szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Három nap alatt öten haltak meg közlekedési balesetben Borsod-Abaúj-Zemplén megyében, a balesetekben az is közrejátszhatott, hogy az autókon nyári gumi volt.

Február 15-én egy család három tagja vesztette életét Miskolcon, február 17-én pedig egy frontális ütközést követően a vétlen autós, illetve a balesetet okozó kocsi egyik utasa halt meg a 37-es számú fő úton - tájékoztatott Egyedné Novodonszki Éva a megyei rendőr-főkapitányság szóvivője. Mindkét balesetet az okozta, hogy az autók vezetői nem az út- és látási viszonyoknak megfelelően választották meg járművük sebességét. A vizsgálat során ugyanakkor az is bizonyossá vált, hogy a balesetben meghalt család autóján, illetve a másik balesetet okozó autón nyári gumi volt.

A rendőrség tájékoztatatása szerint a csúszós, jeges utakon való biztonságos közlekedéshez elengedhetetlen a téli gumi. A nyári gumi ugyanis már plusz 7 fok alatt csúszni kezd, fagypont körüli hőmérsékleten megmerevedik, nagyon kis tapadással rendelkezik, így használata veszélyes. A téli abronccsal ráadásul rövidebb a fékút is.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Hét fok alatt kell a téli gumi

Bár még néha kisüt a nap és csak hajnalban van csípős hideg, lassan itt az ideje, hogy minden autós felszerelje járművére a téli gumikat. A hét foknál hidegebb időben ugyanis a nyári gumiabroncsok komoly rizikót jelentenek. Nézzük a leggyakrabban feltett kérdéseket.

hvg.hu Autó

Hol kötelező a téli gumi?

Aki nyári gumival indul síelni, nemcsak saját és embertársai életét kockáztatja, hanem jelentős pénzbüntetést is. Nézzük, milyen szabályok vonatkoznak az egyes országokra.

hvg.hu Autó

Miért kötelező a téli gumi?

Bármilyen jó autóról, bármilyen bámulatos teljesítményéről, menettulajdonságairól is legyen szó, azzal tisztában kell lennünk, hogy a legtöbb esetben a leggyengébb láncszemet a gumi jelenti a rendszerben.

hvg.hu Autó

Miből van a téli gumi?

120 évvel ezelőtt mutatta be Carl Benz első háromkerekű járgányát, amely szinte lépésben haladt a fa küllős kerekeken. Ma már ezek a kezdeti próbálkozások szinte hihetetlennek tűnnek, főleg, ha ezt az alapmodellt összehasonlítjuk a kéttonnás Mercedes-Benz S500-al, amelyik akár 250 kilométer/órás sebességgel is tud haladni. Hiába az erős motorok, ezt a teljesítményt a gumik fejlesztése nélkül nem érhették volna el.