":"Már az amerikai kongresszus is vizsgálja az otthoni DNS-teszteket végző vállalat csődjét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"aa8c42cd-3b88-4dc7-968d-798569944a1c","c_author":"Nagy Gábor","category":"360","description":"Miután a szenátus és a képviselőház meghunyászkodott, a bíróságokkal folytat háborút az elnöki hatalom kiterjesztéséért Donald Trump. Ennyire eltökélt az elnök, hogy minden jogi eljárás nélküli kitoloncolhassák a bűnözőknek minősített illegális bevándorlókat, nem is eredménytelenül: zuhant az USA határain próbálkozók száma. Csakhogy a háttérben a Project 2025 szellemisége rémlik fel. ","shortLead":"Miután a szenátus és a képviselőház meghunyászkodott, a bíróságokkal folytat háborút az elnöki hatalom kiterjesztéséért...","id":"20250427_hvg-hataratlepes-trump-illegalis-bevandorlok-deportalasi-roham-biroi-ellenallas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aa8c42cd-3b88-4dc7-968d-798569944a1c.jpg","index":0,"item":"2e6fef1d-e114-444a-9b11-6951e9f97d65","keywords":null,"link":"/360/20250427_hvg-hataratlepes-trump-illegalis-bevandorlok-deportalasi-roham-biroi-ellenallas","timestamp":"2025. április. 27. 10:30","title":"Deportálási roham: Trumpék inkább hisztériáig emelik a tétet, mint hogy elismerjenek egy hibát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"68ae1d94-9270-43d6-9c17-e3dbc9fe345a","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A színésznő a Pride betiltásáról és Vidnyánszky Attiláról is elmondta a véleményét. ","shortLead":"A színésznő a Pride betiltásáról és Vidnyánszky Attiláról is elmondta a véleményét. ","id":"20250426_Udvaros-Dorottya-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/68ae1d94-9270-43d6-9c17-e3dbc9fe345a.jpg","index":0,"item":"f307ee8d-bd22-463a-adb0-f0fa3421a787","keywords":null,"link":"/kultura/20250426_Udvaros-Dorottya-interju","timestamp":"2025. április. 26. 11:36","title":"Udvaros Dorottya nem lépett volna fel sem a Fidesz, sem a Tisza március 15-i rendezvényén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3bda6f49-7e40-4065-8ec4-19b7707787e9","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Újabb fejezet nyílt a Dél-kínai-tengeren zajló területi vitában.","shortLead":"Újabb fejezet nyílt a Dél-kínai-tengeren zajló területi vitában.","id":"20250427_del-kinai-tenger-zatony-fulop-szigetek-kinaiak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3bda6f49-7e40-4065-8ec4-19b7707787e9.jpg","index":0,"item":"ac81e6d8-280a-4d74-b895-11bf03659f71","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250427_del-kinai-tenger-zatony-fulop-szigetek-kinaiak","timestamp":"2025. április. 27. 20:18","title":"Kitűzték a kínai zászlót egy olyan lakatlan zátonyra, amire a Fülöp-szigetek, Vietnám és Tajvan is igényt tart","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9040e892-dea0-4bad-8348-e99d66c8338c","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Nagyjából hárommillió forintnak megfelelő ártól kezdődően érhetők el a csúcstelefonokat még különlegesebbé alakító Caviar cég újabb remekei: a spirituális köntösbe öltöztetett iPhone-ok.","shortLead":"Nagyjából hárommillió forintnak megfelelő ártól kezdődően érhetők el a csúcstelefonokat még különlegesebbé alakító...","id":"20250427_vallas-spiritualis-iphone-caviar-luxustelefon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9040e892-dea0-4bad-8348-e99d66c8338c.jpg","index":0,"item":"4cf0030f-c1a2-419f-bf44-03a3c4acc81f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250427_vallas-spiritualis-iphone-caviar-luxustelefon","timestamp":"2025. április. 