szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nem tüzet okád, de nem is kormoz a Seat Leon Ecomotive. A cégautós erények mellett a különleges változat alacsony fogyasztással kecsegtet. Mindez nem megy a kényelem és a dinamika rovására.

© Autómenedzser
A zöldtuningnak köszönhetően a Seat Ecomotive 105 lóerős 1.9 TDI erőforrásának szén-dioxid-kibocsátása kilométerenként 16 grammal, 135-ről 119 gramm/kilométerre csökkent. Nem véletlenül, ezzel a kibocsátással a Leon Ecomotive vásárlói Spanyolországban mentesülnek a regisztrációs adó megfizetése alól. Mit tettek a gazdaságosság érdekében a martorelli technikusok? A motor elektronikus szabályzását megpiszkálták, a harmadik, a negyedik és az ötödik sebességfokozatot megváltoztatták, azaz átlagosan 8,2 százalékkal hosszabbra nyújtották az áttételezést. Ez körülbelül kilométerenként 7 grammal csökkenti a károsanyag kibocsátást. A zöld Leont szériában dízel részecskeszűrővel (DPF) szerelik, amely hatékonyan szűri ki a dízelmotorokra jellemző kormot.

© Autómenedzser
A fejlesztések többek között a jármű saját tömegére is kiterjedtek, ami a felszereltség alapos áttanulmányozását és bizonyos extrafelszerelések kínálatból történő eltávolítását követően mérséklődött, de az alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok is fontos szerepet játszanak, lehetővé téve a 15 hüvelykes keréktárcsán a 195/65, míg a 16-os esetében a 205/55 méret alkalmazását.

Ennyi és más semmi. Mégis takarékos a Leon, és emiatt nem kell túl nagy áldozatot hoznia tulajdonosának. Hacsak az irtózatosan zajos motorra nem orrol meg. Aki kerregő Passaton vagy CX Pallason szocializálódott, hamar túlteszi magát a Leon hangján. Megéri a kis fogyasztásért cserében. A nyolcszáz kilométeres tesztút végén – vegyes használatban – az elvárt mértékben égette el a gázolajat az Ecomotive motorja, száz kilométerenként 5,7 litert fogyasztott.

© Autómenedzser
Városban kellemetlenül rugalmatlan a motor, sokat kell pörgetni, mert a hosszú áttételek miatt nem szeretjük alacsony sebességnél a négyes és az ötös fokozatokat. A 250 newtonméteres nyomatékcsúcsot szerencsére elég hamar, 1900-as percenkénti fordulatnál eléri. Hatvan kilométer/órás sebességnél ötösben nem pörög ezret sem a főtengely. Emiatt inkább országúton, hosszabb túrákon jó vele közlekedni, nagyobb sebességnél, autópályán nem érezni rajta, hogy takarékszövetkezet volt a jele az óvodában. Futóműve jól csillapítja az úthibákat, kanyarokban jól fekszi az utat pontos kormányának köszönhetően. A fékek erősek, a váltó hibátlan, a hatodik fokozat azonban hiányzott.

© Autómenedzser
A Leon Ecomotive ideális cégautó, alapáras az ABS és az elektronikus menetstabilizáló (TCS), hat légzsák, az Isofix rögzítési pontok, az első elektromos ablakemelők, az elektromosan állítható és fűthető, a karosszéria színére fényezett házzal szerelt külső tükrök, a légkondicionáló, az AUX-bemenettel ellátott, MP3-as CD-rádió, a hat hangszóró, a kipörgésgátló és vészfékrásegítő (EBA), az abroncsnyomás ellenőrző rendszer, a fedélzeti számítógép.

A kilátásban nem partnerek a kis visszapillantó tükrök, a sokat takaró A- és C-oszlopok. A dizájn ellenben rendben van. Jók az ülések, egyszerű, nem szép, de praktikus és ergonomikus a beltér. Hátul is jó ülni, a kupés tetővonal miatt felnőtteknek szűk, gyerekeknek ideális. A csomagtér az átlagosnál nem kisebb, 341 literes.

B. Cs.
Autómenedzser 


Műszaki adatok (Oldaltörés)



Seat Leon Ecomotive
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1896
Környezetvédelmi besorolás EURO 5
Max. teljesítmény lóerő/kW 105/4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 250/1900-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2578
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4315/1768/1458
Csomagtér341 liter
Saját tömeg (kg)  1400
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 186
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h 10,9
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi  5,7
Országúti  3,9
Vegyes4,5
Tesztfogyasztás5,7
CO2 kibocsátás (g/Km) 119
ÁRA 5,576 millió forint





HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Seat Ibiza SportCoupé-teszt: sportszelet

Látványosan más, mint a többi. Városban lehet vele pattogni, ám az autópályán nem segít a tuningruha, erőtlen és rugalmatlan, de legalább szép. Előjáték az Ibiza Cuprához. Reméljük lesz az is.

hvg.hu Autó

Seat-teszt: a szabadság vándora

Marcona külső, aszfaltszaggató turbó, családias belső, nagy étvágy és hozzá sok élmény – ez a Seat első szabadidős járműve.

automenedzser.hu Autó

Seat-teszt: az aszfalt ördöge

Mint a színe, olyan ez az autó: mágikus és ördögi. Száguldásra termett, nem hétköznapi használatra. Nagyon kéne.