szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az elmúlt évben az ADAC német autóklub 136 ezer esetben vizsgált meg gumidefektet. A károk nagy része elkerülhető lett volna, ha a vezetők betartják az alapvető szabályokat. Az ADAC tippeket ad arra, hogy autógumija sokáig épp maradjon.

© hvg.hu
Terhelés: Vigyázzon arra, hogy ne terhelje túl az abroncsokat. A terhelés, az alacsony nyomás, a nagy sebesség, a magas hőmérséklet különösen károsítja a gumikat. Rendszeresen ellenőrizze a gumik nyomását.

Padka: Figyeljen arra, hogy parkolásnál ne menjen rá gyorsan a padkára, ez ugyanis szintén károsíthatja a gumikat, ám ezt gyakran nem lehet észlelni, csak akkor, amikor esetleg már nagy a baj. A legjobb, ha lassan parkol, és ha szükséges akkor nagyon óvatosan megy fel a padkára. Fontos, hogy a teljes gumi rajtalegyen a padkán. Ha padka mellett parkol, kerülje a gumi benyomódását, mindig az utcakő előtt álljon meg. Sokszor csak utólag, kiszálláskor látja az ember, hogy hozzáér a gumi a kőhöz, ilyenkor ne legyen rest, sokszor a kézifék kiengedésével megoldható a probléma.

Tárolás: A nedvesség, a meleg és a napsugárzás különösen ártalmas, éppen ezért hűvös, száraz és sötét helyen tárolja a gumikat.

Nyomás: Az alacsony guminyomás miatt hamar felmelegszik az abroncs, ez pedig szintén jelentősen roncsolja a kereket. Ha lehet, kéthetente vizsgálja át a nyomást, ha szükséges akkor pedig korrigálja azt. Tévhit, hogy télen érdemes kicsit laposabb gumival közlekedni, a tapadás miatt. Ellenkezőleg, télen minden gumiban érezhetően csökken a nyomás, ezért gyakrabban kell utána fújni.

Barázda : Az autóklub ajánlata szerint az ideális nyári guminál, 2,5 milliméter, a téliguminál pedig 4 milliméter a barázdák mélysége. Ettől kisebb mélységű barázdák esetén a jármű nem tapad megfelelően az úthoz. Fontos, hogy mind a négy gumi közel azonos állapotban legyen.

Károk: amennyiben üvegszilánk, vagy egy csavar repedést okoz az abroncsban, az komoly veszélyt jelenthet, hiszen ezen keresztül nedvesség, víz juthat a gumiba, és így azt belülről roncsolja. Éppen ezért nagyon fontos, hogy rendszeresen átvizsgálja, esetleg szakemberrel átvizsgáltassa az abroncsokat.

Elöregedés: Az ADAC szerint a nyolc évnél idősebb abroncsokat már nem szabadna használni. A téligumik általában jobban igénybe vannak véve, mint a nyáriak. A téligumiknál különösen fontos, hogy alacsonyabb sebességgel közlekedjünk. Amennyiben mégis bekövetkezik a defekt, az ADAC szakemberei azt tanácsolják, hogy erősen tartsa meg a kormányt, lassan csökkentse a sebességet, és a jobboldalon próbálja meg leállítani az autót.

Autómenedzser

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!
hvg.hu Autó

Hét fok alatt kell a téli gumi

Bár még néha kisüt a nap és csak hajnalban van csípős hideg, lassan itt az ideje, hogy minden autós felszerelje járművére a téli gumikat. A hét foknál hidegebb időben ugyanis a nyári gumiabroncsok komoly rizikót jelentenek. Nézzük a leggyakrabban feltett kérdéseket.

hvg.hu Autó

Miért kötelező a téli gumi?

Bármilyen jó autóról, bármilyen bámulatos teljesítményéről, menettulajdonságairól is legyen szó, azzal tisztában kell lennünk, hogy a legtöbb esetben a leggyengébb láncszemet a gumi jelenti a rendszerben.

hvg.hu Autó

Téligumi-teszt: melyik gumit ne vegyük meg?

Az ADAC német autóklub ismét tesztelte a legújabb téligumikat. A minőségi vizsgálatok során hat modell hiányos, rossz minősítést kapott. Különösen a Ceat, a Linglong, a Tigar, a Marshal, a Nankang és a Wanli márkájú olcsó gumik lehetnek veszélyesek nedves, télies úton.

hvg.hu Autó

Sok esetben a gumik felelősek a balesetért

Lapos vagy defektes gumik a brit autóbalesetek azon harmadáért felelősek, amelyek műszaki okokra vezethetők vissza. A halálos balesetek 3 százaléka gumidefekt miatt következik be – derül ki a Norwich Union Risk Services (NURS) és a brit közlekedési minisztérium felméréséből.

hvg.hu Autó

Gumiteszt Jaguárral

A kiskunlacházi reptéren, szakemberek felügyelete alatt tehettük próbára a Michelin új, a felső kategóriás autók számára készült gumiabroncsait. Segítségünkre volt öt prémiumautó, két S-type Jaguar, egy Opel Signum, egy ötös BMW és egy VW Sharan, valamint egy felkészült stáb.

Ha túl sablonos az autósmozi, akkor jön a csónakos mozi

Ha túl sablonos az autósmozi, akkor jön a csónakos mozi

Még nem biztos, hogy lesz augusztus 20-án tűzijáték

Még nem biztos, hogy lesz augusztus 20-án tűzijáték

Freund Tamás: Próbálom elérni, hogy Orbán fogadjon, ez még nem sikerült

Freund Tamás: Próbálom elérni, hogy Orbán fogadjon, ez még nem sikerült