27. 20:02","title":"3 millió forintba kerülő „spirituális iPhone-okat” adott ki a dubaji luxustelefon-gyártó Caviar","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"11855f98-b30b-4d98-a6bc-35baf8f74bcf","c_author":"Lengyel Tibor","category":"360","description":"Lázár János és a magyar társadalom fele-kétharmada régóta halálbüntetés-párti, de a miniszter újabban gyakran emlegeti ezt. Pedig most sincs realitása a halálbüntetés visszaállításának, ahogy 2002-ben sem volt, amikor Orbán Viktor vetette fel. Magyarországon utoljára 1988-ban akasztottak, de a világ sok országában most is népszerű a kivégzés, főleg Kínában és a Közel-Kelet országaiban.","shortLead":"Lázár János és a magyar társadalom fele-kétharmada régóta halálbüntetés-párti, de a miniszter újabban gyakran emlegeti...","id":"20250427_halalbuntetes-politika-kivegzes-jobboldal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/11855f98-b30b-4d98-a6bc-35baf8f74bcf.jpg","index":0,"item":"87387200-c4f8-4de8-b4cd-d14b15547458","keywords":null,"link":"/360/20250427_halalbuntetes-politika-kivegzes-jobboldal","timestamp":"2025. április. 27. 09:31","title":"Mikor lehet végre újra akasztani? – Nem Lázár János az egyetlen, aki szorgalmazná a halálbüntetés visszaállítását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f952f72a-d244-4c68-bb0e-33e169252bb4","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"A szombati zártkörű szertartást követően vasárnap lett látogatható Ferenc pápa síremléke. ","shortLead":"A szombati zártkörű szertartást követően vasárnap lett látogatható Ferenc pápa síremléke. ","id":"20250427_ferenc-papa-nyughely-roma-fotok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f952f72a-d244-4c68-bb0e-33e169252bb4.jpg","index":0,"item":"5e5fa801-b6ad-4cc1-a27f-44219964a56d","keywords":null,"link":"/vilag/20250427_ferenc-papa-nyughely-roma-fotok","timestamp":"2025. április. 27. 12:07","title":"Tömegek várakoznak, hogy láthassák Ferenc pápa végső nyughelyét, amin egy szál fehér rózsa fekszik – fotók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7e2239db-24c5-4954-8c5d-c5552b459f7a","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Tisza Párt elnöke szerint Orbán Viktor Ferenc pápához hasonlította magát, Magyar Péter ezért sorra vette, hogy miben különbözik a magyar miniszterelnök és a húsvéthétfőn elhunyt egyházfő. ","shortLead":"A Tisza Párt elnöke szerint Orbán Viktor Ferenc pápához hasonlította magát, Magyar Péter ezért sorra vette, hogy miben...","id":"20250427_magyar-peter-ferenc-papa-orban-viktor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7e2239db-24c5-4954-8c5d-c5552b459f7a.jpg","index":0,"item":"c2caa1c9-d10d-420f-8a9f-7376b2778b2b","keywords":null,"link":"/itthon/20250427_magyar-peter-ferenc-papa-orban-viktor","timestamp":"2025. április. 27. 08:22","title":"Magyar Péter: Orbán Viktor a barátjának nevezte a pápát, Ferenc pápa sosem tett ilyet fordítva","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Volvo kombija márt járt a szerkesztőségünkben, de akkor a harmatgyenge egyhatost tettük próbára, amely csalódás volt, viszont tökéletesen képviselte a Volvo legújabb fejlesztéseit, arculatát, hamisítatlan életérzését. Az öthengeres turbódízellel és automatikus váltóval szerelt V50-es izgalmas sportkombi.
