Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"f57821e3-8404-4cd9-9af9-213f2a5b5971","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"vilag","description":"A két ország tisztviselői hamarosan Szaúd-Arábiában ülnek le egymással tárgyalni.","shortLead":"A két ország tisztviselői hamarosan Szaúd-Arábiában ülnek le egymással tárgyalni.","id":"20250307_Telefonon-egyeztetett-az-ukran-es-az-amerikai-kulugyminiszter-a-tervezett-ketoldalu-szaudi-talalkozorol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f57821e3-8404-4cd9-9af9-213f2a5b5971.jpg","index":0,"item":"0335f57d-a182-44e1-bbe3-0b28017d3d8b","keywords":null,"link":"/vilag/20250307_Telefonon-egyeztetett-az-ukran-es-az-amerikai-kulugyminiszter-a-tervezett-ketoldalu-szaudi-talalkozorol","timestamp":"2025. március. 07. 20:45","title":"Telefonon egyeztetett az ukrán és az amerikai külügyminiszter, konstruktív beszélgetés volt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4f694350-0106-4b72-a387-b34b3dc63b8c","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Elvileg igen, de gyakorlatban nincs jelentősége.","shortLead":"Elvileg igen, de gyakorlatban nincs jelentősége.","id":"20250308_Kaphatnak-e-magyar-nyugdijat-atkoltozo-ukran-nyugdijasok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4f694350-0106-4b72-a387-b34b3dc63b8c.jpg","index":0,"item":"1efbcaa4-9297-4be4-94ed-a3361708fa44","keywords":null,"link":"/itthon/20250308_Kaphatnak-e-magyar-nyugdijat-atkoltozo-ukran-nyugdijasok","timestamp":"2025. március. 08. 14:44","title":"Kaphatnak-e magyar nyugdíjat átköltöző ukrán nyugdíjasok?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"26248e83-0ea1-430c-a809-b522bfe49c50","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Steve Witkoff közölte, hogy a tárgyalások folyamán kiderült: a Hamász részéről nincs megfelelő készség az együttműködésre.","shortLead":"Steve Witkoff közölte, hogy a tárgyalások folyamán kiderült: a Hamász részéről nincs megfelelő készség...","id":"20250307_Trump-witkoff-hamasz-gaza-tavozas-lehetosege","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/26248e83-0ea1-430c-a809-b522bfe49c50.jpg","index":0,"item":"2ed91ae8-85c9-4a67-b41d-83b7e56ecb8d","keywords":null,"link":"/vilag/20250307_Trump-witkoff-hamasz-gaza-tavozas-lehetosege","timestamp":"2025. március. 07. 06:05","title":"Trump közel-keleti megbízottja: a Hamász nem lesz része a gázai kormányzatnak, de ha ezt megérti, lehetőséget kap a távozásra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"672735bb-f5b8-4ab7-9fc5-f274c1abf377","c_author":"Földvári Zsuzsa","category":"360","description":"Öthavi huzavonát követően új kormány alakult Ausztriában, a politikai centrumban elhelyezkedő, ideológiailag különböző pártokból.","shortLead":"Öthavi huzavonát követően új kormány alakult Ausztriában, a politikai centrumban elhelyezkedő, ideológiailag különböző...","id":"20250307_hvg-osztrak-koalicio-ovp-spo-neos-fpo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/672735bb-f5b8-4ab7-9fc5-f274c1abf377.jpg","index":0,"item":"0dd6cf18-2207-4ff9-aacf-d2e2c4e7f457","keywords":null,"link":"/360/20250307_hvg-osztrak-koalicio-ovp-spo-neos-fpo","timestamp":"2025. március. 07. 17:30","title":"Szokatlan kompromisszumokkal kezdi kormányzását a szaxofonozó és szivarozó osztrák Churchill vezette koalíció","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e148e9db-14b7-4121-ab2d-b91dd61d670a","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"Személyi sérülés nem történt, közvetlen veszély nem keletkezett, a tartálykocsikból kerozin nem jutott ki.","shortLead":"Személyi sérülés nem történt, közvetlen veszély nem keletkezett, a tartálykocsikból kerozin nem jutott ki.","id":"20250307_kisiklott-tehervonat-kerozin-xviii-kerulet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e148e9db-14b7-4121-ab2d-b91dd61d670a.jpg","index":0,"item":"78b5441a-7775-4a44-81b2-237c6499ae99","keywords":null,"link":"/itthon/20250307_kisiklott-tehervonat-kerozin-xviii-kerulet","timestamp":"2025. március. 07. 10:26","title":"Kisiklott egy kerozint szállító tehervonat a XVIII. kerületben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9910ab86-ecb4-416e-b009-002d20fbc9cf","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Ötödével növelte profitját tavaly az OTP Bank, az eredmény meghaladta az ezer milliárd forintot. A nyereség nagyobb része külföldről jött, jól tejeltek az év közben bekebelezett bankok is.","shortLead":"Ötödével növelte profitját tavaly az OTP Bank, az eredmény meghaladta az ezer milliárd forintot. A nyereség nagyobb...","id":"20250307_otp-bank-2024-es-eredmeny-profit","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9910ab86-ecb4-416e-b009-002d20fbc9cf.jpg","index":0,"item":"a04df162-a48b-4c73-9384-06e6fa2351bf","keywords":null,"link":"/kkv/20250307_otp-bank-2024-es-eredmeny-profit","timestamp":"2025. március. 07. 