Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d219d7ee-9bf6-4275-98d8-47ae74c3267a","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Szentmihályi úti csomópont után történt a baleset.","shortLead":"A Szentmihályi úti csomópont után történt a baleset.","id":"20250305_baleset-dugo-m3-autopalya-m2-autout-budapesti-bevezeto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d219d7ee-9bf6-4275-98d8-47ae74c3267a.jpg","index":0,"item":"a52c0110-2d6b-48fe-823d-dffb1bc080a5","keywords":null,"link":"/cegauto/20250305_baleset-dugo-m3-autopalya-m2-autout-budapesti-bevezeto","timestamp":"2025. március. 05. 08:17","title":"Baleset miatt több kilométeres a dugó az M3-as és az M2-es budapesti bevezetőjén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"03febdac-096b-446d-949e-c1816f0ba8c3","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Ha alkotmányellenesnek minősítik a törvényt, akkor a jövőben nem lehet kötelezővé tenni a magánéletre vonatkozó kérdéssort.","shortLead":"Ha alkotmányellenesnek minősítik a törvényt, akkor a jövőben nem lehet kötelezővé tenni a magánéletre vonatkozó...","id":"20250305_Mar-az-Alkotmanybirosag-vizsgalja-a-gyerekvedelemben-dolgozok-eletvitelenek-vizsgalatarol-szolo-szabalyozast","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/03febdac-096b-446d-949e-c1816f0ba8c3.jpg","index":0,"item":"7395aa72-6448-46a9-b5db-2219dab9006d","keywords":null,"link":"/itthon/20250305_Mar-az-Alkotmanybirosag-vizsgalja-a-gyerekvedelemben-dolgozok-eletvitelenek-vizsgalatarol-szolo-szabalyozast","timestamp":"2025. március. 05. 07:21","title":"Már az Alkotmánybíróság vizsgálja a gyerekvédelemben dolgozók életvitelének vizsgálatáról szóló szabályozást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f87bff80-37a0-4b0d-9fa4-8369f5107c2d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Újabb frissítést kapott a GTA 5, aminek ezúttal a számítógépes változatot használók örülhetnek.","shortLead":"Újabb frissítést kapott a GTA 5, aminek ezúttal a számítógépes változatot használók örülhetnek.","id":"20250305_gta-v-jatek-frissites-pc","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f87bff80-37a0-4b0d-9fa4-8369f5107c2d.jpg","index":0,"item":"be571777-08df-417a-a913-6eebbf9fbde8","keywords":null,"link":"/tudomany/20250305_gta-v-jatek-frissites-pc","timestamp":"2025. március. 05. 09:09","title":"Évek óta várt frissítés érkezett a GTA 5-höz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"22153847-01a8-49ba-8266-4fb132a7bd1c","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Massachusettsi Műszaki Egyetem tudósai az elsők, akik nagy biztonsággal állítják, a világ országainak lépése miatt regenerálódhat az ózonpajzs. ","shortLead":"A Massachusettsi Műszaki Egyetem tudósai az elsők, akik nagy biztonsággal állítják, a világ országainak lépése miatt...","id":"20250306_antarktisz-ozonlyuk-regeneralodas-ozonpajzs","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/22153847-01a8-49ba-8266-4fb132a7bd1c.jpg","index":0,"item":"afe19896-f8b9-40d4-bce3-cc4dfd8c6dbe","keywords":null,"link":"/tudomany/20250306_antarktisz-ozonlyuk-regeneralodas-ozonpajzs","timestamp":"2025. március. 06. 