 © Autómenedzser |
Nem véletlen, hogy a Daimler-csoport 85 százalékos tulajdonában lévő márkát a térségünkben is bevezetik az idén, Szlovénia, Szerbia, Horvátosrszág, Bulgária, Bosznia-Hercegovina mellett. A Daimler CV Trucks (haszonjármű üzletág) három márkája – a Mercedes-Benz, a Mitsubishi Fuso, Freightliner – közül a legtöbb járművet (188 ezer 700 autót) japán gyökerekkel adtak el. A Cantert Magyarországon a Pappas Csoport márkakereskedői értékesítik.
A Mitsubishi Fuso története 1932-ben kezdődött, a Canter (lefordítva Sétagalopp) históriája 1963-ig nyúlik vissza. Akkor mutatkozott be Japánban a bulldogfülkés, két tonna teherbírású teherautó. 25 éve az Európának szánt Canterek Portugáliában készülnek, ám számos fődarabjuk továbbra is a japán anyaüzemből érkezik. Eddig több mint 3,2 milliót gyártottak belőle, számuk évente 120 ezerrel gyarapszik.
 © Autómenedzser |
A bruttó össztömeg a B-kategóriás jogosítvánnyal is vezethető 3,5 tonnától két lépcsőn át (5,5 és 6,5 tonna) 7,5 tonnáig terjed, a legnagyobb teherbírás megközelíti az öt tonnát (4920 kilogramm), ami a kategória egyik legjobbjává teszi. Sokféle fülke és felépítmény közül lehet választani. Az egyszerű szabványos kabin kis helyigényű, a szélesebb komfortkabin már három személynek kínál kényelmes elhelyezést, míg a négyajtós hétszemélyes kivitel egész brigádot képes kiszállítani a munkavégzés helyszínére.
A cikk folytatása az Autómenedzseren olvasható. Kattintson.