07:57","title":"1000 milliárd forint fölé ugrott az OTP profitja tavaly","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"04af3cba-409e-4805-b3f0-1678e0e46bb2","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Brit orvosok az orrsövény-ferdülés kezelésére használt műtétet alkalmazták azokon a betegeken, akik hosszú Covidtól szenvednek, és nem éreznek sem ízeket, sem illatokat. A jelek szerint működik a dolog.","shortLead":"Brit orvosok az orrsövény-ferdülés kezelésére használt műtétet alkalmazták azokon a betegeken, akik hosszú Covidtól...","id":"20250307_hosszu-covid-szaglas-elvesztese-mutet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/04af3cba-409e-4805-b3f0-1678e0e46bb2.jpg","index":0,"item":"9199f115-1604-43e7-a82a-7ab012f2ce88","keywords":null,"link":"/tudomany/20250307_hosszu-covid-szaglas-elvesztese-mutet","timestamp":"2025. március. 07. 20:03","title":"Megműtötték a hosszú Covidtól szenvedő betegeket, visszatért a szaglásuk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fb37e627-5a08-422a-ae50-fba233695d91","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Külön érdekesség, hogy Aston Martinnal mennek.","shortLead":"Külön érdekesség, hogy Aston Martinnal mennek.","id":"20250307_Sajat-versenycsapata-is-van-mar-Max-Verstappennek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fb37e627-5a08-422a-ae50-fba233695d91.jpg","index":0,"item":"9bc2e85d-696a-41cb-b1c9-6a4b6a008854","keywords":null,"link":"/cegauto/20250307_Sajat-versenycsapata-is-van-mar-Max-Verstappennek","timestamp":"2025. március. 07. 19:33","title":"Saját versenycsapata is van már Max Verstappennek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nem tüzet okád, de nem is kormoz a Seat Leon Ecomotive. A cégautós erények mellett a különleges változat alacsony fogyasztással kecsegtet. Mindez nem megy a kényelem és a dinamika rovására.
A zöldtuningnak köszönhetően a Seat Ecomotive 105 lóerős 1.9 TDI erőforrásának szén-dioxid-kibocsátása kilométerenként 16 grammal, 135-ről 119 gramm/kilométerre csökkent. Nem véletlenül, ezzel a kibocsátással a Leon Ecomotive vásárlói Spanyolországban mentesülnek a regisztrációs adó megfizetése alól. Mit tettek a gazdaságosság érdekében a martorelli technikusok? A motor elektronikus szabályzását megpiszkálták, a harmadik, a negyedik és az ötödik sebességfokozatot megváltoztatták, azaz átlagosan 8,2 százalékkal hosszabbra nyújtották az áttételezést. Ez körülbelül kilométerenként 7 grammal csökkenti a károsanyag kibocsátást. A zöld Leont szériában dízel részecskeszűrővel (DPF) szerelik, amely hatékonyan szűri ki a dízelmotorokra jellemző kormot.
A fejlesztések többek között a jármű saját tömegére is kiterjedtek, ami a felszereltség alapos áttanulmányozását és bizonyos extrafelszerelések kínálatból történő eltávolítását követően mérséklődött, de az alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok is fontos szerepet játszanak, lehetővé téve a 15 hüvelykes keréktárcsán a 195/65, míg a 16-os esetében a 205/55 méret alkalmazását.
Ennyi és más semmi. Mégis takarékos a Leon, és emiatt nem kell túl nagy áldozatot hoznia tulajdonosának. Hacsak az irtózatosan zajos motorra nem orrol meg. Aki kerregő Passaton vagy CX Pallason szocializálódott, hamar túlteszi magát a Leon hangján. Megéri a kis fogyasztásért cserében. A nyolcszáz kilométeres tesztút végén – vegyes használatban – az elvárt mértékben égette el a gázolajat az Ecomotive motorja, száz kilométerenként 5,7 litert fogyasztott.
Városban kellemetlenül rugalmatlan a motor, sokat kell pörgetni, mert a hosszú áttételek miatt nem szeretjük alacsony sebességnél a négyes és az ötös fokozatokat. A 250 newtonméteres nyomatékcsúcsot szerencsére elég hamar, 1900-as percenkénti fordulatnál eléri. Hatvan kilométer/órás sebességnél ötösben nem pörög ezret sem a főtengely. Emiatt inkább országúton, hosszabb túrákon jó vele közlekedni, nagyobb sebességnél, autópályán nem érezni rajta, hogy takarékszövetkezet volt a jele az óvodában. Futóműve jól csillapítja az úthibákat, kanyarokban jól fekszi az utat pontos kormányának köszönhetően. A fékek erősek, a váltó hibátlan, a hatodik fokozat azonban hiányzott.
A Leon Ecomotive ideális cégautó, alapáras az ABS és az elektronikus menetstabilizáló (TCS), hat légzsák, az Isofix rögzítési pontok, az első elektromos ablakemelők, az elektromosan állítható és fűthető, a karosszéria színére fényezett házzal szerelt külső tükrök, a légkondicionáló, az AUX-bemenettel ellátott, MP3-as CD-rádió, a hat hangszóró, a kipörgésgátló és vészfékrásegítő (EBA), az abroncsnyomás ellenőrző rendszer, a fedélzeti számítógép.
A kilátásban nem partnerek a kis visszapillantó tükrök, a sokat takaró A- és C-oszlopok. A dizájn ellenben rendben van. Jók az ülések, egyszerű, nem szép, de praktikus és ergonomikus a beltér. Hátul is jó ülni, a kupés tetővonal miatt felnőtteknek szűk, gyerekeknek ideális. A csomagtér az átlagosnál nem kisebb, 341 literes.
Látványosan más, mint a többi. Városban lehet vele pattogni, ám az autópályán nem segít a tuningruha, erőtlen és rugalmatlan, de legalább szép. Előjáték az Ibiza Cuprához. Reméljük lesz az is.