15:03","title":"Most már egyértelmű: 10 éven belül teljesen bezáródhat az ózonlyuk az Antarktisz felett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"68fe764f-8a72-4407-ac74-46073d0cef5d","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A hatékony vakcinákat viszont nem javasolja Robert F. Kennedy. A gyerekorvosok kongatják a vészharangot. ","shortLead":"A hatékony vakcinákat viszont nem javasolja Robert F. Kennedy. A gyerekorvosok kongatják a vészharangot. ","id":"20250305_robert-f-kennedy-kanyaro-jarvany-vitamin-vakcina-oltasellenesseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/68fe764f-8a72-4407-ac74-46073d0cef5d.jpg","index":0,"item":"f6afc99a-a517-4814-80ce-9f62c30cb664","keywords":null,"link":"/elet/20250305_robert-f-kennedy-kanyaro-jarvany-vitamin-vakcina-oltasellenesseg","timestamp":"2025. március. 05. 10:41","title":"Trump egészségügyi minisztere vitamint és csukamájolajat ajánl a kanyaró ellen, miközben tombol a járvány","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"abbd239f-9ed2-4c4b-93b6-32338bcd2748","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Potom 250 millió forintért eladó a komplett sörgyár és a hozzá tartozó berendezések.","shortLead":"Potom 250 millió forintért eladó a komplett sörgyár és a hozzá tartozó berendezések.","id":"20250306_Elado-Szerbia-legregebbi-sorgyara","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/abbd239f-9ed2-4c4b-93b6-32338bcd2748.jpg","index":0,"item":"8bb27243-4bbf-4e2d-8fb6-68ff12d536d7","keywords":null,"link":"/kkv/20250306_Elado-Szerbia-legregebbi-sorgyara","timestamp":"2025. március. 06. 20:19","title":"Eladó Szerbia legrégebbi sörgyára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"969d0ad0-b98c-4f35-927d-eb10e70fb730","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Magyarország együttműködik az amerikai Westinghouse-szal a moduláris nukleáris erőművek fejlesztésében.","shortLead":"Magyarország együttműködik az amerikai Westinghouse-szal a moduláris nukleáris erőművek fejlesztésében.","id":"20250305_Meghasadas-Szijjarto-Peter-orosz-helyett-amerikai-nuklearis-eromuvekrol-egyeztetett","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/969d0ad0-b98c-4f35-927d-eb10e70fb730.jpg","index":0,"item":"b501936a-c9a2-4182-bfd5-bbb4703a863b","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250305_Meghasadas-Szijjarto-Peter-orosz-helyett-amerikai-nuklearis-eromuvekrol-egyeztetett","timestamp":"2025. március. 05. 13:10","title":"Meghasadás: Szijjártó Péter orosz helyett amerikai nukleáris erőművekről egyeztetett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"290fe595-b1f5-4984-9145-a510362dbc48","c_author":"Nagy Gábor","category":"360","description":"Az amerikai szövetségi apparátus, a külföldi segélyek és a NATO után Donald Trump azt a világkereskedelmi rendszert igyekszik szétverni, amin a második világháború utáni jólét alapul – és ami eddig gátat szabott az elnök által most csúcsra járatott önzésnek. Még ha Washingtonnak van is oka panaszra a globális kereskedelmet illetően, a viszonosvámok bevezetése a globális önmérséklet korának vet véget.","shortLead":"Az amerikai szövetségi apparátus, a külföldi segélyek és a NATO után Donald Trump azt a világkereskedelmi rendszert...","id":"20250305_hvg-Egy-mindenki-ellen-trump-vamhaboru","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/290fe595-b1f5-4984-9145-a510362dbc48.jpg","index":0,"item":"13732464-3b23-44c2-a578-efbb4b33eda1","keywords":null,"link":"/360/20250305_hvg-Egy-mindenki-ellen-trump-vamhaboru","timestamp":"2025. március. 05. 15:00","title":"Trump heteken belül ledobja az atombombát a vámháborúban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Volvo kombija márt járt a szerkesztőségünkben, de akkor a harmatgyenge egyhatost tettük próbára, amely csalódás volt, viszont tökéletesen képviselte a Volvo legújabb fejlesztéseit, arculatát, hamisítatlan életérzését. Az öthengeres turbódízellel és automatikus váltóval szerelt V50-es izgalmas sportkombi.
