Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"64857a35-4deb-4ace-bea7-17f7a2107a64","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Vizsgálatot kezdeményez a kormány annak kiderítése érdekében, hogy mesterségesen vagy természetes úton jött-e létre a ragadós száj- és körömfájást okozó vírus – közölte Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter a csütörtöki kormányinfón. A tájékoztatót Vitályos Eszter kormányszóvivővel és Koncz Zsófiával, a Kulturális és Innovációs Minisztérium családokért felelős államtitkárával közösen tartotta. ","shortLead":"Vizsgálatot kezdeményez a kormány annak kiderítése érdekében, hogy mesterségesen vagy természetes úton jött-e létre...","id":"20250410_Gulyas-Gergely-elarulja-hogyan-reagal-a-kormany-Donald-Trump-vamhaborujara-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/64857a35-4deb-4ace-bea7-17f7a2107a64.jpg","index":0,"item":"44f56399-195c-43b2-a63e-63b4fa32ab53","keywords":null,"link":"/itthon/20250410_Gulyas-Gergely-elarulja-hogyan-reagal-a-kormany-Donald-Trump-vamhaborujara-ebx","timestamp":"2025. április. 10. 09:37","title":"Kormányinfó: Gulyás Gergely szerint is új stratégiára van szüksége a Fidesznek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"97d4c4c6-c277-47f8-8798-7919a9d68f95","c_author":"Tiszai Balázs","category":"kkv","description":"Egyelőre a marhatelepeken pusztít a kór, de a sertésexportot már így is korlátozzák, ráadásul meg kell küzdeni a madárinfluenzával is. ","shortLead":"Egyelőre a marhatelepeken pusztít a kór, de a sertésexportot már így is korlátozzák, ráadásul meg kell küzdeni...","id":"20250409_Husszovetseg-husipar-Eder-Tamas-szaj-es-koromfajas-jarvany-serteshus-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/97d4c4c6-c277-47f8-8798-7919a9d68f95.jpg","index":0,"item":"8a773069-01ac-4691-8646-fdb538ede9ef","keywords":null,"link":"/kkv/20250409_Husszovetseg-husipar-Eder-Tamas-szaj-es-koromfajas-jarvany-serteshus-ebx","timestamp":"2025. április. 09. 09:20","title":"Épp helyrebillent volna a húsipar, amikor kitört a száj- és körömfájás járvány","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"40bfd920-f3a7-43d2-8f88-00934944cbcd","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Úgy tűnik, a Royal Mail meghallotta az idők szavát.","shortLead":"Úgy tűnik, a Royal Mail meghallotta az idők szavát.","id":"20250410_brit-postalada-napelem-szkenner-csomagkuldes-royal-mail","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/40bfd920-f3a7-43d2-8f88-00934944cbcd.jpg","index":0,"item":"b430b8d9-5e20-4e6d-87a9-727318cfe781","keywords":null,"link":"/elet/20250410_brit-postalada-napelem-szkenner-csomagkuldes-royal-mail","timestamp":"2025. április. 10. 12:25","title":"175 év után megújulnak a brit postaládák, napelemet és vonalkódolvasót is kapnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"416d365d-08bc-4cfe-a6b1-b13986af8178","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Puskás Zsoltot március 29. óta nem látták.","shortLead":"Puskás Zsoltot március 29. óta nem látták.","id":"20250409_indiaban-eltunt-magyar-turista-kutatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/416d365d-08bc-4cfe-a6b1-b13986af8178.jpg","index":0,"item":"55cb818b-7d97-416c-a97e-33f23ce3b862","keywords":null,"link":"/vilag/20250409_indiaban-eltunt-magyar-turista-kutatas","timestamp":"2025. április. 09. 