szerző:
hvg.hu

A JATO Consult 21 európai ország (ebből 19 EU-tagállam) részletes, eladási darabszámokkal súlyozott szén-dioxid-kibocsátási adatait tanulmányozta országonkénti, szegmensenkénti, valamint márka szerinti bontásban. A tanulmány kiemeli, hogy 2008 első kilenc hónapjának adatait figyelembe véve, a legnagyobb darabszámban eladott autók felének károsanyag-kibocsátási átlaga nem haladta meg a 130 gramm/kilométert.

© Autómenedzser
Ez kedvező tendencia a 2007-es 39 százalékhoz, valamint a 2003-as 24 százalékhoz képest. Tekintve, hogy az EU-direktíva 100 százalékos megfelelést irányoz elő 2015-re, így az iparágnak viszonylag gyors és tettleges intézkedésekre van szüksége ahhoz, hogy az elkövetkezendő hat évben ez a cél reálisan megvalósulhasson.

A jelentés kitér arra, hogy azok az országok bizonyultak eddig is a legsikeresebbnek a kibocsátás csökkentése terén, ahol a járműadóztatás szén-dioxid-kibocsátás alapú (Spanyolország, Franciaország, Németország). A gyorsan fejlődő Szlovénia kivételével minden ilyen országban csökkent az eladásokkal súlyozott kibocsátás.

A tanulmány megállapítja, hogy több európai országban javultak a számok a népszerű, kedvező kibocsátású, B-szegmensbeli autók nagyobb térhódításának köszönhetően. Csökkent viszont a szabadidő terepjárók (SUV) népszerűsége 2008 első kilenc hónapjában. Ha ez a trend tartós marad, szintén kedvez az irányelv betartásának. A jelentés szerint a jelenlegi összes kibocsátás 9,4 százalékát Európában a SUV-ok adják.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
MTI Autó

Lassan magához tér a kelet-európai autóipar

A pénzügyi és gazdasági válság visszavetette ugyan a kelet-európai autóipart, de elemzők szerint az ágazat hamarosan talpra állhat. A korábbi gyors növekedés azonban a múlté. Magyarországon Lengyelországhoz és Szlovákiához hasonlóan az idén visszaesik az autógyártás.

MTI Gazdaság

Összeáll a Daimler és a BMW?

Az autóipari válság nyomán felgyorsulhat a két dél-németországi autógyár, a Daimler és a BMW tervezett együttműködése.

hvg.hu/MTI Autó

Drasztikusan zuhant a magyar autópiac - nyertesek és vesztesek

Jelentősen, 52,1 százalékkal csökkent az eladott új autók száma januárban Magyarországon, míg Európában a visszaesés 26 százalékos volt - derül ki a Jato Dynamics nemzetközi autóipari piackutató cég legfrissebb kimutatásából.

hvg.hu Autó

Óriási Toyota-visszahívás, meggyulladhat a biztonsági öv

A Toyota a biztonsági öv és a kipufogórendszer esetleges meghibásodása miatt világszerte 1,3 millió autót hív vissza a márkaszervizekbe. A Yarisokban a biztonsági övfeszítőben kell kicserélni a szigetelést, mivel az legrosszabb esetben lángra kaphat.

Luke Evans máris törzsvendég egy budapesti étteremben

Luke Evans máris törzsvendég egy budapesti étteremben

Tüntetők zárták le a barcelonai repülőtér környékét

Tüntetők zárták le a barcelonai repülőtér környékét

Reviczky Gábor amiatt aggódik, hogy kirakják a ferencvárosi önkormányzati lakásból

Reviczky Gábor amiatt aggódik, hogy kirakják a ferencvárosi önkormányzati lakásból

Glázer: Borkainak fontosabb a Fidesz, mint Győr

Glázer: Borkainak fontosabb a Fidesz, mint Győr

Nyéstán megismétlik a választást, mert olyanok is szavaztak, akiknek nem lett volna szabad

Nyéstán megismétlik a választást, mert olyanok is szavaztak, akiknek nem lett volna szabad

„A politikusok szeretik a káoszt”

„A politikusok szeretik a káoszt”