A vaskos kormány nagyon jó fogású, pontosan és gyorsan reagál a vezető akaratára, szinte előre tudja, mit kell tenni. A műszerfal, a középkonzol a skandináv egyszerűség és praktikusság csúcsa. A korábbi Volvók túlzsúfolt műszerfala után az új belső tér a protestantizmus szerénységének és fennköltségének iskolapéldája. Egy cédé-nyílás, négy tekerő és egy távirányítóhoz hasonlító kezelőpanel. Ezekkel mindent bekapcsolhatunk, állíthatunk. Az ülések koloniális bőrfotelek kényelmével vetekednek, panaszunk az ergonómiára sem lehet. A kapcsolók közelsége természetes. Intelligens és ízléses a beltér. A skandináv dizájnak és a skandináv stílusnak maradéktalanul megfelelő az enteriőr. A fedélzeti számítógép adatai magyarul jelennek meg a sötétben éjszakai üzemmódra váltó kijelzőn. A kormány multifunkciós, az audiorendszer és a sebességtartó automatika vezérelhető rajta.
A Volvo V50 tervezői úgy gondolták, hogy mivel kombi az autó, ezért tárolórekeszből nem sokat raktak az autóba. A nagy kesztyűtartó mellett van egy kinyitható könyöktámaszunk, és némi helyünk a vékony lebegő középkonzol mögött. Egy pénztárca, vagy egy kisebb fényképezőgép odafér. A többi cuccnak ott a 417 literes csomagtér és a sok apróságot befogadó hátsó ülések mögötti nyitható, hosszanti tárolórekesz. Érdekes, hogy nincs elöl pohár-, vagy palacktartónk. Ami annak látszik, az biztonságosan nem tartja meg a félliteres palackokat. Hátul jobb a helyzet, a középső kartámaszban minden van.
A 180 lovas D5 turbódízellel szerelt kombi nagyon izgalmas autó, ha kell fogcsikorgatva, az aszfaltot maga alá gyűrve, de úgy megindul, ahogy azt egyébként egy Volvótól el is várjuk. A motor együtt a Geartronic váltóval főnyeremény, ha én Volvót vennék, mindegy, hogy milyen típusút, ezzel a motorral kérném. Ezt azután mondom, hogy az S60 kétliteres turbója is lenyűgözött. De a 110 newtonméterrel több nyomaték, a 3 tizeddel jobb gyorsulás és a 2-3 literrel kevesebb átlagfogyasztás meggyőzőbb. A V50-es ráadásul nem kapható a kétliteres turbóval, így kombiban egyértelműen a D50 a legtökéletesebb választás, igaz egyben a legdrágább is.
A kilométerórát 260-ig skálázták, az autó végsebessége ennél jóval kevesebb: 225 kilométer óránként. Nem próbáltam ki, de hihetünk a svédeknek. Bár nagyon erős a kísértés, a V50-es kényelme és felépítése nem készteti az embert a száguldásra. Alig mentem vele 120-at, egyszerűen nem a cikázás a lényege, még akkor sem, ha a szekvenciális kapcsolgatásokkal könnyedén meg lehet vadítani. Kiegyensúlyozott, nyugodt autó, nem kell vele sietni, jó benne lenni. De ha ráfekszünk a gázra, akkor jutalmul élvezhetjük a mélyre hangolt kipufogók hangját. Vérpezsdítő muzsika. De ami egyik oldalt öröm, az a másikon bánat is.
A motorra csak egy panaszunk lehet: a hangja. Aki nem szereti a dízel traktorhangját, az ezt az autót utálni fogja. Főként hidegen nagyon erős a motorzaj, de nagy sebességnél is hallhatjuk, hogy öngyulladós fickó van alattunk. Futóműve kitűnő, komfortos, a macskakövek sem hozzák ki a sodrából. A komolyabb kátyúk azonban megijesztik, és ilyenkor rendesen felüt. A váltó nagyon finoman dolgozik, semmit nem érzünk abból, ahogyan sebességet vált az automatika. Téli üzemmóddal is ellátták, ilyenkor még inkább figyel arra, nehogy a kerekek megcsússzanak a nyomaték megváltozása miatt.