18:27","title":"Magyar turista tűnt el Indiában, nagy erőkkel keresik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c6e1de4c-0bc6-4477-8bca-f2c66db6f395","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A miniszterelnök szerint “lelepleződött a Tisza Párt”, Magyar az országjárásról reagált. ","shortLead":"A miniszterelnök szerint “lelepleződött a Tisza Párt”, Magyar az országjárásról reagált. ","id":"20250410_Magyar-Peter-arrol-hogy-Orban-szerint-el-kellene-tunnie-a-kozeletbol-Jegyezzen-meg-ket-szamot-Tisza-51-szazalek-Fidesz-37-szazalek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c6e1de4c-0bc6-4477-8bca-f2c66db6f395.jpg","index":0,"item":"41d1c375-c01b-4da4-b6d3-4b8367d011c4","keywords":null,"link":"/itthon/20250410_Magyar-Peter-arrol-hogy-Orban-szerint-el-kellene-tunnie-a-kozeletbol-Jegyezzen-meg-ket-szamot-Tisza-51-szazalek-Fidesz-37-szazalek","timestamp":"2025. április. 10. 21:00","title":"Magyar Péter arról, hogy Orbán szerint el kellene tűnnie a közéletből: Jegyezzen meg két számot, Tisza 51 százalék, Fidesz 37 százalék","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05fbda87-26a2-4086-82bf-07405229d394","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Személyi sérülés nem történt. ","shortLead":"Személyi sérülés nem történt. ","id":"20250410_tiszaujvarosi-gyogyfurdo-tuz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05fbda87-26a2-4086-82bf-07405229d394.jpg","index":0,"item":"25a0d6ff-3a3e-488f-8e7d-f5c5ccc2d52c","keywords":null,"link":"/itthon/20250410_tiszaujvarosi-gyogyfurdo-tuz","timestamp":"2025. április. 10. 14:10","title":"Kigyulladt a tiszaújvárosi gyógyfürdő tetőszerkezete","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1420042b-82f3-451e-9729-36a099faae2c","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A Nemzetgazdasági Minisztérium javaslatának megfelelően az OTP Bank, az MBH Bank és a K&H Bank is önkéntes árkorlátozási vállalást tesz.","shortLead":"A Nemzetgazdasági Minisztérium javaslatának megfelelően az OTP Bank, az MBH Bank és a K&H Bank is önkéntes...","id":"20250408_Az-OTP-az-MBH-es-a-KH-Bank-is-elhalasztja-a-szamlavezetesi-dijak-inflacios-emeleset","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1420042b-82f3-451e-9729-36a099faae2c.jpg","index":0,"item":"002ff539-20d6-4a4f-852e-8ca5ad4a955e","keywords":null,"link":"/kkv/20250408_Az-OTP-az-MBH-es-a-KH-Bank-is-elhalasztja-a-szamlavezetesi-dijak-inflacios-emeleset","timestamp":"2025. április. 08. 21:41","title":"Az OTP, az MBH, a CIB és a K&H Bank is elhalasztja a számlavezetési díjak inflációs emelését","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"657d1262-e905-4d74-bb16-6cc1490fb1de","c_author":"MTI","category":"cegauto","description":"Támogató intézkedésekkel védi autóiparát a távol-keleti ország a megemelt amerikai vámok hátrányos hatásától.","shortLead":"Támogató intézkedésekkel védi autóiparát a távol-keleti ország a megemelt amerikai vámok hátrányos hatásától.","id":"20250409_Del-Korea-vamok-csokkentik-otthon-az-uj-autok-adojat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/657d1262-e905-4d74-bb16-6cc1490fb1de.jpg","index":0,"item":"cde39c8f-4b76-47be-821c-9735a696b294","keywords":null,"link":"/cegauto/20250409_Del-Korea-vamok-csokkentik-otthon-az-uj-autok-adojat","timestamp":"2025. április. 09. 07:42","title":"Dél-Korea reagált a vámokra: csökkentik otthon az új autók adóját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Látványosan más, mint a többi. Városban lehet vele pattogni, ám az autópályán nem segít a tuningruha, erőtlen és rugalmatlan, de legalább szép. Előjáték az Ibiza Cuprához. Reméljük lesz az is.