A vaskos kormány nagyon jó fogású, pontosan és gyorsan reagál a vezető akaratára, szinte előre tudja, mit kell tenni. A műszerfal, a középkonzol a skandináv egyszerűség és praktikusság csúcsa. A korábbi Volvók túlzsúfolt műszerfala után az új belső tér a protestantizmus szerénységének és fennköltségének iskolapéldája. Egy cédé-nyílás, négy tekerő és egy távirányítóhoz hasonlító kezelőpanel. Ezekkel mindent bekapcsolhatunk, állíthatunk. Az ülések koloniális bőrfotelek kényelmével vetekednek, panaszunk az ergonómiára sem lehet. A kapcsolók közelsége természetes. Intelligens és ízléses a beltér. A skandináv dizájnak és a skandináv stílusnak maradéktalanul megfelelő az enteriőr. A fedélzeti számítógép adatai magyarul jelennek meg a sötétben éjszakai üzemmódra váltó kijelzőn. A kormány multifunkciós, az audiorendszer és a sebességtartó automatika vezérelhető rajta.
A Volvo V50 tervezői úgy gondolták, hogy mivel kombi az autó, ezért tárolórekeszből nem sokat raktak az autóba. A nagy kesztyűtartó mellett van egy kinyitható könyöktámaszunk, és némi helyünk a vékony lebegő középkonzol mögött. Egy pénztárca, vagy egy kisebb fényképezőgép odafér. A többi cuccnak ott a 417 literes csomagtér és a sok apróságot befogadó hátsó ülések mögötti nyitható, hosszanti tárolórekesz. Érdekes, hogy nincs elöl pohár-, vagy palacktartónk. Ami annak látszik, az biztonságosan nem tartja meg a félliteres palackokat. Hátul jobb a helyzet, a középső kartámaszban minden van.
A 180 lovas D5 turbódízellel szerelt kombi nagyon izgalmas autó, ha kell fogcsikorgatva, az aszfaltot maga alá gyűrve, de úgy megindul, ahogy azt egyébként egy Volvótól el is várjuk. A motor együtt a Geartronic váltóval főnyeremény, ha én Volvót vennék, mindegy, hogy milyen típusút, ezzel a motorral kérném. Ezt azután mondom, hogy az S60 kétliteres turbója is lenyűgözött. De a 110 newtonméterrel több nyomaték, a 3 tizeddel jobb gyorsulás és a 2-3 literrel kevesebb átlagfogyasztás meggyőzőbb. A V50-es ráadásul nem kapható a kétliteres turbóval, így kombiban egyértelműen a D50 a legtökéletesebb választás, igaz egyben a legdrágább is.
A kilométerórát 260-ig skálázták, az autó végsebessége ennél jóval kevesebb: 225 kilométer óránként. Nem próbáltam ki, de hihetünk a svédeknek. Bár nagyon erős a kísértés, a V50-es kényelme és felépítése nem készteti az embert a száguldásra. Alig mentem vele 120-at, egyszerűen nem a cikázás a lényege, még akkor sem, ha a szekvenciális kapcsolgatásokkal könnyedén meg lehet vadítani. Kiegyensúlyozott, nyugodt autó, nem kell vele sietni, jó benne lenni. De ha ráfekszünk a gázra, akkor jutalmul élvezhetjük a mélyre hangolt kipufogók hangját. Vérpezsdítő muzsika. De ami egyik oldalt öröm, az a másikon bánat is.
A motorra csak egy panaszunk lehet: a hangja. Aki nem szereti a dízel traktorhangját, az ezt az autót utálni fogja. Főként hidegen nagyon erős a motorzaj, de nagy sebességnél is hallhatjuk, hogy öngyulladós fickó van alattunk. Futóműve kitűnő, komfortos, a macskakövek sem hozzák ki a sodrából. A komolyabb kátyúk azonban megijesztik, és ilyenkor rendesen felüt. A váltó nagyon finoman dolgozik, semmit nem érzünk abból, ahogyan sebességet vált az automatika. Téli üzemmóddal is ellátták, ilyenkor még inkább figyel arra, nehogy a kerekek megcsússzanak a nyomaték megváltozása miatt.