Az autót körbe műanyag borítással látták el, kőfelverődések ellen és parkolóban ajtót rácsapó társaink ellen egy minimális védelemmel így fel vagyunk szerelkezve, de mindenre a Volvónál sem gondolhatnak. Tesztautóm motorháztetején diónyi bemélyedés tátongott, egy bevásárlóközpont parkolójának nem kért szuvenírjeként.
A csomagtartó nyílás alja is műanyag, így bepakoláskor nem sértjük fel a fényezést. Az ajtók könnyedek, a csomagtér-ajtó egyenesen pilla könnyű, gondot okozott, hogyan hajtsam le úgy, hogy ne forduljanak hátra a járókelők a robajra. Alig kell hozzáérni, megérinteni, elég, ha hívogatjuk.
Tesztautóm igen jól felszerelt példány volt, a Summum felszereltségre még legalább 0,5 millió forintot rátettek a Volvónál, így az ülésfűtés, a bi-xenon fényszórók ugyanúgy természetesek, mint a kétzónás klíma, a csomagtér-roló, a kísérőfény, a 16 hüvelykes könnyűfém kerekek.
Alapban kapjuk viszont a hatalmas rakteret, amely az ülések síkba döntésével, az anyós ülés ledöntésével akár háromméteresre is növelhető. Nagyon rendben van a kocsi, igaz ennek megfelelően az ára is az, tesztautóm 10,5 milliót ért, Summum felszereltséggel, ezzel a motorral 9,89 milliót kérnek ezért az autóért. Vezetői autónak ezzel együtt tökéletes a V50. Gazdája mindig büszke lesz rá. Olyan vezetőknek ajánlott, akiknek nem érzik cikinek a praktikusságot, a családszeretett és a sportos haladást.
Főként városi használatban a 180 lovas gépünk 8,4 liter gázolajjal beérte 100 kilométerenként. Ez az érték egy ilyen autónál elfogadhatónak, mondható, ha a városi gyári adatot nézzük (9,7 liter) akkor kifejezetten jó, ha pedig az átlagot (7 liter), akkor rossz.
A sofőr és az utasok biztonságára intelligens vezető-információs rendszer (a kormánymozdulatokat figyelve visszatartja például a bejövő hívást, ha éppen nem tudnánk fogadni), és dinamikus menetstabilizáló ügyel, a szabadalmaztatott különleges orrész elnyeli az ütközési energiákat. Úgy tervezték, hogy motor nélkül törték össze a tesztautót, és csak ezután, a megmaradt helyre préselték be az erőforrást, így az esetlegesen bekövetkező balesetben jóval nagyobb az elöl ülők túlélési esélye. A műszerfal alatt megerősített kereszttartó védi az utasok térdét és lábát.
Mind az öt biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztet a rendszer, az alapfelszereltség része a hat légzsák, az oldalütközés-védelmi rendszer, és az ostorcsapás-nyaksérülés elleni védelem. A biztonsági övek nagyon könnyen bekapcsolhatók, kisgyerekek is egyedül köthetik be magukat.
A svéd Volvo beindítja Kínában az S40 alsó-középkategóriás személyautók gyártását. A Ford-konszernhez tartozó márka képviselő Pekingben bejelentették, hogy a versenyképesség érdekében a kínai S40-esek teljes gyártási folyamata helyben folyik majd
Legyen első a család, legyen első a cég, a Volvo V50 minden igényt kiszolgál. Kihívóan elegáns, megnyugtatóan biztonságos és páratlanul kényelmes. A benzines alapmotort viszont felejtsék el.
Az új S80 megalkotásakor a magasfokú komfortra, a kellemes vezethetőségre és a világszínvonalú biztonságra összpontosítottak. A legigényesebb vásárlók megnyerése érdekében összkerékhajtású V8-as változat és vadonatúj soros hathengeres motor az új S80 sorozat ütőkártyája.
A Challenge Bibendum 2006 innovációs autóipari kiállításon bemutatták azt a Volvo V70-est, amely ötféle hajtóanyaggal képes haladni. A benzin mellett szereti a hitánt, a biometánt, a földgázt és az E85 bioetanolt.