szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az elmúlt évben a Mazda koncepcióautó-trilógiájával kápráztatta el a világ autókiállításainak közönségét. A Sassou formanyelvével és számtalan rejtett képességével hozott újat. Tokióban a Senku, a XXI. Párizsi Automobil Fesztiválon nyerte el a legszebb koncepcióautó díját. A Mazda Kabura a Detroiti Autószalon Esztétikai és Innovációs Díját hódította el. Genfre a japán gyártó a Hakezevel készül.

© Mazda
Napjainkban a Mazda négy olyan új tanulmánnyal folytatja a tanulmányautók sorozatát, melyek mindegyike a cég teljesen újszerű, Nagare formanyelvét testesíti meg. A Nagare a japán nyelvben az áramlást, illetve a mozgás megtestesítését jelenti. A Nagare filozófia legújabb megtestesítője megérkezett Európába. A premierjét hivatalosan a 2007-es Genfi Autószalonon ünneplő Hakaze a Mazda európai formatervező központjában készült, Frankfurt mellett.

A Mazda Hakaze egy kompakt crossover, hamisítatlan roadster karakterrel, egyesítve magában a három, nagy hagyományokkal bíró kategória legjobb tulajdonságait. Tetejének egy része eltávolítható, ez adja a roadsteres hangulatot. Menetdinamikája átlagon felüli, vezetése élvezetes. Magas üléshelyzete és funkcionális beltere a szabadidőautókra emlékeztet. Külseje ugyanakkor homokdűnéket idéző, ismétlődő vonalakkal idézi a természetet, az abban fellelhető áramlásokat.

© Mazda
Japánul a Hakaze szó a ha (levél) és kaze (szél) szavakból tevődik össze, ami egyben találó elnevezés is egy olyan járműnek, amely álló helyzetben is hasítja a levegőt. A Mazda Hakaze 4,42 méteres hossza nagyjából megegyezik a Mazda3 ferdehátú változatával (+15 mm) – ami garantálja az agilis, sportos úttartást. Szélessége 1890 mm (+35 mm), magassága 1560 mm (+95 mm) szintén meghaladja némileg a Mazda3 méreteit, emellett terepjárósan magas üléspozíció, nagy üvegfelületek, valamint hosszú rugóutak jellemzik. Ezek a tulajdonságok a C-szegmens szabadidőautóinál megszokottak.

Ultramodern, otthonos belső

© Mazda
A Mazda Hakaze belső tere a forma, a textúra és a funkcionalitás diadala. Két nagyméretű, felfelé nyíló ajtaja kulcs nélküli, érintésre működik, és kényelmes bejutást tesz lehetővé a négy kagylóülés egyikébe. Adatokat továbbíthatunk és hívhatunk le az autó számítógépéről a személyre szabott adatkagylónkkal, ami a Mazda Sassou tanulmányautó USB-csatlakozós megoldásának továbbfejlesztése. Ez egy vezeték nélküli szerkezet, amit a vezető egyszerűen a zsebében hord, s automatikusan csukhatja és nyithatja az autót. Emellett ezen tárolhatja személyes autóbeállításait, valamint különféle adatokat az otthoni számítógépéről (útvonal, zene, filmek).

A Mazda Hakaze tanulmányt úgy alkották meg, hogy az erőteljes DISI benzines vagy akár dízel erőforrás is mozgathassa. A 2.3 literes MZR DISI benzinmotor nagyteljesítményű turbófeltöltős erőforrás, közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel, amihez a Mazda aktív nyomatékelosztású összkerékhajtású erőátvitele csatlakozik.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

A Mazda-dizájn új jelszava: áramlás

Nagare néven egy teljesen új tanulmányautót mutat be a Mazda november 29-én, a Los Angeles-i Nemzetközi Autószalonon. A tavalyi szalonon bemutatott három rendkívül sikeres tanulmányautó – a Sassou, a Senku és a Kabura – nyomdokain haladva a Nagare a Mazda jövőbeli formatervezési elképzeléseire tesz utalásokat.

hvg.hu Autó

Itthon is rendelhető a leggyorsabb Mazda

Európában szűk, de előkelő körben mutatkozik be a Mazda3 MPS. Számos konkurens található ebben a dinamikus és gyorsan fejlődő szegmensben – többek között a Volkswagen Golf GTI, az Alfa Romeo 147 GTA, a Ford Focus ST, az Opel Astra OPC és a Renault Mégane RS. 2005-ben összesen 33 ezer autó talált gazdára ebből az öt típusból Európában. A Mazda nyolc millió alatti alapárával új vevőkört csábít át ehhez a kategóriához.

hvg.hu Autó

A legmegbízhatóbb autók: Mazda, Honda, Toyota

Az amerikai székhelyű Warranty Direct piackutató cég 3-9 éves korú autók tulajdonosai között végzett felmérést, mely során 450 ezer angol és amerikai jármű meghibásodási adatait összegezte. Az eredmények alapján a Mazda járművei végeztek az élen 8,04 százalékos meghibásodási rátával - ami azt jelenti, hogy 100 autóból mindössze nyolcnál észleltek kisebb-nagyobb rendellenességet.

hvg.hu Autó

Újabb jövőautókat mutat be a Mazda

A Mazda január elején, a 2007-es Észak-Amerikai Autószalonon (NAIAS) mutatja be a teljesen új Mazda Ryuga tanulmányautót, valamint az új, Mazda Tribute HEV hybrid-elektromos járművét.

automenedzser.hu Autó

Mazda-teszt: hess, stressz!

Jól felextrázva, egyhatos pörgős benzinmotorral , komfortosra hangolt futóművel és az enyhén sportosnak mondható menetdinamikával verhetetlen ár/érték arányt kínál a megújult hármas Mazda.

automenedzser.hu Autó

Mazda-teszt: business class a turistaosztályon

A Mazda fenegyereke, az RX-8-as erősebb változata után kellett egy kis idő, amíg alkalmazkodtam a Mazda legerősebb dízeljéhez, a 143 lovas kétezres motor adottságaihoz. A hatosban a zoom-zoom életérzést visszafogottabbra vették a tervezők, ez a gép a megfontolt, kiegyensúlyozott, nyugodt és bölcs középvezetők autója.