szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nagy reményekkel indul harcba az Audi új SUV-ja. Az első benyomások alapján a gyártó nagyot kaszálhat a piacvezető X3-as, a frissen megismert Mercedes-Benz GLK és még az idén várható Volvo XC60 mellé befurakodó szépséggel.

© Autómenedzser
Természetesen nem a magyar piac az elsődleges célcsoportja az új prémium hobbiterepjárónak, de Nyugat-Európában, Amerikában, Oroszországban és az SUV-ra érzékeny régiókban biztos nyerő választás lesz. Hozzánk csak az év végén, decemberben, legkésőbb januárban érkezik. A Q5 hazai áráról még nincsenek információk, de várhatóan a versenytársakhoz mérik majd az árát, így ne csodálkozzunk, ha a 10-11 milliós szegmensben találjuk majd a kocsit.

Az érdeklődésre jellemző, hogy idősödő spanyol kamionsofőrök és egy Mercedes ML-tulajdonos is megállított minket Valencia környékén, azzal, hogy ezt a kocsit most konkrétan megvenné, hol és mikor ejtjük meg az üzletet. Kétségtelen, látványos az autó. Mint David Caffrey-től, az autó ír dizájnerétől megtudtuk, nem az A4-es és a Q7-es látványterveit porolták le, illetve olvasztották össze, hanem arculati és formatervezési szempontból teljesen önálló autót rajzoltak az Audi A4 technikai alapjaira. Nagyon szép a gép, a kupészerű tető, a markáns, különlegesen feldíszített orr és a hamiskás far után folyamatosan megfordultak a spanyolok.

Az Audi Q5 kvintesszenciája az ingolstadti márka eddigi fejlesztéseinek, praktikus és fényűző, mint egy A4 Avant, ám közben még terepen is megállja a helyét. Az benne a jó, hogy míg a Q7 böszme nagy autó, a sofőr szinte elvész benne, kamionnyi magasságból szemléli a liliputi forgalmat, addig a Q5 magas, de természetes üléspozíciót, kellemes vezetési komfortot, stressztől mentes biztonságérzetet kínál. Nőknek, családoknak is ideális.

© Autómenedzser
A motorválaszték kezdetben négytagú, szerencsére mind kipróbálhattuk. A legizgalmasabb az új kétliteres benzines turbó, 211 lovas erejével könnyedén és dinamikusan mozgatja az autót. Nyomatéka nagyobb, mint a jó öreg 3,2 FSI-nek. Ez utóbbi motort már temetik, hamarosan jön a háromliteres utódja, addig is 270 lovasra húzták fel a Q5-ösben. A kétliteres turbó egyértelműen a legésszerűbb benzines megoldás, de a hathengeres V6-os hamisítatlan hangja megdobogtatja az ember szívét. Lámpás indulásoknál ő az erőnyerő, igaz, a benzinkútnál is vele találkozhatunk a legtöbbször, rövid városi forgalomban 15 litert zabált a fedélzeti számítógép szerint. A kétliteres ezzel szemben tíz körül fogyasztott, városon kívül kilenccel is megelégedett, pedig a rizsföldek körüli egysávos aszfaltcsíkon, ahol hírmondóból sem ismerték a rendőrautót, rendesen megküldtük a Q5-öst.

Dízelfronton a minden Audiban bevált háromliteres, 240 lovas, 500 Nm-es maximális nyomatékú erőforrás a legizgalmasabb, de ha takarékosan akarunk élni, a közvetlen befecskendezéses kétliteres dízel a jó választás, 7-8 litert fogyaszt, miközben alig érezni, hogy gyengébb, „csak”170 lovas. A nagyobb motorokhoz hétsebességes S-tronic váltó jár, a kis benzinest is azzal próbáltuk ki, a duplakuplungos, kormányról is kapcsolható váltó teljesen rántásmentesen dolgozik, még kézi üzemmódban is.

A cikk folytatása az Autómenedzser.hu autós portálon. Kattintson ide a részletekért.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Vezettük az Audi A4 kombit

Igazi vérátömlesztésként pezsdíti fel a piacot az ötödik generációs A4 Avant megjelenése. A limuzinból eddig 60 ezret értékesítettek, a kombiérzékeny Németországban ennek sokszorosát remélik eladni az Avantból. Ibizán vezettük az arányos szépséget.

hvg.hu Autó

Audi-teszt: a kupék királya

Az Audi A5 nem a takarékos kedvű nyugdíjasok autója, hanem az ifjú titánoké, akik úgy hajszolják a tőkét, mint ahogy az élvezeteket. E két tevékenység között szeretnek autókázni, ebben partner az A5 és társ a bivalyerős dízelmotor.

hvg.hu Autó

Szardínián tettük próbára az új A4-est

Costa Smeralda, Porto Cervo – olyan nagykutyák kedvenc nyaralóhelye, mint Bill Gates, Paul Allen, Vlagyimir Putyin, Enrique Iglesias stb. De még ők is kicsik ahhoz, hogy kipróbálhassák a megújult Audi A4-est. Nekünk sikerült.

hvg.hu Autó

Autóteszt: S3 a magyar igazság

Csattog, sziszeg, zizeg, robban, duruzsol, él az ember kezei között ez a zsebrakéta. A vezetés legteljesebb élményét nyújtja. A gyönyör ára sok pénz és rengeteg benzin.

hvg.hu Autó

Audi teszt: elhisszük neki, hogy erős

A TSI-motorok megalapozták a VW-csoporton belül a kis térfogat, nagy erő trükköt. Itt az ideje a kis TFSI-mociknak. Az A3 Sportback nem csak ebben első.

hvg.hu Autó

Audi A6: Biznisz tu biznisz

Sokáig nem értettem, miért az Audi A6 a kategória etalonja, politikusok, üzletemberek kedvenc autója, a megbízhatósági listák éllovasa. Most már tudom.

hvg.hu Autó

Randevú a legdögösebb magyarral

Szépen hörög, kívánatos, a vezetés legteljesebb élményét nyújtja. Az emberek megbámulják, csodálják. Meghajtottuk a legszebb magyar autót.