Az autót körbe műanyag borítással látták el, kőfelverődések ellen és parkolóban ajtót rácsapó társaink ellen egy minimális védelemmel így fel vagyunk szerelkezve, de mindenre a Volvónál sem gondolhatnak. Tesztautóm motorháztetején diónyi bemélyedés tátongott, egy bevásárlóközpont parkolójának nem kért szuvenírjeként.
A csomagtartó nyílás alja is műanyag, így bepakoláskor nem sértjük fel a fényezést. Az ajtók könnyedek, a csomagtér-ajtó egyenesen pilla könnyű, gondot okozott, hogyan hajtsam le úgy, hogy ne forduljanak hátra a járókelők a robajra. Alig kell hozzáérni, megérinteni, elég, ha hívogatjuk.
Tesztautóm igen jól felszerelt példány volt, a Summum felszereltségre még legalább 0,5 millió forintot rátettek a Volvónál, így az ülésfűtés, a bi-xenon fényszórók ugyanúgy természetesek, mint a kétzónás klíma, a csomagtér-roló, a kísérőfény, a 16 hüvelykes könnyűfém kerekek.
Alapban kapjuk viszont a hatalmas rakteret, amely az ülések síkba döntésével, az anyós ülés ledöntésével akár háromméteresre is növelhető. Nagyon rendben van a kocsi, igaz ennek megfelelően az ára is az, tesztautóm 10,5 milliót ért, Summum felszereltséggel, ezzel a motorral 9,89 milliót kérnek ezért az autóért. Vezetői autónak ezzel együtt tökéletes a V50. Gazdája mindig büszke lesz rá. Olyan vezetőknek ajánlott, akiknek nem érzik cikinek a praktikusságot, a családszeretett és a sportos haladást.
Főként városi használatban a 180 lovas gépünk 8,4 liter gázolajjal beérte 100 kilométerenként. Ez az érték egy ilyen autónál elfogadhatónak, mondható, ha a városi gyári adatot nézzük (9,7 liter) akkor kifejezetten jó, ha pedig az átlagot (7 liter), akkor rossz.
A sofőr és az utasok biztonságára intelligens vezető-információs rendszer (a kormánymozdulatokat figyelve visszatartja például a bejövő hívást, ha éppen nem tudnánk fogadni), és dinamikus menetstabilizáló ügyel, a szabadalmaztatott különleges orrész elnyeli az ütközési energiákat. Úgy tervezték, hogy motor nélkül törték össze a tesztautót, és csak ezután, a megmaradt helyre préselték be az erőforrást, így az esetlegesen bekövetkező balesetben jóval nagyobb az elöl ülők túlélési esélye. A műszerfal alatt megerősített kereszttartó védi az utasok térdét és lábát.
Mind az öt biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztet a rendszer, az alapfelszereltség része a hat légzsák, az oldalütközés-védelmi rendszer, és az ostorcsapás-nyaksérülés elleni védelem. A biztonsági övek nagyon könnyen bekapcsolhatók, kisgyerekek is egyedül köthetik be magukat.
A svéd Volvo beindítja Kínában az S40 alsó-középkategóriás személyautók gyártását. A Ford-konszernhez tartozó márka képviselő Pekingben bejelentették, hogy a versenyképesség érdekében a kínai S40-esek teljes gyártási folyamata helyben folyik majd
Legyen első a család, legyen első a cég, a Volvo V50 minden igényt kiszolgál. Kihívóan elegáns, megnyugtatóan biztonságos és páratlanul kényelmes. A benzines alapmotort viszont felejtsék el.
Az új S80 megalkotásakor a magasfokú komfortra, a kellemes vezethetőségre és a világszínvonalú biztonságra összpontosítottak. A legigényesebb vásárlók megnyerése érdekében összkerékhajtású V8-as változat és vadonatúj soros hathengeres motor az új S80 sorozat ütőkártyája.
A Challenge Bibendum 2006 innovációs autóipari kiállításon bemutatták azt a Volvo V70-est, amely ötféle hajtóanyaggal képes haladni. A benzin mellett szereti a hitánt, a biometánt, a földgázt és az E85 bioetanolt.