Ha nem is komoly sportautó, legalább dögösen néz ki a finomra hangolt Ibiza SportCoupé. Így, ebben a formában jelenleg ez az egyik legszebb kisautó. A KW sportrugók 30 milliméterrel süllyesztik az Ibiza karosszériáját, míg az O.CT saját fejlesztésű nyomtávszélesítője 15 milliméterrel szélesíti oldalanként a hátsó tengelyt, így összesen 3 centivel szélesebb a hátsó nyomtáv. Látványos a változás, és ráadásul nem is kerül sokba, 80 ezer forintból kijön. Tesztautóm feltűnően népszerű volt, sokan megnézték, sokan rákérdeztek tulajdonságaira, árára. 17-es alufelnikkel, elektromosan behajtható tükrökkel 3,75 millió forint a tesztelt SC.
Sokat fejlődött az Ibiza. Külseje mellett beltere szebb, ízlésesebb és kellemesebb lett. Sok a puha műanyag, szép a műszerfal, nem tolakodó a vörösben izzó középkonzol a rádió és a klíma kapcsolóival. A tempomat továbbra is bajuszkapcsolóról kezelhető, mint az Audiban, VW-ben vagy Skodában. A kormány jó fogású, a rádió gombjai nem rajta, hanem alatta egy műszeregységben kaptak helyet. Ezt szokni kell, kezelése nem magától értetődő. A klímának automatikus funkciója is van. Az éjszakai közlekedésben kanyarlámpák (ködlámpa) segítenek.
Nem szabad elfelejtenünk, hogy az Ibiza kapta meg elsőként az új kisautós padlólemezt a VW-konszern márkái között. Egy évvel korábban, mint a Polo, és 2-3 évvel korábban, mint a Skoda Fabia. Ezért szinte semmi sem emlékeztet rájuk. Ha a korábbi Ibizába vagy a mostani Fabiába beülünk, csukott szemmel nem tudjuk eldönteni, melyik-melyik. Még a szaguk is azonos. SportCoupéval ez már a múlté, nem egyszerű háromajtós kocsival, hanem izgalmas pici kupéval van dolgunk.
A váltó elfogadhatóan működik, nem annyira precíz, mint egy Skodában, de jobb, mint a korábbi. A hatodik sebesség hiányzott.
Zörgés, nyikorgás mindaddig nem sértette a fülemet, amíg a hirtelen felmelegedést nem követte néhány mínuszos éjszaka. Ekkor megszólaltak az ezüstre fényezett műanyag betétek, hangosítani kellett a rádió hangerejét. A nyikorgáshoz csatlakozott a csomagtartóban is valami. Megnéztem, az elakadásjelző háromszög és az egészségügyi doboz rakoncátlankodott.
A csomagtartó kicsi, de nem kisebb, mint az ebben a kategóriában megszokott. Egy tömött hokistáska mellé sikerült még bepréselnem egy laptopot és a fotóstáskámat is. A hokiütők elhelyezése már nehezebb volt. Az ülések előredöntése nem egyszerű. Ugyanúgy fel kell tépni a hátsó ülőlapot előtte, mint a Fabiánál.
Az első ülések túl sportosak, széles csípőjű nagy embereknek kényelmetlen lehet. Hosszabb úton nyomta a lapockáimat, nem tudtam ellazulni benne. Bár Easy Entry rendszerrel van szerelve, azaz az első ülés sínen könnyedén elmozdítható, a hátsó sorba nehezen préseltem be magam. Hátul ugyanúgy ráz, mint elöl, a kiszállás nagy kínlódással jár.
A szélesebb nyomtávnak köszönhetően parádésan fordul be a kisautó, öröm volt cikkcakkban közlekedni. Egyenesben amúgy sem nagy élmény, a 86 lóerős motor semmiben sem partner, amit sportosnak nevezhetnénk. Városban mégis szerettem vele közlekedni, felrázott. A fékek gyengék.
A jó kis tavaszi kátyúkon rettenetesen felüt az autó. Elég volt egyszer átérezni a veselerúgó élményt, utána már odafigyeltem a lyukakra, volt, hogy vissza is fordultam, és másik útvonalon mentem a célállomásra.
Az autó fogyasztását csak becsülni tudom, saját mérésem szerint, tele tanktól tele tankig 12 liter fölött fogyasztott száz kilométerenként, városi üzemben. Ez irreális, a fedélzeti számítógép 8,5 litert mutatott. Remélem, az eltérést az okozhatta, hogy a tesztautó csak látszólag volt színültig tankolva.