szerző:
hvg.hu

Feltűnően szép, kellemesen nyugodt és szépen énekel. A Mercedes-Benz CLC fiatalos, nőies lendületet hozott a stuttgartiak konzervatív, férfiorientált középkategóriájába.

© Autómenedzser
Tesztautóm is fehér volt, mint az eladott C-osztályos testvéreinek nagy része. Tény, jól néz ki ebben a színben, vonzó megjelenésében a sportcsomag (585 ezer forint) is sokat számított. A Mercedesnél enyhe túlzással sportkupénak hívják a legkisebb C-osztályost, az általunk kipróbált 1,8-as kompresszoros szépség sportautónak gyenge volt, de szépen morgott a motorja és a kipufogója egyaránt.

© Autómenedzser
A 7 milliós alapáron vesztegetett kupéra még rá kell költenünk, hogy menő legyen. Tesztautóm néhány extrája összesen 3,5 millióval dobta meg az árat. Szépek a hatküllős felnik (420 ezer) elöl, hátul eltérő méretű 17 hüvelykes gumikkal, hasznos a parkoló asszisztens (elöl-hátul 220 ezer forintért, 20 kilométer/óra sebesség alatt már aktiválódik a szélvédő alatt elhelyezett grafikus kijelző előrementben, de még nem csipog), fölösleges a telefon előkészítés (111 ezerért), egyszerűbb lett volna a Bluetooth. Az ötfokozatú automatikus nyomatékváltó (580 ezer forint) kormány mögötti kapcsolókkal is működtethető, van komfort, kézi és sport üzemmódja. Az utóbbi izgalmas, ilyenkor érezni a kompresszoros motor 143 lóerejét. A DVD-alapú navigáció nagyképernyős, dizájnja elavult és nem lehet útvonaltervezés közben cédét hallgatni. Csak egy nyílása van. A bixenon lámpákat befordulást segítő funkcióval társították, irányjelzéskor és kanyarodáskor felkapcsolódik a megfelelő oldali ködlámpa.

© Autómenedzser
Belseje fekete-ezüst, harmonikus, egyszerű, távol áll a hőzöngő extravaganciától, de kellemes. Sötétnek tűnik elsőre, kicsik az ablakfelületek. De amint az árnyékolót elektromosan behajtogatjuk, a dupla panorámatetőn (plusz 450 ezer forint) át beköltözik autónkba a világ. Fekete a fehér autó teteje, ami dögös.

Mélyen ülünk a CLC-ben, szép a háromküllős kormány, a műszerfal óráinak kockás zászlós háttere és vörös mutatói adrenalinszint-növelőként hatnak. Rossz ugyanakkor a kilátás, kicsi a hátsó szélvédő és szerencsétlen a kialakítása, a mienknél alacsonyabb járműveket észre sem vesszük. Az oldalsó visszapillantók nagyok, elektromosan behajthatók. Knightrideres a popóján végigfutó LED-es középső féklámpa csíkja.

Ülésfűtés (100 ezerért) és automatikus duplaklíma kényeztet az alaphangrendszer minőségi, a tetőablak isteni, csak ne esett volna folyton az eső.

© Autómenedzser
Motorja nem nevezhető erősnek, de ehhez a cicomás kasztnihoz pont elég. Főként női vásárlókra számít amúgy is a Mercedes-Benz, náluk nem fontos a gyorsulás. A váltó sportfokozatában egyébként nem vallunk szégyent, a CLC végsebessége automatával 215 kilométer/óra. Kis motorja nagy étvágyú, a 300 kilométeres kizárólag városban megtett tesztelés alatt 12 liter benzint fogyasztott száz kilométerenként.

A sportfutómű nem ront a menetkomforton, kellemesen vadóc az autó, az úthibákat csillapítja, csak a fekvőrendőrt nem bírja. Tapadása kiváló, a hátsókerék-hajtásnak köszönhetően élvezetes kanyarogni. Vizes utakon sem kell megcsúszástól félni, az ESP diszkréten teszi a dolgát. A fékek gyengék, a lassulás lehetne jobb.

A hátsó sorba két felnőtt is befér kényelmesen, bár kisgyerekek jobban ellubickolnak a napsütésben, Isofix bekötési pontok vannak. Nincs kartámasz, lehajtható könyöklő és pohártartó. A bejutás nem nehéz, az első ülések könnyedén előretolhatók. A csomagtartó 310 literes.

B. Cs.
Autómenedzser

© Autómenedzser

© Autómenedzser


Műszaki adatok (Oldaltörés)




Mercedes-Benz CLC 180 Kompressor (automata)
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1796
Környezetvédelmi besorolás Euro 4
Max. teljesítmény lóerő143 lóerő 4200-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm 220 Nm 2500-4200-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2715
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4448/1728/1405
Csomagtér310 liter
Saját tömeg (kg) 1495
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 215
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)9,9
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 11,7
Országúti 6,4
Vegyes8,3
Tesztfogyasztás12
CO2 kibocsátás (g/Km) 198
ÁRA Az autó alapára 7,081 millió forint

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
automenedzser.hu Autó

Mercedes-teszt: pszichedelikus álom

A legszebb Mercedes nem csupán a Rózsadombon mutat jól, hanem a sztrádán is megszégyeníti ellenfeleit. A bibi csak az, hogy 16 millió az ára.

hvg.hu Autó

Mercedes-teszt: kombi fehérben

A kombidivat szerencsére nem megy a forma rovására. A korábbi unalmas csillagosok után a Mercedes előrukkolt a C-osztály puttonyos változatával. Az AMG sportcsomaggal felvértezett T-modell fehérben nagyon szép, 2,2-es dízellel jól is megy. A bibi csak az, hogy drága és sokat fogyaszt.

Már a következő hónapban bemutathatja az új Xboxot a Microsoft

Már a következő hónapban bemutathatja az új Xboxot a Microsoft

Friss fotók a lezárt Keletiből: így áll most a felújítás

Friss fotók a lezárt Keletiből: így áll most a felújítás

Meséiben nincs szerelem első látásra, tündérei zűrösek, de övé az Év Gyerekkönyve díj

Meséiben nincs szerelem első látásra, tündérei zűrösek, de övé az Év Gyerekkönyve díj

Kerítésbe szorult sünit mentettek a grazi tűzoltók

Kerítésbe szorult sünit mentettek a grazi tűzoltók

Orbán csak az állampolgári bizalom építéséért cukiskodott a háromévessel

Orbán csak az állampolgári bizalom építéséért cukiskodott a háromévessel

Vidnyánszky Attila: „Ez egy példa nélküli helyzet a magyar kulturális életben”

Vidnyánszky Attila: „Ez egy példa nélküli helyzet a magyar kulturális életben”