 © Autómenedzser |
Ez kedvező tendencia a 2007-es 39 százalékhoz, valamint a 2003-as 24 százalékhoz képest. Tekintve, hogy az EU-direktíva 100 százalékos megfelelést irányoz elő 2015-re, így az iparágnak viszonylag gyors és tettleges intézkedésekre van szüksége ahhoz, hogy az elkövetkezendő hat évben ez a cél reálisan megvalósulhasson.
A jelentés kitér arra, hogy azok az országok bizonyultak eddig is a legsikeresebbnek a kibocsátás csökkentése terén, ahol a járműadóztatás szén-dioxid-kibocsátás alapú (Spanyolország, Franciaország, Németország). A gyorsan fejlődő Szlovénia kivételével minden ilyen országban csökkent az eladásokkal súlyozott kibocsátás.
A tanulmány megállapítja, hogy több európai országban javultak a számok a népszerű, kedvező kibocsátású, B-szegmensbeli autók nagyobb térhódításának köszönhetően. Csökkent viszont a szabadidő terepjárók (SUV) népszerűsége 2008 első kilenc hónapjában. Ha ez a trend tartós marad, szintén kedvez az irányelv betartásának. A jelentés szerint a jelenlegi összes kibocsátás 9,4 százalékát Európában a SUV-ok adják.